37.9k
Home  »  Noutăţi  »  Noutăţi ContabilȘef   »   Costurile serviciilor alternative de îngrijire a copiilor vor deveni facilități acordate de angajator

Costurile serviciilor alternative de îngrijire a copiilor vor deveni facilități acordate de angajator

04.10.2022491 views
(Nu există încă evaluări)
Se încarcă...

Începând cu 1 ianuarie 2023, valoarea plăților îndreptate în favoarea angajaților cu scopul compensării costurilor serviciilor alternative de îngrijire a copiilor acestora în vârstă de 0-3 ani în mărime ce depășește valoarea 2500 lei lunar per copil per angajat, poate constitui facilitate impozabilă acordată de angajator (lit. a2) art. 19 din Codul fiscal).

În Parlament este înregistrată inițiativa legislativă pentru modificarea unor acte normative, prin care se va interveni asupra a 3 acte normative cu scopul stimulării susținerii angajaților prin oferirea plăților îndreptate în favoarea angajaților cu scopul compensării costurilor serviciilor alternative de îngrijire a copiilor acestora în vârstă de 0-3 ani.

Potrivit proiectului, pe lângă prevederile menționate supra, se mai propune completarea art. 24 din CF, cu un nou alineat - 26 care va permite deducerea cheltuielilor legate de compensare a costurilor serviciilor alternative de îngrijire a copiilor. Limita maximă de deducere se stabilește la 10% din fondul de retribuire a muncii.

Totodată, documentul stabilește și completarea Tipurilor de drepturi şi de venituri aferent cărora nu se calculează contribuții de asigurări sociale de stat obligatorii (Anexa nr.3 la Legea nr. 489/1999 privind sistemul public de asigurări sociale) cu punctul - 42, potrivit căruia valoarea plăților îndreptate în favoarea angajaților cu scopul compensării costurilor serviciilor alternative de îngrijire a copiilor acestora în vârstă de 0-3 ani în mărime de până la 2500 lei  lunar per copil per angajat.

Suplimentar, autorii proiectului propun o nouă redacție a art.3 din Legea nr. 1593/2002 cu privire la mărimea, modul și termenele de achitare a primelor de asigurare obligatorie de asistență medicală, conform căruia alte recompense vor reprezenta orice altă sumă decât salariul, plătită de angajator în folosul angajatului său, precum şi alte drepturi şi venituri plătite persoanelor fizice, cu excepția drepturilor şi veniturilor, prevăzute la art. 19 lit. a2), 20, 89, 90, 901 din Codul fiscal la care nu se calculează prime de asigurare obligatorie de asistență medicală.

Potrivit notei informative, practica Uniunii Europene a arătat că pentru o participare deplină a femeilor pe piața forței de muncă este nevoie de soluții de îngrijire a copiilor, care să răspundă nevoilor părinților pe toată durata programului de lucru al acestora și în timpul vacanțelor școlare. Serviciile de îngrijire a copiilor accesibile ca preț și de înaltă calitate fac mai mult decât să ajute la reconcilierea vieții profesionale cu cea de familie, la favorizarea participării femeilor pe piața muncii și la consolidarea egalității de gen. În plus, structurile de îngrijire a copiilor reprezintă într-adevăr o opțiune numai dacă familiile și le pot permite financiar și au suficientă încredere în calitatea superioară a acestora.

Începând cu 1 ianuarie 2023, valoarea plăților îndreptate în favoarea angajaților cu scopul compensării costurilor serviciilor alternative de îngrijire a copiilor acestora în vârstă de 0-3 ani în mărime ce depășește valoarea 2500 lei lunar per copil per angajat, poate constitui facilitate impozabilă acordată de angajator (lit. a2) art. 19 din Codul fiscal).

În Parlament este înregistrată inițiativa legislativă pentru modificarea unor acte normative, prin care se va interveni asupra a 3 acte normative cu scopul stimulării susținerii angajaților prin oferirea plăților îndreptate în favoarea angajaților cu scopul compensării costurilor serviciilor alternative de îngrijire a copiilor acestora în vârstă de 0-3 ani.

Potrivit proiectului, pe lângă prevederile menționate supra, se mai propune completarea art. 24 din CF, cu un nou alineat - 26 care va permite deducerea cheltuielilor legate de compensare a costurilor serviciilor alternative de îngrijire a copiilor. Limita maximă de deducere se stabilește la 10% din fondul de retribuire a muncii.

Totodată, documentul stabilește și completarea Tipurilor de drepturi şi de venituri aferent cărora nu se calculează contribuții de asigurări sociale de stat obligatorii (Anexa nr.3 la Legea nr. 489/1999 privind sistemul public de asigurări sociale) cu punctul - 42, potrivit căruia valoarea plăților îndreptate în favoarea angajaților cu scopul compensării costurilor serviciilor alternative de îngrijire a copiilor acestora în vârstă de 0-3 ani în mărime de până la 2500 lei  lunar per copil per angajat.

Suplimentar, autorii proiectului propun o nouă redacție a art.3 din Legea nr. 1593/2002 cu privire la mărimea, modul și termenele de achitare a primelor de asigurare obligatorie de asistență medicală, conform căruia alte recompense vor reprezenta orice altă sumă decât salariul, plătită de angajator în folosul angajatului său, precum şi alte drepturi şi venituri plătite persoanelor fizice, cu excepția drepturilor şi veniturilor, prevăzute la art. 19 lit. a2), 20, 89, 90, 901 din Codul fiscal la care nu se calculează prime de asigurare obligatorie de asistență medicală.

Potrivit notei informative, practica Uniunii Europene a arătat că pentru o participare deplină a femeilor pe piața forței de muncă este nevoie de soluții de îngrijire a copiilor, care să răspundă nevoilor părinților pe toată durata programului de lucru al acestora și în timpul vacanțelor școlare. Serviciile de îngrijire a copiilor accesibile ca preț și de înaltă calitate fac mai mult decât să ajute la reconcilierea vieții profesionale cu cea de familie, la favorizarea participării femeilor pe piața muncii și la consolidarea egalității de gen. În plus, structurile de îngrijire a copiilor reprezintă într-adevăr o opțiune numai dacă familiile și le pot permite financiar și au suficientă încredere în calitatea superioară a acestora.

Comentarii

Înregistrare

Restabilirea parolei

Se încarcă...