37.9k
Home  »  Noutăţi  »  Noutăţi ContabilȘef   »   Baza generalizată a practicii fiscale, completată

Baza generalizată a practicii fiscale, completată

01.04.2024212 views
(Nu există încă evaluări)
Se încarcă...

Stimaţi cititori, vă informăm că SFS a plasat actualizări a Bazei generalizate a practicii fiscale prin care au fost date răspunsul la următoarele întrebări:

  • Cine este scutit de plata taxei pentru dispozitivile publicitare?

Potrivit prevederilor art. 295 din Codul fiscal, de plata taxei pentru dispozitivele publicitare sunt scutiți:
– autorităţile publice şi instituţiile finanţate de la bugetele de toate nivelurile;
– misiunile diplomatice şi oficiile consulare acreditate în Republica Moldova, precum şi reprezentanţele organizaţiilor internaţionale acreditate în Republica Moldova, în baza principiului reciprocităţii, în conformitate cu tratatele internaţionale la care Republica Moldova este parte;
– Banca Naţională a Moldovei;
– proprietarii sau deţinătorii bunurilor rechiziţionate în interes public, pe perioada rechiziţiei, conform legislaţiei;
– subiecţii care desfăşoară activităţi conform cap. 103 din titlul II al Codului fiscal (persoane fizice care desfășoară activități în domeniul achizițiilor de produse de fitotehnie și/sau horticultură, și/sau de obiecte al regnului vegetal).
– persoanele juridice care deţin în posesie/folosinţă sau sunt proprietari ai dispozitivelor publicitare, producătorii şi difuzorii de mesaje de interes public, pentru perioada afişării mesajului de interes public.

  • Cum se calculează taxa pentru dispozitivele publicitare?

Taxa pentru dispozitivele publicitare se calculează de sinestătător de către subiecții impunerii, prin înmulțirea suprafeței feței (fețelor) dispozitivului publicitar publicitar pentru promovarea propriilor produse şi servicii, inclusiv a mărcii comerciale cu cota taxei stabilită de către autoritatea administrației publice locale (anexă la Titlul VII al Codului fiscal).    [modificare în Baza generalizată a practicii fiscale în temeiul modificării în Anexa la titlul VII din Codul fiscal lit. q) col. 2) prin Legea pentru modificarea unor acte normative (ce vizează politica bugetar-fiscală) nr. 212  din  20.07.2023, în vigoare din 01.01.2024]

  • Cum se stabilește cota taxei de plasare (amplasare) a publicității (reclamei) pentru difuzare a anunţurilor publicitare prin intermediul serviciilor cinematografice, video, prin reţelele telefonice, telegrafice, telex, prin dispozitivele difuzorului de publicitate exterioară, prin alte mijloace (cu excepţia TV, internetului, radioului, presei periodice, tipăriturilor)?

Cota taxei de plasare (amplasare) a publicității (reclamei) se stabileşte de către autorităţile administraţiei publice locale conform locului amplasării obiectului impunerii – în procente din venitul din vânzări ale serviciilor de plasare şi/sau difuzare a anunţurilor publicitare prin intermediul serviciilor cinematografice, video, prin reţelele telefonice, telegrafice, telex, prin dispozitivele difuzorului de publicitate exterioară, prin alte mijloace (cu excepţia TV, internetului, radioului, presei periodice, tipăriturilor).
[modificare în Baza generalizată a practicii fiscale în temeiul modificării art.291 alin.(1) lit. c) din Codul fiscal prin Legea pentru modificarea unor acte normative (ce vizează politica bugetar-fiscală) nr. 212 din 20.07.2023, în vigoare din 01.01.2024]

  • Ce se subînţelege prin ”mesaj de interes public”?

Mesajul de interes public este publicitatea ce are ca obiect promovarea unor valori, idei şi/sau scopuri de interes public ori comunitar, difuzată în vederea creşterii gradului de conştientizare, schimbării atitudinii şi a comportamentului social, prevenirii şi contracarării viciilor sociale.
[modificare în Baza generalizată a practicii fiscale în temeiul modificării în art. 288 alin. 9) din Codul fiscal prin Legea pentru modificarea unor acte normative (ce vizează politica bugetar-fiscală) nr. 212 din 20.07.2023, în vigoare din 01.01.2024]

Ordinul SFS nr. 115 din 25-03-2024

Notă: Vă atragem atenția asupra faptului că, pot fi efectuate actualizări ale răspunsurilor oferite de către Serviciul Fiscal de Stat, de aceea vă rugăm să consultați suplimentar răspunsurile actualizate ale bazei de date.

Stimaţi cititori, vă informăm că SFS a plasat actualizări a Bazei generalizate a practicii fiscale prin care au fost date răspunsul la următoarele întrebări:

  • Cine este scutit de plata taxei pentru dispozitivile publicitare?

Potrivit prevederilor art. 295 din Codul fiscal, de plata taxei pentru dispozitivele publicitare sunt scutiți:
– autorităţile publice şi instituţiile finanţate de la bugetele de toate nivelurile;
– misiunile diplomatice şi oficiile consulare acreditate în Republica Moldova, precum şi reprezentanţele organizaţiilor internaţionale acreditate în Republica Moldova, în baza principiului reciprocităţii, în conformitate cu tratatele internaţionale la care Republica Moldova este parte;
– Banca Naţională a Moldovei;
– proprietarii sau deţinătorii bunurilor rechiziţionate în interes public, pe perioada rechiziţiei, conform legislaţiei;
– subiecţii care desfăşoară activităţi conform cap. 103 din titlul II al Codului fiscal (persoane fizice care desfășoară activități în domeniul achizițiilor de produse de fitotehnie și/sau horticultură, și/sau de obiecte al regnului vegetal).
– persoanele juridice care deţin în posesie/folosinţă sau sunt proprietari ai dispozitivelor publicitare, producătorii şi difuzorii de mesaje de interes public, pentru perioada afişării mesajului de interes public.

  • Cum se calculează taxa pentru dispozitivele publicitare?

Taxa pentru dispozitivele publicitare se calculează de sinestătător de către subiecții impunerii, prin înmulțirea suprafeței feței (fețelor) dispozitivului publicitar publicitar pentru promovarea propriilor produse şi servicii, inclusiv a mărcii comerciale cu cota taxei stabilită de către autoritatea administrației publice locale (anexă la Titlul VII al Codului fiscal).    [modificare în Baza generalizată a practicii fiscale în temeiul modificării în Anexa la titlul VII din Codul fiscal lit. q) col. 2) prin Legea pentru modificarea unor acte normative (ce vizează politica bugetar-fiscală) nr. 212  din  20.07.2023, în vigoare din 01.01.2024]

  • Cum se stabilește cota taxei de plasare (amplasare) a publicității (reclamei) pentru difuzare a anunţurilor publicitare prin intermediul serviciilor cinematografice, video, prin reţelele telefonice, telegrafice, telex, prin dispozitivele difuzorului de publicitate exterioară, prin alte mijloace (cu excepţia TV, internetului, radioului, presei periodice, tipăriturilor)?

Cota taxei de plasare (amplasare) a publicității (reclamei) se stabileşte de către autorităţile administraţiei publice locale conform locului amplasării obiectului impunerii – în procente din venitul din vânzări ale serviciilor de plasare şi/sau difuzare a anunţurilor publicitare prin intermediul serviciilor cinematografice, video, prin reţelele telefonice, telegrafice, telex, prin dispozitivele difuzorului de publicitate exterioară, prin alte mijloace (cu excepţia TV, internetului, radioului, presei periodice, tipăriturilor).
[modificare în Baza generalizată a practicii fiscale în temeiul modificării art.291 alin.(1) lit. c) din Codul fiscal prin Legea pentru modificarea unor acte normative (ce vizează politica bugetar-fiscală) nr. 212 din 20.07.2023, în vigoare din 01.01.2024]

  • Ce se subînţelege prin ”mesaj de interes public”?

Mesajul de interes public este publicitatea ce are ca obiect promovarea unor valori, idei şi/sau scopuri de interes public ori comunitar, difuzată în vederea creşterii gradului de conştientizare, schimbării atitudinii şi a comportamentului social, prevenirii şi contracarării viciilor sociale.
[modificare în Baza generalizată a practicii fiscale în temeiul modificării în art. 288 alin. 9) din Codul fiscal prin Legea pentru modificarea unor acte normative (ce vizează politica bugetar-fiscală) nr. 212 din 20.07.2023, în vigoare din 01.01.2024]

Ordinul SFS nr. 115 din 25-03-2024

Notă: Vă atragem atenția asupra faptului că, pot fi efectuate actualizări ale răspunsurilor oferite de către Serviciul Fiscal de Stat, de aceea vă rugăm să consultați suplimentar răspunsurile actualizate ale bazei de date.

Comentarii

Înregistrare

Restabilirea parolei

Se încarcă...