Un serviciu nou de raportare electronică
Un serviciu nou de raportare electronică
Casa Naţională de Asigurări Sociale (CNAS) şi Biroul Naţional de Statistică (BNS) în parteneriat cu Proiectul USAID|BIZTAR, finanţat de Agenţia SUA pentru Dezvoltare Internaţională au lansat un nou serviciu public de raportare electronică. Astfel, cu începere de la 1 ianuarie 2012, agenţii economici vor avea posibilitate să prezinte rapoartele anuale şi trimestriale on-line la CNAS şi BNS. Drept exemplu pentru implementarea noului tip de raportare electronică a servit practica europeană, avînd ca scop optimizarea procesului de prezentare a dărilor de seamă şi ajustarea acestui proces la standardele internaţionale.
În cadrul
conferinţei de presă, reprezentantul proiectului USAID|BIZTAR dna Eugenia
Stancu a menţionat că, noul serviciu public de raportare electronică constituie
o etapă nouă şi performantă în colaborarea dintre cele două instituţii – CNAS
şi BNS, care va asigura un circuit mai sigur de informaţii.
„Implementarea noilor tehnologii informaţionale are o importanţă majoră în
activitatea CNAS”, - a subliniat dna Maria Borta, preşedintele Casei Naţionale
de Asigurări Sociale. Dumneaei a mai remarcat că, în parteneriat cu proiectul
USAID|BIZTAR, la CNAS au fost implementate cîteva proiecte informaţionale, care
au sporit considerabil calitatea muncii în instituţie. Astfel, a fost elaborată
o nouă versiune a site-ului CNAS, pe paginile căruia se plasează o informaţie
accesibilă pentru toate categoriile de cetăţeni. De asemenea, a fost
implementat serviciul ACCES CPAS, care permite asiguraţilor un acces operativ
prin reţeaua Internet la conturile curente de asigurare socială. Tot cu
susţinerea proiectului USAID|BIZTAR s-a desfăşurat un sondaj de opinie a
agenţilor economici privind optimizarea lucrului cu CNAS, în rezultatul căruia
s-a decis implementarea noului serviciu public de raportare electronică.
Noul serviciu,
care va începe să funcţioneze de la 1 ianuarie 2012, va permite reducerea
cheltuielilor financiare şi de timp a contribuabililor la bugetul asigurărilor
sociale de stat. „Mai mult ca atît, procesul de prelucrare a informaţiei va
decurge mai operativ şi transparent”, - a menţionat dna M. Borta.
Cei prezenţi la eveniment au fost familiarizaţi cu interfaţa versiunii
electronice a raportării, prezentată de dna Clara Sorocean, şef Direcţie
generală a evidenţei contribuţiilor CNAS. Pe parcurs, dumneaei a răspuns la un
şir de întrebări şi a relatat participanţilor că, pînă la finele anului curent
agenţii economici vor beneficia de seminare-instruire privind raportarea
electronică.
Procedura de acces la noul sistem de raportare electronică se va desfăşura în felul următor: mai întîi este necesar ca solicitantul să se înregistreze pe site-ul www.raportare.md iar apoi să solicite la Casa teritorială de asigurări sociale din raza în care activează, un loghin şi o parolă de acces la sistemul electronic.
Apar doua intrebari:1.O sa fie obligatoriu lucrul acesta pentru TOTI agentii economici-indiferent ce sint-SRL,II,SA???
2. Oare sau uitat conducatorii Directiei generale a evidentei contribuabililor CNAS,la calendar???
Contabilii acum nusi vad capul de lucru,dar trebue inca de asistat la diferite seminare??? Oare kind sa termina dezordinea in Statul nostru??? Ce va trebui inca de implimentat de la 01 ianuarie 2012??? Oare kear se asteapta sfirsitul lumii???(glumesc,desigur!!!)
eu cred ca initiativa este buna, numai ca trebuie de dus pina la capat cum trebuie. Apare o intrebare pentru ce de creat atitea sisteme de prezentare a rapoartelor, separat pentru fisc, separat pentru CNAS, separat pentru statistica, acusi o sa vreeie si CNAM, va da-ti seama cite parole chei, instalori de softuri, cheltuieli, batati de cap. De ce nu poate sa se faca un program pentru toate acestea ca principiu de ghiseu unuc si pe urma fiecare organ de stat sa-si prea informatia lui. Dar noi iubim sa mergem pe calea nu cea mai usoara, viata noastra este asa de simpla si ar trebui de mai adaugat si ceva mai sofisticat