37.9k
Home  »  Noutăţi  »  Noutăţi generale   »   14 pași pentru eficientizare a businessului aflat în impas

14 pași pentru eficientizare a businessului aflat în impas

07.11.2016698 views BizLaw.md
(Nu există încă evaluări)
Se încarcă...

Republica Moldova reprezintă o piață unde start-up-urile pot avea priză la public. Însă, de cele mai multe ori, antreprenorii schimbă viziunea de succes pe o simplă strategie de obținere a rulajului financiar. Iată de ce, parcurgem o veritabilă criză de idei, iar dacă aruncăm o privire de ansamblu asupra evoluției mai multor agenți economici, observăm o stagnare.

Recent, am participat la work-shopul unuia dintre cei mai renumiți business-consultanți în partea vestică a României - Lorand Soares Szasz. Cel mai important sfat a fost: Nu lozincile motivaționale salvează un business, ci munca!

Deci, cum procedăm atunci când munca noastră nu este valorificată sau rezultatele sunt departe de așteptările noastre?

  1. Includem creativitatea și poziționăm clientul mai presus de orice! Un client fericit e cel mai eficient PR.
  2. Utilizăm la maximum rețelele de socializare, care de facto reprezintă cele mai mari baze de date, cu cei mai mulți și mai activi potențiali clienți.
  3. Investim în educația angajaților. Conform legislației muncii, angajatorul are obligația de a asigura procesul de perfecționare continuă. Acest lucru este prevăzut în Codul muncii, art. 5 lit. g) - „asigurarea egalităţii salariaţilor, fără nicio discriminare, la avansare în serviciu, luându-se în considerare productivitatea muncii, calificarea şi vechimea în muncă în specialitate, precum şi la formare profesională, reciclare şi perfecţionare". Art. 9, care reglementează drepturile salariaților, la fel prescrie această prerogativă. Iar titlul VIII al Codului muncii prescrie toate aspectele formării profesionale, delimitând drepturile și obligațiile tuturor subiecților în acest segment.
  4. Angajăm profesioniști în ceea ce privește promovarea on-line (elaborare de site-uri, bloguri).
  5. Lucrăm cu publicitatea, care de facto reprezintă un mijloc propice de finanțare, dar ținem cont de principiile concurenței loiale.
  6. Remunerăm angajații nu doar financiar, ci și spiritual. Important, în acest caz, este echilibrul între succesul angajatului și randamentul acesteia.
  7. Învățăm să oferim garanții, bazate pe calitate. Una dintre metodele eficiente este rambursarea banilor în cazul unui serviciu/mărfi/lucrări prestate/vîndute/efectuate ineficient.
  8. Optimizăm cheltuielile apelând la o structurare logică, ceea ce reprezintă practic planificarea financiară. Astfel antreprenorul observă pe ce se cheltuiesc cei mai mulți bani și care sunt rezultatele acestor cheltuieli.
  9. Creăm un brand, adică o imagine, care să se echivaleze cu calitatea obiectului activității noastre. Aici intrăm în sfera protecției mărcilor, care este reglementată prin Legea nr. 38 privind protecția mărcilor. Important, în acest caz, este să deținem nu doar o marcă, în sensul clasic, ci o titulatură de garantare a calității.
  10. Utilizăm tehnicile de networking, care de facto creează mediul necesar pentru dezvoltarea unei concurențe loiale între antreprenorii din aceeași sferă sau domenii similare.
  11. Renunțăm la șabloanele antreprenoriale și, mai ales, ieșim din zona de comfort. Aceasta este metoda de pierzanie a unui business. Aici cei mai mulți specialiști în consultanță antreprenorială spun că tipajele fixe sunt cele care erodează substratul inovațional al afacerilor, iată de ce un agent economic trebuie să aducă ceva nou. Nu neapărat prin obiectul activității, cât mai ales prin metodele sale de lucru.
  12. Aplicăm planificarea de scurtă și lungă durată, deoarece acest lucru diminuează riscurile de eșec, prin calcularea indicilor de eficiență.
  13. Creăm o echipă de succes, adică selectăm sau/și educăm cei mai buni specialiști pe domenii înguste. Renunțăm la acei oameni „buni la toate", care generalizând anumite acțiuni pierd la detalii.
  14. Menținem în permanență dialogul cu clienții creând, în schimbul unei remunerații eficiente, unele recomandări.

Acești pași reprezintă o modalitate de îmbunătățire a activității antreprenoriale în Republica Moldova. Uneori, o simplă modificare de mentalitate are repercusiuni asupra întregului parcurs de dezvoltare a activității unui agent economic. Deși unele etape sunt mai mult motivaționale, substratul lor vine să sublinieze cât de eficientă este motivarea, comunicarea sau relația client-agent în evoluția întregii afaceri. De ce ar putea acești pași să scoată din impas o afacere? Pentru că, în primul rând, poate curăța mentalitatea agentului economic de ideile fixe deja existente și poate impulsiona inventivitatea acestuia.

Comentarii

Înregistrare

Restabilirea parolei

Se încarcă...