37.9k
Home  »  Noutăţi  »  Noutăţi ContabilȘef   »   Aplicarea ștampilei pe documentele contabile nu mai este obligatorie. Vezi modificările

Aplicarea ștampilei pe documentele contabile nu mai este obligatorie. Vezi modificările

08.07.20224.835 views

1

(1 voturi, medie: 5,00 din 5)
Se încarcă...

În Monitorul Oficial de astăzi, 8 iulie, a fost publicat Ordinul nr.76/2022 prin care au fost modificate mai multe ordine ale ministrului finanțelor în scopul excluderii prevederilor privind obligația aplicării ștampilei pe documentele contabile. În acest cotext, aplicarea ștampilei se exclude din următoarele acte:

  • Ordinul Ministrului Finanţelor nr.181/2019 cu privire la aprobarea Indicaţiilor metodice privind contabilitatea în cabinetele individuale ale medicilor de familie.
    • Astfel, în cazul întocmirii Registrului-jurnal de venituri și cheltuieli atât pe suport de hârtie cât și în formă electronică (imprimat pe suport de hârtie) pe ultima filă se va indica doar data şi numărul de file confirmate prin semnătura persoanei fizice care desfăşoară activitate în domeniul sănătății, exclusă fiind aplicare ștampilei.
  • Ordinul Ministrului Finanţelor nr.65/2019 cu privire la aprobarea formularului tipizat de document primar cu regim special “Aviz de însoţire a mărfii” şi a Dispoziţiilor privind modul de operare cu formularul tipizat de document primar cu regim special “Aviz de însoţire a mărfii”.
    • În formularul ”Avizul de însoţire a mărfii” nu se va mai aplica ștampila furnizorului în rândul 10 “Permis eliberarea”, precum și ştampila pentru primirea încărcăturii de la transportator în rîndurile 13 “Predat mărfurile intermediarul (transportatorul)” şi 14 “Primit mărfurile cumpărătorul/beneficiarul”.
  • Ordinul Ministrului Finanţelor nr.216/2018 cu privire la aprobarea Indicaţiilor metodice privind contabilitatea pentru persoanele fizice care desfăşoară activitate profesională în sectorul justiţiei.
    • În cazul întocmirii Registrului-jurnal de venituri și cheltuieli atât pe suport de hârtie cât și în formă electronică (imprimat pe suport de hârtie) pe ultima filă se va indica doar data şi numărul de file confirmate prin semnătura persoanei fizice care desfăşoară activitate în sectorul justiției, exclusă fiind aplicare ștampilei.
  • Ordinul Ministrului Finanţelor nr.110/2011 cu privire la aprobarea formularului tipizat de document primar cu regim special „A-2/bi Bonul de comandă”;
    • A fost exclusă prevederea cu privire la obligativitatea recepționerului de a aplica ștampila entităţii pe toate exemplarele formularului „A-2/bi Bonul de comandă”.
  • Ordinul Ministrului Finanţelor nr.85/2014 cu privire la aprobarea formularului tipizat de document primar cu regim special “Borderou de achiziţie al laptelui” şi a Instrucţiunii de completare a borderoului de achiziţie al laptelui.
    • Din formularul tipizat de document primar cu regim special „Borderou de achiziție al laptelui”, abrevierile „[L.Ș.]-[M.П.]” au fost excluse.
  • Ordinul Ministrului Finanţelor nr.71/2014 cu privire la aprobarea formularului tipizat de document primar “Act de confirmare a creanţelor şi datoriilor în valută străină aferente operaţiunilor economice între rezidenţii Republicii Moldova”.
    • Excluderea abrevierilor „[L.Ș.]-[M.П.]” din formularul tipizat de document primar „Act de confirmare a creanţelor și datoriilor în valută străină aferente operațiunilor economice între rezidenții Republicii Moldova”.
  • Ordinul Ministrului Finanţelor nr.21/2014 cu privire la aprobarea Regulamentului privind evidenţa contabilă a plantaţiilor viticole în procesul plantării, exploatării şi defrişării acestora.
    • Prevede excluderea sintagmei „, ștampila” de pe cele 9 anexe ale Regulamentului.
  • Ordinul Ministrului Finanţelor nr.60/2012 cu privire la aprobarea Regulamentului privind inventarierea.
    • În Anexa 13 Formular INV-9 și Anexa 13 Formular INV-9 (VERSO), abrevierile „L.Ș.” au fost excluse.
  • Ordinul comun al Ministerului Finanţelor şi Biroului Naţional de Statistică nr.88/106/2008 cu privire la aprobarea formularului tipizat de document primar cu regim special “Actul de achiziţie a serviciilor de locaţiune şi a cheltuielilor aferente“.
    • În Formularul tipizat „Actul de achiziţie a serviciilor de locaţiune şi a cheltuielilor aferente,, abrevierea „L.Ș. M.П.” a fost exclus. Suplimentar, în liniuța a 19-a din Instrucțiunea privind completarea formularului tipizat cu regim special „Actul de achiziţie a serviciilor de locaţiune şi a cheltuielilor aferente”, capitolul „Completarea formularului „Actul de achiziţie a serviciilor de locaţiune şi a cheltuielilor aferente”, sintagma „cu aplicarea ştampilei locatarului” și propoziția „În cazul cînd serviciile sînt primite în baza delegaţiei eliberate de locatar, ştampila locatarului nu se aplică;”, au fost excluse.

Se admite utilizarea de către entități a formularelor documentelor primare și documentelor cu regim special, valabile până la intrarea în vigoare a ordinului, până la epuizarea deplină a stocurilor aflate la entități și Serviciul Fiscal de Stat.

Prevederile ordinului intră în vigoare la data publicării în Monitorul Oficial.

În Monitorul Oficial de astăzi, 8 iulie, a fost publicat Ordinul nr.76/2022 prin care au fost modificate mai multe ordine ale ministrului finanțelor în scopul excluderii prevederilor privind obligația aplicării ștampilei pe documentele contabile. În acest cotext, aplicarea ștampilei se exclude din următoarele acte:

  • Ordinul Ministrului Finanţelor nr.181/2019 cu privire la aprobarea Indicaţiilor metodice privind contabilitatea în cabinetele individuale ale medicilor de familie.
    • Astfel, în cazul întocmirii Registrului-jurnal de venituri și cheltuieli atât pe suport de hârtie cât și în formă electronică (imprimat pe suport de hârtie) pe ultima filă se va indica doar data şi numărul de file confirmate prin semnătura persoanei fizice care desfăşoară activitate în domeniul sănătății, exclusă fiind aplicare ștampilei.
  • Ordinul Ministrului Finanţelor nr.65/2019 cu privire la aprobarea formularului tipizat de document primar cu regim special “Aviz de însoţire a mărfii” şi a Dispoziţiilor privind modul de operare cu formularul tipizat de document primar cu regim special “Aviz de însoţire a mărfii”.
    • În formularul ”Avizul de însoţire a mărfii” nu se va mai aplica ștampila furnizorului în rândul 10 “Permis eliberarea”, precum și ştampila pentru primirea încărcăturii de la transportator în rîndurile 13 “Predat mărfurile intermediarul (transportatorul)” şi 14 “Primit mărfurile cumpărătorul/beneficiarul”.
  • Ordinul Ministrului Finanţelor nr.216/2018 cu privire la aprobarea Indicaţiilor metodice privind contabilitatea pentru persoanele fizice care desfăşoară activitate profesională în sectorul justiţiei.
    • În cazul întocmirii Registrului-jurnal de venituri și cheltuieli atât pe suport de hârtie cât și în formă electronică (imprimat pe suport de hârtie) pe ultima filă se va indica doar data şi numărul de file confirmate prin semnătura persoanei fizice care desfăşoară activitate în sectorul justiției, exclusă fiind aplicare ștampilei.
  • Ordinul Ministrului Finanţelor nr.110/2011 cu privire la aprobarea formularului tipizat de document primar cu regim special „A-2/bi Bonul de comandă”;
    • A fost exclusă prevederea cu privire la obligativitatea recepționerului de a aplica ștampila entităţii pe toate exemplarele formularului „A-2/bi Bonul de comandă”.
  • Ordinul Ministrului Finanţelor nr.85/2014 cu privire la aprobarea formularului tipizat de document primar cu regim special “Borderou de achiziţie al laptelui” şi a Instrucţiunii de completare a borderoului de achiziţie al laptelui.
    • Din formularul tipizat de document primar cu regim special „Borderou de achiziție al laptelui”, abrevierile „[L.Ș.]-[M.П.]” au fost excluse.
  • Ordinul Ministrului Finanţelor nr.71/2014 cu privire la aprobarea formularului tipizat de document primar “Act de confirmare a creanţelor şi datoriilor în valută străină aferente operaţiunilor economice între rezidenţii Republicii Moldova”.
    • Excluderea abrevierilor „[L.Ș.]-[M.П.]” din formularul tipizat de document primar „Act de confirmare a creanţelor și datoriilor în valută străină aferente operațiunilor economice între rezidenții Republicii Moldova”.
  • Ordinul Ministrului Finanţelor nr.21/2014 cu privire la aprobarea Regulamentului privind evidenţa contabilă a plantaţiilor viticole în procesul plantării, exploatării şi defrişării acestora.
    • Prevede excluderea sintagmei „, ștampila” de pe cele 9 anexe ale Regulamentului.
  • Ordinul Ministrului Finanţelor nr.60/2012 cu privire la aprobarea Regulamentului privind inventarierea.
    • În Anexa 13 Formular INV-9 și Anexa 13 Formular INV-9 (VERSO), abrevierile „L.Ș.” au fost excluse.
  • Ordinul comun al Ministerului Finanţelor şi Biroului Naţional de Statistică nr.88/106/2008 cu privire la aprobarea formularului tipizat de document primar cu regim special “Actul de achiziţie a serviciilor de locaţiune şi a cheltuielilor aferente“.
    • În Formularul tipizat „Actul de achiziţie a serviciilor de locaţiune şi a cheltuielilor aferente,, abrevierea „L.Ș. M.П.” a fost exclus. Suplimentar, în liniuța a 19-a din Instrucțiunea privind completarea formularului tipizat cu regim special „Actul de achiziţie a serviciilor de locaţiune şi a cheltuielilor aferente”, capitolul „Completarea formularului „Actul de achiziţie a serviciilor de locaţiune şi a cheltuielilor aferente”, sintagma „cu aplicarea ştampilei locatarului” și propoziția „În cazul cînd serviciile sînt primite în baza delegaţiei eliberate de locatar, ştampila locatarului nu se aplică;”, au fost excluse.

Se admite utilizarea de către entități a formularelor documentelor primare și documentelor cu regim special, valabile până la intrarea în vigoare a ordinului, până la epuizarea deplină a stocurilor aflate la entități și Serviciul Fiscal de Stat.

Prevederile ordinului intră în vigoare la data publicării în Monitorul Oficial.

Comentarii

  1. Silvia Talpa spune:

    un articol super. Actual!!

Înregistrare

Restabilirea parolei

Se încarcă...