37.9k
Home  »  Noutăţi  »  Noutăţi ContabilȘef   »   Proiectul Agendei anticriză pentru anii 2022-2023

Proiectul Agendei anticriză pentru anii 2022-2023

29.08.2022395 views
(1 voturi, medie: 5,00 din 5)
Se încarcă...

Cancelaria de stat a propus spre consultarea publică proiectul Agendei anticriză pentru anii 2022-2023. Agendă anticriză se concentrează pe abordarea impactului social și economic al războiului, precum și pe construirea de sisteme și structuri rezistente care pot fi mai pregătite pentru situațiile de urgență viitoare. În plus, acesta își propune să reducă vulnerabilitatea țării la impactul social și economic al războiului, permițând un proces transparent și eficient de atenuare și redresare.

Agenda include măsuri de protecție socială a celor mai vulnerabili, oferirea antreprenorilor accesului la resurse financiare mai ieftine, politici fiscale stimulatorii, diversificare și eficiență energetică, valorificarea oportunităților de logistică și transport, măsuri inovatoare, cu un caracter reformator, care sunt cruciale în condițiile actuale.

Printre măsurile de susținere propuse se numără:

  • Supravegherea permanentă a prețurilor de comercializare a produselor alimentare, în special a principalelor poziții din coșul de consum, prin aplicarea instrumentelor de reglementare din partea statului (plafonarea adaosului comercial/a rentabilității la producere) și a altor măsuri în condițiile legii concurenței
  • Aplicarea stimulentelor financiare pentru compensarea accizei la achiziționarea de motorină pentru fermierii mici și mijlocii în 2022 și 2023
  • Elaborarea proiectului de lege pentru modificarea unor acte legislative (pachet stimulare e-comerț)
  • Implementarea soluțiilor normative și administrative pentru oferirea cetățenilor străini a posibilității de a activa în calitate de angajați și antreprenori cu și fără prezență fizică în Republica Moldova
  • Elaborarea și aprobarea modificărilor la Legea nr.77/2016 cu privire la parcurile pentru tehnologia informației în vederea prelungirii mecanismelor de stimulare/suport a sectorului IT
  • Ajustarea în baza indicelui general al prețurilor de consum a cuantumului deductibil în scopuri fiscale a valorii nominale a tichetului de masă
  • Sprijinirea firmelor să digitalizeze și să investească în tehnologii verzi pentru a reduce costurile de operare, a crește eficiența, a accesa noi piețe, a îmbunătăți sustenabilitatea socială și de mediu
  • Implementarea ghișeului unic interinstituțional la punctul de trecere a frontierei în procesul de vămuire
  • Negocierea cu instituțiile UE privind creșterea perioadei de ședere în UE pentru șoferi de la 180 de zile la 240 de zile
  • Îmbunătățirea cadrului normativ în domeniul controlului de stat asupra activității de întreprinzător

Comentariile și propunerile pot fi depuse până pe data de 09.09.2022.

Persoane responsabile:

  1. Cernica Zinaida (Consultant principal, Direcția coordonare politici și priorități, Cancelaria de Stat) Tel . 022 250 243/ Email : zinaida.cernica@gov.md
  2. Cancelaria de Stat (Autoritate Publică Centrală) Tel . 022 250 104/ Email : cancelaria@gov.md

Cancelaria de stat a propus spre consultarea publică proiectul Agendei anticriză pentru anii 2022-2023. Agendă anticriză se concentrează pe abordarea impactului social și economic al războiului, precum și pe construirea de sisteme și structuri rezistente care pot fi mai pregătite pentru situațiile de urgență viitoare. În plus, acesta își propune să reducă vulnerabilitatea țării la impactul social și economic al războiului, permițând un proces transparent și eficient de atenuare și redresare.

Agenda include măsuri de protecție socială a celor mai vulnerabili, oferirea antreprenorilor accesului la resurse financiare mai ieftine, politici fiscale stimulatorii, diversificare și eficiență energetică, valorificarea oportunităților de logistică și transport, măsuri inovatoare, cu un caracter reformator, care sunt cruciale în condițiile actuale.

Printre măsurile de susținere propuse se numără:

  • Supravegherea permanentă a prețurilor de comercializare a produselor alimentare, în special a principalelor poziții din coșul de consum, prin aplicarea instrumentelor de reglementare din partea statului (plafonarea adaosului comercial/a rentabilității la producere) și a altor măsuri în condițiile legii concurenței
  • Aplicarea stimulentelor financiare pentru compensarea accizei la achiziționarea de motorină pentru fermierii mici și mijlocii în 2022 și 2023
  • Elaborarea proiectului de lege pentru modificarea unor acte legislative (pachet stimulare e-comerț)
  • Implementarea soluțiilor normative și administrative pentru oferirea cetățenilor străini a posibilității de a activa în calitate de angajați și antreprenori cu și fără prezență fizică în Republica Moldova
  • Elaborarea și aprobarea modificărilor la Legea nr.77/2016 cu privire la parcurile pentru tehnologia informației în vederea prelungirii mecanismelor de stimulare/suport a sectorului IT
  • Ajustarea în baza indicelui general al prețurilor de consum a cuantumului deductibil în scopuri fiscale a valorii nominale a tichetului de masă
  • Sprijinirea firmelor să digitalizeze și să investească în tehnologii verzi pentru a reduce costurile de operare, a crește eficiența, a accesa noi piețe, a îmbunătăți sustenabilitatea socială și de mediu
  • Implementarea ghișeului unic interinstituțional la punctul de trecere a frontierei în procesul de vămuire
  • Negocierea cu instituțiile UE privind creșterea perioadei de ședere în UE pentru șoferi de la 180 de zile la 240 de zile
  • Îmbunătățirea cadrului normativ în domeniul controlului de stat asupra activității de întreprinzător

Comentariile și propunerile pot fi depuse până pe data de 09.09.2022.

Persoane responsabile:

  1. Cernica Zinaida (Consultant principal, Direcția coordonare politici și priorități, Cancelaria de Stat) Tel . 022 250 243/ Email : zinaida.cernica@gov.md
  2. Cancelaria de Stat (Autoritate Publică Centrală) Tel . 022 250 104/ Email : cancelaria@gov.md

Comentarii

Înregistrare

Restabilirea parolei

Se încarcă...