37.9k
Home  »  Noutăţi  »  Noutăţi ContabilȘef   »   Simplificarea radierii gospodăriilor țărănești inactive

Simplificarea radierii gospodăriilor țărănești inactive

23.02.2022930 views
(Nu există încă evaluări)
Se încarcă...

Guvernul a aprobat în ședința de astăzi Avizul la proiectul de Lege care prevede instituirea unor măsuri de suport pentru activitatea gospodăriilor țărănești. Astfel, scopul proiectului respectiv ține de implementarea procedurii de radiere din Registrul gospodăriilor țărănești (de fermier) și din Registrul fiscal de stat a gospodăriilor țărănești care sunt inactive, a căror listă va fi determinată de către Serviciul Fiscal de Stat.

La fel, prevederile proiectului menționat urmăresc susținerea gospodăriilor țărănești (de fermier) inactive, prin anularea contribuțiilor de asigurări sociale de stat obligatorii în sumă fixă, a majorărilor de întârziere (penalităților) și a amenzilor, calculate și neachitate până la data radierii, având în vedere că acestea, de facto, nu au desfășurat activitatea de întreprinzător.

Din registrele menționate urmează a fi radiate gospodăriile țărănești inactive, înregistrate până la 31 decembrie 2018 și care, pe parcursul ultimilor trei ani nu au efectuat operațiuni pe conturi bancare, nu a deținut echipamente de casă și de control cu memorie fiscală, nu sunt fondatori ai unei persoane juridice, nu au restanțe la buget, nu sunt înregistrate în calitate de plătitori TVA și nu au beneficiat de suport financiar din Fondul național de dezvoltare a agriculturii și mediului rural în perioada 1 ianuarie 2019 - 1 aprilie 2022.

Potrivit autorilor în termen de două luni de la intrarea în vigoare a prezentei legi, Serviciul Fiscal de Stat va identifica gospodăriile țărănești (de fermier) inactive și va prezenta Agenției de Intervenție și Plăți pentru Agricultură, Procuraturii Generale și Ministerului Afacerilor Interne lista gospodăriilor țărănești (de fermier) inactive în vederea expunerii asupra acestora. Ca urmare a recepționării informației prevăzute anterior, Serviciul Fiscal de Stat, în termen de 10 zile lucrătoare, va prezenta primăriei, care a înregistrat gospodăria țărănească (de fermier), lista gospodăriilor țărănești (de fermier) inactive pentru adoptarea deciziei de inițiere a procedurii de radiere a gospodăriilor inactive din Registrul gospodăriilor țărănești (de fermier).

Ulterior primăria va publica în Monitorul Oficial al Republicii Moldova și pe site-ul oficial al primăriei, iar în lipsa acestuia, pe panoul informativ al primăriei, un aviz cu privire la inițierea procedurii de radiere, iar cererile și creanțele se vor înainta nu mai târziu de 2 luni din data publicării. În cazul depunerii cererilor privind stoparea procesului de radiere și a creanțelor, radierea se anulează.

Dacă în termen de trei zile lucrătoare de la expirarea termenului de depunere a cererilor și creanțelor de către persoanele interesate, cereri și creanțe nu au fost înaintate, primăria adoptă din oficiu decizia de radiere a gospodăriei țărănești (de fermier) din Registrul gospodăriilor țărănești (de fermier).

Guvernul a aprobat în ședința de astăzi Avizul la proiectul de Lege care prevede instituirea unor măsuri de suport pentru activitatea gospodăriilor țărănești. Astfel, scopul proiectului respectiv ține de implementarea procedurii de radiere din Registrul gospodăriilor țărănești (de fermier) și din Registrul fiscal de stat a gospodăriilor țărănești care sunt inactive, a căror listă va fi determinată de către Serviciul Fiscal de Stat.

La fel, prevederile proiectului menționat urmăresc susținerea gospodăriilor țărănești (de fermier) inactive, prin anularea contribuțiilor de asigurări sociale de stat obligatorii în sumă fixă, a majorărilor de întârziere (penalităților) și a amenzilor, calculate și neachitate până la data radierii, având în vedere că acestea, de facto, nu au desfășurat activitatea de întreprinzător.

Din registrele menționate urmează a fi radiate gospodăriile țărănești inactive, înregistrate până la 31 decembrie 2018 și care, pe parcursul ultimilor trei ani nu au efectuat operațiuni pe conturi bancare, nu a deținut echipamente de casă și de control cu memorie fiscală, nu sunt fondatori ai unei persoane juridice, nu au restanțe la buget, nu sunt înregistrate în calitate de plătitori TVA și nu au beneficiat de suport financiar din Fondul național de dezvoltare a agriculturii și mediului rural în perioada 1 ianuarie 2019 - 1 aprilie 2022.

Potrivit autorilor în termen de două luni de la intrarea în vigoare a prezentei legi, Serviciul Fiscal de Stat va identifica gospodăriile țărănești (de fermier) inactive și va prezenta Agenției de Intervenție și Plăți pentru Agricultură, Procuraturii Generale și Ministerului Afacerilor Interne lista gospodăriilor țărănești (de fermier) inactive în vederea expunerii asupra acestora. Ca urmare a recepționării informației prevăzute anterior, Serviciul Fiscal de Stat, în termen de 10 zile lucrătoare, va prezenta primăriei, care a înregistrat gospodăria țărănească (de fermier), lista gospodăriilor țărănești (de fermier) inactive pentru adoptarea deciziei de inițiere a procedurii de radiere a gospodăriilor inactive din Registrul gospodăriilor țărănești (de fermier).

Ulterior primăria va publica în Monitorul Oficial al Republicii Moldova și pe site-ul oficial al primăriei, iar în lipsa acestuia, pe panoul informativ al primăriei, un aviz cu privire la inițierea procedurii de radiere, iar cererile și creanțele se vor înainta nu mai târziu de 2 luni din data publicării. În cazul depunerii cererilor privind stoparea procesului de radiere și a creanțelor, radierea se anulează.

Dacă în termen de trei zile lucrătoare de la expirarea termenului de depunere a cererilor și creanțelor de către persoanele interesate, cereri și creanțe nu au fost înaintate, primăria adoptă din oficiu decizia de radiere a gospodăriei țărănești (de fermier) din Registrul gospodăriilor țărănești (de fermier).

Comentarii

Înregistrare

Restabilirea parolei

Se încarcă...