37.9k
Home  »  Noutăţi  »  Noutăţi ContabilȘef   »   Ajustarea Regulamentului privind modul de completare a formularului CET18

Ajustarea Regulamentului privind modul de completare a formularului CET18

18.03.2022566 views
(Nu există încă evaluări)
Se încarcă...

La data de 18 martie 2022 în Monitorul Oficial a fost publicat Ordinul nr.39 din 16 martie 2022 cu privire la modificarea Ordinului ministrului finanțelor nr.150 din 05 septembrie 2018, prin care au fost operate modificări la Regulamentul privind modul de completare a Declarației persoanei fizice cu privire la impozitul pe venit (Formularul CET18).

Astfel, în Anexa nr. 2 la ordin au fost operate modificări la pct. 2 unde s-a exclus sintagma „obligatoriu în două exemplare” și s-a completat cu textul: Declarația poate fi prezentată de către reprezentantul/reprezentantul legal al contribuabilului în adresa Serviciului Fiscal de Stat. În cazul prezentării declarației prin reprezentant/reprezentant legal, se va confirma identitatea și împuternicirile.

Respectiv, declaraţia se prezintă de către persoanele fizice rezidente (pentru veniturile ce constituie obiect al impunerii în baza legislaţiei fiscale în condiţiile prevăzute la art.83 alin.(2) lit.a) şi b) din Codul fiscal) şi/sau de către persoanele fizice nerezidente (pentru veniturile obţinute de către acestea pe teritoriul Republicii Moldova în baza art.71 din Codul fiscal). Pentru etapa II a perioadei fiscale 2018 obligația prezentării Declarației survine în temeiul prevederilor art.49 din Legea pentru punerea în aplicare a titlurilor I și II ale Codului fiscal nr.1164-XIII din 24 aprilie 1997. Declarația poate fi prezentată de către reprezentantul/reprezentantul legal al contribuabilului în adresa Serviciului Fiscal de Stat. În cazul prezentării declarației prin reprezentant/reprezentant legal, se va confirma identitatea și împuternicirile.

Concomitent, în nouă redacție a fost expus pct. 3. Potrivit modificărilor operate contribuabilul poate depune Declarația pe suport de hârtie:

a) direct la Direcția deservire fiscală a Serviciului Fiscal de Stat, prin prezentarea buletinului de identitate sau a unui alt document ce confirmă identitatea. Confirmarea despre recepționarea declarației servește recipisa eliberată de către funcționarul fiscal responsabil de primirea Declarațiilor.
b) expediată prin intermediul oficiului poștal cu aviz recoamndat. Data prezentării acesteia se va considera data de pe ștampila aplicată de către oficiul poștal care a efectuat transmiterea, iar confirmarea despre recepția declarației este avizul poștal de recepție.

De asemenea, declarația prezentată pe suport de hârtie se completează cu cerneală sau cu pixul, înscriind cu majuscule, citeț şi corect, datele prevăzute de formular.

Noua redacție a Regulamentului prevede faptul că declarația prezentată în mod electronic poate fi depusă utilizând resursele informaționale ale Sistemul informațional al Serviciului Fiscal de Stat, în modul prevăzut de instrucțiunile întocmite de acesta:

a) prin intermediul „Cabinetului personal al contribuabilului” serviciul „Declarație electronică”, fiind accesat pe pagina oficială a Serviciului Fiscal de Stat. Declarația se consideră recepționată dacă persoana fizică primește notificarea de acceptare a acesteia prin recipisaelectronică de confirmare a acceptării în sistemul informațional al Serviciului Fiscal de Stat.
b) la adresa de email a Serviciului Fiscal de Stat cu respectarea cerințelor de semnare electronică a documentului în corespundere cu Legea privind semnătura electronică și documentul electronic nr. 91/2014. Declarația se consideră recepționată din momentul expedierii acesteia de către contribuabil, doar în cazul în care este aplicată semnătura electronică a contribuabilului pe documentul transmis. Confirmare despre recepționarea declarației o constituie notificarea recepționată la emailul de expediere.

Suplimentar metodelor enumerate, este posibilă prezentarea declarației semnate olograf în formă scanată la adresa de Email cet@sfs.md. Declarația se consideră recepționată cu condiția confirmării identității declarantului în modul stabilit de Serviciul Fiscal de Stat.

Prevederile prezentului ordin se pun în aplicare începând cu perioada fiscală de declarare a anului 2021.

La data de 18 martie 2022 în Monitorul Oficial a fost publicat Ordinul nr.39 din 16 martie 2022 cu privire la modificarea Ordinului ministrului finanțelor nr.150 din 05 septembrie 2018, prin care au fost operate modificări la Regulamentul privind modul de completare a Declarației persoanei fizice cu privire la impozitul pe venit (Formularul CET18).

Astfel, în Anexa nr. 2 la ordin au fost operate modificări la pct. 2 unde s-a exclus sintagma „obligatoriu în două exemplare” și s-a completat cu textul: Declarația poate fi prezentată de către reprezentantul/reprezentantul legal al contribuabilului în adresa Serviciului Fiscal de Stat. În cazul prezentării declarației prin reprezentant/reprezentant legal, se va confirma identitatea și împuternicirile.

Respectiv, declaraţia se prezintă de către persoanele fizice rezidente (pentru veniturile ce constituie obiect al impunerii în baza legislaţiei fiscale în condiţiile prevăzute la art.83 alin.(2) lit.a) şi b) din Codul fiscal) şi/sau de către persoanele fizice nerezidente (pentru veniturile obţinute de către acestea pe teritoriul Republicii Moldova în baza art.71 din Codul fiscal). Pentru etapa II a perioadei fiscale 2018 obligația prezentării Declarației survine în temeiul prevederilor art.49 din Legea pentru punerea în aplicare a titlurilor I și II ale Codului fiscal nr.1164-XIII din 24 aprilie 1997. Declarația poate fi prezentată de către reprezentantul/reprezentantul legal al contribuabilului în adresa Serviciului Fiscal de Stat. În cazul prezentării declarației prin reprezentant/reprezentant legal, se va confirma identitatea și împuternicirile.

Concomitent, în nouă redacție a fost expus pct. 3. Potrivit modificărilor operate contribuabilul poate depune Declarația pe suport de hârtie:

a) direct la Direcția deservire fiscală a Serviciului Fiscal de Stat, prin prezentarea buletinului de identitate sau a unui alt document ce confirmă identitatea. Confirmarea despre recepționarea declarației servește recipisa eliberată de către funcționarul fiscal responsabil de primirea Declarațiilor.
b) expediată prin intermediul oficiului poștal cu aviz recoamndat. Data prezentării acesteia se va considera data de pe ștampila aplicată de către oficiul poștal care a efectuat transmiterea, iar confirmarea despre recepția declarației este avizul poștal de recepție.

De asemenea, declarația prezentată pe suport de hârtie se completează cu cerneală sau cu pixul, înscriind cu majuscule, citeț şi corect, datele prevăzute de formular.

Noua redacție a Regulamentului prevede faptul că declarația prezentată în mod electronic poate fi depusă utilizând resursele informaționale ale Sistemul informațional al Serviciului Fiscal de Stat, în modul prevăzut de instrucțiunile întocmite de acesta:

a) prin intermediul „Cabinetului personal al contribuabilului” serviciul „Declarație electronică”, fiind accesat pe pagina oficială a Serviciului Fiscal de Stat. Declarația se consideră recepționată dacă persoana fizică primește notificarea de acceptare a acesteia prin recipisaelectronică de confirmare a acceptării în sistemul informațional al Serviciului Fiscal de Stat.
b) la adresa de email a Serviciului Fiscal de Stat cu respectarea cerințelor de semnare electronică a documentului în corespundere cu Legea privind semnătura electronică și documentul electronic nr. 91/2014. Declarația se consideră recepționată din momentul expedierii acesteia de către contribuabil, doar în cazul în care este aplicată semnătura electronică a contribuabilului pe documentul transmis. Confirmare despre recepționarea declarației o constituie notificarea recepționată la emailul de expediere.

Suplimentar metodelor enumerate, este posibilă prezentarea declarației semnate olograf în formă scanată la adresa de Email cet@sfs.md. Declarația se consideră recepționată cu condiția confirmării identității declarantului în modul stabilit de Serviciul Fiscal de Stat.

Prevederile prezentului ordin se pun în aplicare începând cu perioada fiscală de declarare a anului 2021.

Comentarii

Înregistrare

Restabilirea parolei

Se încarcă...