37.9k
Home  »  Noutăţi  »  Noutăţi ContabilȘef   »   Baza generalizată a practicii fiscale, completată

Baza generalizată a practicii fiscale, completată

05.04.2024216 views

1

(Nu există încă evaluări)
Se încarcă...

Stimaţi cititori, vă informăm că SFS a plasat actualizări a Bazei generalizate a practicii fiscale prin care au fost date răspunsuri la următoarele întrebări:

  • Ce se subînţelege prin publicitatea pe vehicule?

Publicitatea pe vehicule este publicitatea difuzată prin aplicarea de afişe pe/în vehicule sau prin vopsirea vehiculelor în scop publicitar (art. 3 Legea nr. 62/2022 ”Cu privire la publicitate”)

  • În ce cazuri este necesară deţinerea autorizaţiei de amplasare a publicităţii exterioare, eliberată de autoritatea administraţiei publice locale?

În baza autorizației eliberate de autoritatea administraţiei publice locale se amplasează:
- dispozitivele publicitare fixe, cu excepţia cazurilor în care dispozitivul publicitar fix este amplasat în zona de protecţie a drumurilor publice din extravilanul localității în baza autorizației, eliberate de către autoritatea emitentă, prevăzută de Legea nr. 160/2011 privind reglementarea prin autorizare a activității de întreprinzător (conform art. 32 al Legii nr. 62/2022 ”Cu privire la publicitate”);
- dispozitivele publicitare mobile în publicitatea exterioară şi dispozitivele publicitare netradiţionale (conform art. 39 al Legii nr. 62/2022 ”Cu privire la publicitate”);
- imaginile publicitare pe/în vehiculele aflate în trafic interraional sau internaţional, de pasageri sau de mărfuri; pe taximetre; pe vehiculele destinate publicităţii (conform art. 40 al Legii nr. 62/2022 ”Cu privire la publicitate” ).

  • În care cazuri publicitatea difuzată prin intermediul dispozitivelor publicitare amplasate pe/în mijloace de transport este obiect al impunerii cu taxa pentru dispozitivele publicitare?

Baza impozabilă a taxei pentru dispozitivele publicitare, conform lit. q) col. 2) al anexei la titlul VII din Codul fiscal, constituie suprafaţa feţei (feţelor) dispozitivului publicitar pentru promovarea propriilor produse şi servicii, inclusiv a mărcii comerciale.   

Publicitatea exterioară (outdoor), potrivit art. 3 al Legii nr. 62/2022 ”Cu privire la publicitate” (în continuare - Lege), include şi publicitatea difuzată prin intermediul dispozitivelor publicitare amplasate pe/în mijloace de transport.       

Taxa pentru dispozitivele publicitare se calculează, conform art. 293 alin. (5) din Codul fiscal, din ziua indicată de către autoritatea administraţiei publice locale în autorizaţiile eliberate de către aceasta şi pînă în ziua în care termenul de valabilitate a acestora a expirat sau acestea au fost suspendate, anulate, retrase în modul stabilit de legislaţia în vigoare.      

Subsecvent, reieșind din prevederile art. 40 alin. (1) și alin. (2) al Legii, se autorizează de către autoritatea administraţiei publice locale afișarea imaginilor publicitare:
- pe/în vehicule aflate în trafic interraional sau internaţional, de pasageri sau de mărfuri;
- pe taximetre;
- pe vehicule destinate publicităţii.

Astfel, aferent mijloacelor de transport, taxa pentru dispozitivele publicitare se aplică doar în cazurile afişării imaginilor publicitare pentru promovarea propriilor produse şi servicii, inclusiv a mărcii comerciale pe/în categoriile de vehicule, specificate la art. 40 alin. (1) și alin. (2) al Legii.     [modificare în Baza generalizată a practicii fiscale în temeiul modificării în Anexa la titlul VII din Codul fiscal lit. q) col. 2) prin Legea pentru modificarea unor acte normative (ce vizează politica bugetar-fiscală) nr. 212  din  20.07.2023, în vigoare din 01.01.2024]

  • Apare obligația de calculare și achitare a taxei pentru dispozitivele publicitare, în cazul în care dispozitivul publicitar conține emblema firmei și/sau marca comercială?

În cazul în care dispozitivul este destinat amplasării publicității exterioare pentru promovarea propriilor produse şi servicii, inclusiv a mărcii comerciale, subiectul impunerii cu taxa pentru dispozitivele publicitare are obligația de a o calcula și achita (cu excepția situațiilor în care acesta, conform art. 30 alin. (1) din Legea nr. 62/2022 ”Cu privire la publicitate”, nu constituie publicitate exterioară şi nu necesită autorizaţie pentru dispozitiv publicitar).

Ordinul SFS nr. 115 din 25-03-2024

Notă: Vă atragem atenția asupra faptului că, pot fi efectuate actualizări ale răspunsurilor oferite de către Serviciul Fiscal de Stat, de aceea vă rugăm să consultați suplimentar răspunsurile actualizate ale bazei de date.

Stimaţi cititori, vă informăm că SFS a plasat actualizări a Bazei generalizate a practicii fiscale prin care au fost date răspunsuri la următoarele întrebări:

  • Ce se subînţelege prin publicitatea pe vehicule?

Publicitatea pe vehicule este publicitatea difuzată prin aplicarea de afişe pe/în vehicule sau prin vopsirea vehiculelor în scop publicitar (art. 3 Legea nr. 62/2022 ”Cu privire la publicitate”)

  • În ce cazuri este necesară deţinerea autorizaţiei de amplasare a publicităţii exterioare, eliberată de autoritatea administraţiei publice locale?

În baza autorizației eliberate de autoritatea administraţiei publice locale se amplasează:
- dispozitivele publicitare fixe, cu excepţia cazurilor în care dispozitivul publicitar fix este amplasat în zona de protecţie a drumurilor publice din extravilanul localității în baza autorizației, eliberate de către autoritatea emitentă, prevăzută de Legea nr. 160/2011 privind reglementarea prin autorizare a activității de întreprinzător (conform art. 32 al Legii nr. 62/2022 ”Cu privire la publicitate”);
- dispozitivele publicitare mobile în publicitatea exterioară şi dispozitivele publicitare netradiţionale (conform art. 39 al Legii nr. 62/2022 ”Cu privire la publicitate”);
- imaginile publicitare pe/în vehiculele aflate în trafic interraional sau internaţional, de pasageri sau de mărfuri; pe taximetre; pe vehiculele destinate publicităţii (conform art. 40 al Legii nr. 62/2022 ”Cu privire la publicitate” ).

  • În care cazuri publicitatea difuzată prin intermediul dispozitivelor publicitare amplasate pe/în mijloace de transport este obiect al impunerii cu taxa pentru dispozitivele publicitare?

Baza impozabilă a taxei pentru dispozitivele publicitare, conform lit. q) col. 2) al anexei la titlul VII din Codul fiscal, constituie suprafaţa feţei (feţelor) dispozitivului publicitar pentru promovarea propriilor produse şi servicii, inclusiv a mărcii comerciale.   

Publicitatea exterioară (outdoor), potrivit art. 3 al Legii nr. 62/2022 ”Cu privire la publicitate” (în continuare - Lege), include şi publicitatea difuzată prin intermediul dispozitivelor publicitare amplasate pe/în mijloace de transport.       

Taxa pentru dispozitivele publicitare se calculează, conform art. 293 alin. (5) din Codul fiscal, din ziua indicată de către autoritatea administraţiei publice locale în autorizaţiile eliberate de către aceasta şi pînă în ziua în care termenul de valabilitate a acestora a expirat sau acestea au fost suspendate, anulate, retrase în modul stabilit de legislaţia în vigoare.      

Subsecvent, reieșind din prevederile art. 40 alin. (1) și alin. (2) al Legii, se autorizează de către autoritatea administraţiei publice locale afișarea imaginilor publicitare:
- pe/în vehicule aflate în trafic interraional sau internaţional, de pasageri sau de mărfuri;
- pe taximetre;
- pe vehicule destinate publicităţii.

Astfel, aferent mijloacelor de transport, taxa pentru dispozitivele publicitare se aplică doar în cazurile afişării imaginilor publicitare pentru promovarea propriilor produse şi servicii, inclusiv a mărcii comerciale pe/în categoriile de vehicule, specificate la art. 40 alin. (1) și alin. (2) al Legii.     [modificare în Baza generalizată a practicii fiscale în temeiul modificării în Anexa la titlul VII din Codul fiscal lit. q) col. 2) prin Legea pentru modificarea unor acte normative (ce vizează politica bugetar-fiscală) nr. 212  din  20.07.2023, în vigoare din 01.01.2024]

  • Apare obligația de calculare și achitare a taxei pentru dispozitivele publicitare, în cazul în care dispozitivul publicitar conține emblema firmei și/sau marca comercială?

În cazul în care dispozitivul este destinat amplasării publicității exterioare pentru promovarea propriilor produse şi servicii, inclusiv a mărcii comerciale, subiectul impunerii cu taxa pentru dispozitivele publicitare are obligația de a o calcula și achita (cu excepția situațiilor în care acesta, conform art. 30 alin. (1) din Legea nr. 62/2022 ”Cu privire la publicitate”, nu constituie publicitate exterioară şi nu necesită autorizaţie pentru dispozitiv publicitar).

Ordinul SFS nr. 115 din 25-03-2024

Notă: Vă atragem atenția asupra faptului că, pot fi efectuate actualizări ale răspunsurilor oferite de către Serviciul Fiscal de Stat, de aceea vă rugăm să consultați suplimentar răspunsurile actualizate ale bazei de date.

Comentarii

  1. TALAMBAT DORINA spune:

    Buna ziua , reiese ca emblema firmei este subect impozabel?

Înregistrare

Restabilirea parolei

Se încarcă...