37.9k
Home  »  Noutăţi  »  Noutăţi ContabilȘef   »   Înregistrarea agenților economici în calitate de antrepozitari autorizați

Înregistrarea agenților economici în calitate de antrepozitari autorizați

29.03.2024203 views
(Nu există încă evaluări)
Se încarcă...

Persoanele juridice și persoanele fizice care preconizează să se ocupe sau care se ocupă cu prelucrarea și/sau fabricarea mărfurilor pasibile impunerii cu accize sunt obligate să primească Certificatul de acciză care atestă înregistrarea acestuia până a începe desfășurarea activității în cauză.

Pentru obținerea Certificatului de acciză (anexă la Ordinul SFS nr.25/2018 cu privire la aprobarea formularului Certificatului de acciză al antrepozitarului autorizat), agenții economici, care sunt obligați de a se înregistra în calitate de antrepozitari autorizați, depun în adresa Direcţiei deservire fiscală sau Direcției deservire contribuabili mari (DDF/DDCM), în raza căreia se deservește, o cerere de solicitare a Certificatului de acciză (Ordinul MF nr.28 din 09.02.2017 despre aprobarea formularului cererii de solicitare a certificatului de acciză) Cererea poate fi depusă de către contribuabili prin intermediul SIA „e-Cerere” sau pe suport de hârtie.

În cerere vor fi reflectate în mod obligatoriu, următoarele date:
a) denumirea, numele și prenumele, adresa juridică (adresele juridice) și codul fiscal (codurile fiscale);
b) proprietarul clădirii, încăperii, teritoriului, terenului;
c) denumirea, numele și prenumele, adresa juridică (adresele juridice) și codul fiscal (codurile fiscale) ale arendatorului sau ale locatorului. În cazul în care proprietatea este folosită pentru desfășurarea activității de întreprinzător, în baza contractului de arendă sau de închiriere;
d) formele și metodele concrete de control, a căror aplicare asigură integritatea mărfurilor supuse accizelor, inclusiv la expedierea lor dintr-un antrepozit fiscal în altul ale unuia și aceluiași agent economic, dacă aceste antrepozite se află pe teritorii diferite.

La cerere se anexează schema (planul) amplasării blocului administrativ, a secției de producție, a depozitului, a altor încăperi aflate pe teritoriul agentului economic, proprietarul clădirii, încăperii, teritoriului, terenului, copia contractelor de locațiune, uzufruct, leasing, etc., a încăperilor, utilajelor utilizate la producerea/prelucrarea mărfurilor accizate. Cererea depusă pe suport de hârtie se înregistrează în SIA „e-Cerere” în ziua depunerii ei.

În urma examinării informației reflectate în Cerere, se efectuează vizita fiscală care se soldează cu perfectarea ulterioară a Raportului vizitei fiscale unde urmează clar să se expună asupra posibilității înregistrării solicitantului în calitate de antrepozitar autorizat.

Dacă cererea conține informații verificabile și autentice, se eliberează persoanei care a înaintat cererea, certificatul de acciză și anexa la acesta care include informația aferentă schemei (planului) amplasării blocului administrativ, a secției de producție, a depozitului, a altor încăperi aflate pe teritoriul agentului economic, proprietarul clădirii, încăperii, teritoriului, terenului copia contractelor de locațiune, uzufruct, leasing, etc., a încăperilor, utilajelor utilizate la producerea/prelucrarea mărfurilor accizate.

Termenele de examinare a cererii:
a) Examinarea cazurilor de înregistrare ca antrepozitar autorizat și eliberarea certificatului de acciză se efectuează în termen de 7 zile lucrătoare din momentul primirii cererii de solicitare a certificatului de acciză.
b) În cazul în care agentul economic deține locuri din antrepozitul fiscal situate în alte localități din alte regiuni, vizita fiscală se efectuează de către DDF/DDCM în raza cărui teritoriu este situat locul din antrepozitul fiscal la solicitarea DDF/DDCM în raza căreia este înregistrată entitatea, iar termenul de examinare a cererilor se prelungește cu cel mult 5 zile lucrătoare.

Aceste termene sunt valabile în cazul examinării cererii depuse de subiectul impunerii cu accize care preconizează să efectueze unele schimbări ce urmează a fi reflectate în certificatul de acciză sau în anexa acestuia.

Funcționarul fisca refuză eliberarea certificatului de acciză (în SIA „e-Cerere prin aplicarea statutului „respins”) în cazul în care constată că activitatea agentului economic sau antrepozitul fiscal nu pot fi controlate ori formele și metodele de control, nu asigură integritatea mărfurilor supuse accizelor, nu înainte de a fi audiat potrivit Codului administrativ.

Refuzul eliberării certificatului de acciză se soldează cu emiterea obligatorie în adresa solicitantului a anunțului în scris cu expunerea motivelor ce au stat la baza acestuia, nu înainte de a fi audiat potrivit Codului administrativ.

Persoanele juridice și persoanele fizice care preconizează să se ocupe sau care se ocupă cu prelucrarea și/sau fabricarea mărfurilor pasibile impunerii cu accize sunt obligate să primească Certificatul de acciză care atestă înregistrarea acestuia până a începe desfășurarea activității în cauză.

Pentru obținerea Certificatului de acciză (anexă la Ordinul SFS nr.25/2018 cu privire la aprobarea formularului Certificatului de acciză al antrepozitarului autorizat), agenții economici, care sunt obligați de a se înregistra în calitate de antrepozitari autorizați, depun în adresa Direcţiei deservire fiscală sau Direcției deservire contribuabili mari (DDF/DDCM), în raza căreia se deservește, o cerere de solicitare a Certificatului de acciză (Ordinul MF nr.28 din 09.02.2017 despre aprobarea formularului cererii de solicitare a certificatului de acciză) Cererea poate fi depusă de către contribuabili prin intermediul SIA „e-Cerere” sau pe suport de hârtie.

În cerere vor fi reflectate în mod obligatoriu, următoarele date:
a) denumirea, numele și prenumele, adresa juridică (adresele juridice) și codul fiscal (codurile fiscale);
b) proprietarul clădirii, încăperii, teritoriului, terenului;
c) denumirea, numele și prenumele, adresa juridică (adresele juridice) și codul fiscal (codurile fiscale) ale arendatorului sau ale locatorului. În cazul în care proprietatea este folosită pentru desfășurarea activității de întreprinzător, în baza contractului de arendă sau de închiriere;
d) formele și metodele concrete de control, a căror aplicare asigură integritatea mărfurilor supuse accizelor, inclusiv la expedierea lor dintr-un antrepozit fiscal în altul ale unuia și aceluiași agent economic, dacă aceste antrepozite se află pe teritorii diferite.

La cerere se anexează schema (planul) amplasării blocului administrativ, a secției de producție, a depozitului, a altor încăperi aflate pe teritoriul agentului economic, proprietarul clădirii, încăperii, teritoriului, terenului, copia contractelor de locațiune, uzufruct, leasing, etc., a încăperilor, utilajelor utilizate la producerea/prelucrarea mărfurilor accizate. Cererea depusă pe suport de hârtie se înregistrează în SIA „e-Cerere” în ziua depunerii ei.

În urma examinării informației reflectate în Cerere, se efectuează vizita fiscală care se soldează cu perfectarea ulterioară a Raportului vizitei fiscale unde urmează clar să se expună asupra posibilității înregistrării solicitantului în calitate de antrepozitar autorizat.

Dacă cererea conține informații verificabile și autentice, se eliberează persoanei care a înaintat cererea, certificatul de acciză și anexa la acesta care include informația aferentă schemei (planului) amplasării blocului administrativ, a secției de producție, a depozitului, a altor încăperi aflate pe teritoriul agentului economic, proprietarul clădirii, încăperii, teritoriului, terenului copia contractelor de locațiune, uzufruct, leasing, etc., a încăperilor, utilajelor utilizate la producerea/prelucrarea mărfurilor accizate.

Termenele de examinare a cererii:
a) Examinarea cazurilor de înregistrare ca antrepozitar autorizat și eliberarea certificatului de acciză se efectuează în termen de 7 zile lucrătoare din momentul primirii cererii de solicitare a certificatului de acciză.
b) În cazul în care agentul economic deține locuri din antrepozitul fiscal situate în alte localități din alte regiuni, vizita fiscală se efectuează de către DDF/DDCM în raza cărui teritoriu este situat locul din antrepozitul fiscal la solicitarea DDF/DDCM în raza căreia este înregistrată entitatea, iar termenul de examinare a cererilor se prelungește cu cel mult 5 zile lucrătoare.

Aceste termene sunt valabile în cazul examinării cererii depuse de subiectul impunerii cu accize care preconizează să efectueze unele schimbări ce urmează a fi reflectate în certificatul de acciză sau în anexa acestuia.

Funcționarul fisca refuză eliberarea certificatului de acciză (în SIA „e-Cerere prin aplicarea statutului „respins”) în cazul în care constată că activitatea agentului economic sau antrepozitul fiscal nu pot fi controlate ori formele și metodele de control, nu asigură integritatea mărfurilor supuse accizelor, nu înainte de a fi audiat potrivit Codului administrativ.

Refuzul eliberării certificatului de acciză se soldează cu emiterea obligatorie în adresa solicitantului a anunțului în scris cu expunerea motivelor ce au stat la baza acestuia, nu înainte de a fi audiat potrivit Codului administrativ.

Comentarii

Înregistrare

Restabilirea parolei

Se încarcă...