37.9k
Home  »  Noutăţi  »  Noutăţi ContabilȘef   »   Serviciul Fiscal de Stat a aprobat noi formulare de citații

Serviciul Fiscal de Stat a aprobat noi formulare de citații

02.05.2024111 views
(Nu există încă evaluări)
Se încarcă...

În Monitorul Oficial din 2 mai curent, Serviciul Fiscal de Stat a publicat Ordinul nr.196 din 26 aprilie 2024 cu privire la aprobarea noile formulare de Citație privind examinarea cazului de încălcare a legislației și Citație la Serviciul Fiscal de Stat.

Potrivit documentului publicat, emiterea, generarea și evidența citațiilor privind examinarea cazului de încălcare a legislației și a citațiilor la Serviciul Fiscal de Stat se va efectua prin intermediul Registrelor de evidenţă a citaţiilor din cadrul Sistemului de management al documentelor „Synapsis”.

Totodată, menționăm că citațiile se vor comunica/expedia persoanei citate prin poștă cu scrisoare recomandată și cu aviz de primire sau prin orice alt mijloc care să asigure confirmarea primirii lor ori se înmânează personal destinatarului sau altor persoane indicate la art. 1291 alin. (2) din Codul fiscal. Potrivit articolului menționat, în cazul absenţei destinatarului persoană fizică, actele SFS se înmînează unui membru adult al familiei lui, rudelor, afinilor acestuia sau unei persoane care locuieşte cu destinatarul, pentru a fi transmise acestuia. Persoana care a primit documentele este responsabilă de transmiterea sau de comunicarea lor neîntîrziată destinatarului şi răspunde pentru prejudiciile cauzate prin necomunicarea sau prin comunicarea tardivă a actelor. Documentul se consideră înmînat destinatarului la data indicată în avizul de primire.

De asemenea, pentru persoanele menționate la art. 187 alin. (21)* din Codul fiscal, citația se va expedia prin intermediul Mesageriei din Cabinetul personal al contribuabilului de pe portalul Serviciului Fiscal de Stat. Un exemplar al citației se va anexa la dosarul administrativ.

Reamintim că până în prezent au fost utilizate formularele aprobate prin Ordinul SFS nr. 636/2021 cu privire la aărobarea formularelor de citații. Soldul blanchetelor aprobate prin Ordinul SFS nr. 636/2021 se vor utiliza până la data intrării în vigoare a noului ordin, iar cele neutilizate se vor nimici.

Ordinul a intrat în vigoare la data publicării în Monitorul Oficial. Odată cu intrarea în vigoare a noului ordin a fost abrogat Ordinul SFS nr. 636/2021.


Potrivit alin. (2¹) din articolul menționat, darea de seamă fiscală se prezintă utilizînd, în mod obligatoriu, metode automatizate de raportare electronică, în forma şi în modul reglementat de Serviciul Fiscal de Stat, după cum urmează: 
b) începînd cu 1 ianuarie 2013 – de către subiecţii înregistraţi în calitate de plătitori ai T.V.A.;   
c) începînd cu 1 iulie 2016 – de către subiecţii care au, conform numărului scriptic de salariaţi înregistrat în anul precedent, mai mult de 10 persoane angajate prin contract individual de muncă ori prin alte contracte;   
d) începînd cu 1 ianuarie 2017 – de către contribuabilii care la situaţia din 1 ianuarie 2016 aveau angajaţi mai mult de 5 salariaţi;   
e) începînd cu 1 ianuarie 2017, pentru perioadele fiscale începînd cu anul 2017 – de către subiecţii care desfăşoară activitate profesională în sectorul justiţiei;   
f) începînd cu 1 ianuarie 2017 – de către rezidenţii parcurilor pentru tehnologia informaţiei;   
g) începînd cu 1 ianuarie 2019 – de către contribuabilii care au 5 şi mai mulţi angajaţi.   
h) de la data luării în evidenţă fiscală (atribuirii codului fiscal) – de către persoanele indicate la art.162 alin.(1) lit.d), indiferent de numărul de angajaţi;
i) începând cu 1 ianuarie 2023 – de către toți contribuabilii subiecți ai impunerii conform art. 5 pct. 2), cu excepția persoanelor fizice care nu desfășoară activitate de întreprinzător pentru care prezentarea dărilor de seamă utilizând metodele automatizate de raportare electronică nu este obligatorie.

În Monitorul Oficial din 2 mai curent, Serviciul Fiscal de Stat a publicat Ordinul nr.196 din 26 aprilie 2024 cu privire la aprobarea noile formulare de Citație privind examinarea cazului de încălcare a legislației și Citație la Serviciul Fiscal de Stat.

Potrivit documentului publicat, emiterea, generarea și evidența citațiilor privind examinarea cazului de încălcare a legislației și a citațiilor la Serviciul Fiscal de Stat se va efectua prin intermediul Registrelor de evidenţă a citaţiilor din cadrul Sistemului de management al documentelor „Synapsis”.

Totodată, menționăm că citațiile se vor comunica/expedia persoanei citate prin poștă cu scrisoare recomandată și cu aviz de primire sau prin orice alt mijloc care să asigure confirmarea primirii lor ori se înmânează personal destinatarului sau altor persoane indicate la art. 1291 alin. (2) din Codul fiscal. Potrivit articolului menționat, în cazul absenţei destinatarului persoană fizică, actele SFS se înmînează unui membru adult al familiei lui, rudelor, afinilor acestuia sau unei persoane care locuieşte cu destinatarul, pentru a fi transmise acestuia. Persoana care a primit documentele este responsabilă de transmiterea sau de comunicarea lor neîntîrziată destinatarului şi răspunde pentru prejudiciile cauzate prin necomunicarea sau prin comunicarea tardivă a actelor. Documentul se consideră înmînat destinatarului la data indicată în avizul de primire.

De asemenea, pentru persoanele menționate la art. 187 alin. (21)* din Codul fiscal, citația se va expedia prin intermediul Mesageriei din Cabinetul personal al contribuabilului de pe portalul Serviciului Fiscal de Stat. Un exemplar al citației se va anexa la dosarul administrativ.

Reamintim că până în prezent au fost utilizate formularele aprobate prin Ordinul SFS nr. 636/2021 cu privire la aărobarea formularelor de citații. Soldul blanchetelor aprobate prin Ordinul SFS nr. 636/2021 se vor utiliza până la data intrării în vigoare a noului ordin, iar cele neutilizate se vor nimici.

Ordinul a intrat în vigoare la data publicării în Monitorul Oficial. Odată cu intrarea în vigoare a noului ordin a fost abrogat Ordinul SFS nr. 636/2021.


Potrivit alin. (2¹) din articolul menționat, darea de seamă fiscală se prezintă utilizînd, în mod obligatoriu, metode automatizate de raportare electronică, în forma şi în modul reglementat de Serviciul Fiscal de Stat, după cum urmează: 
b) începînd cu 1 ianuarie 2013 – de către subiecţii înregistraţi în calitate de plătitori ai T.V.A.;   
c) începînd cu 1 iulie 2016 – de către subiecţii care au, conform numărului scriptic de salariaţi înregistrat în anul precedent, mai mult de 10 persoane angajate prin contract individual de muncă ori prin alte contracte;   
d) începînd cu 1 ianuarie 2017 – de către contribuabilii care la situaţia din 1 ianuarie 2016 aveau angajaţi mai mult de 5 salariaţi;   
e) începînd cu 1 ianuarie 2017, pentru perioadele fiscale începînd cu anul 2017 – de către subiecţii care desfăşoară activitate profesională în sectorul justiţiei;   
f) începînd cu 1 ianuarie 2017 – de către rezidenţii parcurilor pentru tehnologia informaţiei;   
g) începînd cu 1 ianuarie 2019 – de către contribuabilii care au 5 şi mai mulţi angajaţi.   
h) de la data luării în evidenţă fiscală (atribuirii codului fiscal) – de către persoanele indicate la art.162 alin.(1) lit.d), indiferent de numărul de angajaţi;
i) începând cu 1 ianuarie 2023 – de către toți contribuabilii subiecți ai impunerii conform art. 5 pct. 2), cu excepția persoanelor fizice care nu desfășoară activitate de întreprinzător pentru care prezentarea dărilor de seamă utilizând metodele automatizate de raportare electronică nu este obligatorie.

Comentarii

Înregistrare

Restabilirea parolei

Se încarcă...