37.9k
Home  »  Noutăţi  »  Noutăţi ContabilȘef   »   Anularea înregistrării antrepozitarului autorizat la inițiativa subiectului impunerii cu accize

Anularea înregistrării antrepozitarului autorizat la inițiativa subiectului impunerii cu accize

26.10.2022291 views
(Nu există încă evaluări)
Se încarcă...

Inițierea acțiunilor de anulare și suspendare a înregistrării antrepozitarului autorizat se realizează în conformitate cu prevederile art. 126¹ din Codul fiscal.

La inițierea procedurii de anulare a înregistrării antrepozitarului autorizat, subiecții solicitanți cât și persoanele responsabile din cadrul Direcției deservire fiscală (DDF) urmează să utilizeze în mod obligatoriu SIA „e-Cerere".

Astfel, procedura de anulare a înregistrării subiecţilor impunerii cu accize se iniţiază de către:

subiectul impunerii - în cazul încheierii activităţii de prelucrare și/sau fabricare a mărfurilor supuse accizelor (cu excepţia cazurilor dispunerii de mărfuri supuse accizelor aflate în stoc);

autoritatea fiscală - în care antrepozitarul autorizat nu a prezentat în termenul stabilit declaraţia privind accizele pentru perioadele fiscale a două luni consecutive (cu excepţia cazurilor dispunerii de mărfuri supuse accizelor aflate în stoc).

În continuare vă prezentăm prima modalitate de anulare a înregistrării antrepozitarului autorizat - la inițiativa subiectului impunerii cu accize.

Direcția deservire fiscală informează solicitantul privind respectarea prevederilor art. 126¹ alin.(l) din Codul fiscal, în partea ce ține de lipsa mărfurilor supuse accizelor aflate în stoc, precum și necesitatea prezentării ultimei declarații.

Subiectul impunerii cu acciză depune prin intermediul SIA „e-Cerere” o înștiințare/cerere aferent anulării înregistrării statutului de antrepozitar autorizat. În cazul în care solicitantul care deține statut de antrepozitar autorizat nu este conectat la serviciul electronic „e-Cerere”, funcționarul fiscal din cadrul DDF care deține rol atribuit pentru accesarea SIA „e-Cerere” va asigura înregistrarea cererii, nu mai târziu decât ziua următoare zilei depunerii cererii.

În termen de 7 zile lucrătoare de la data recepționării cererii, DDF urmează să dispună efectuarea controlului fiscal la fața locului prin metoda verificării faptice, după caz tematice în vederea constatării lipsei mărfurilor supuse accizelor aflate în stoc, precum a constatării faptului încheierii activității de prelucrare și/sau producere a mărfurilor supuse accizelor.

Ca urmare a exercitării controlului fiscal, de către funcționarul fiscal din cadrul Direcţiei generale deservire fiscal (DGDF), se întocmește actul de control fiscal în care se consemnează rezultatele acestuia privind lipsa sau existența la subiectul impunerii cu accize a stocului de mărfuri supuse accizelor, cu respectarea cerințelor prevăzute de art.126¹ alin.(l) din Codul fiscal, în rezultat fiind emisă decizia de anulare pe marginea actului de control.

Ulterior, în rezultatul emiterii deciziei de anulare întocmită în rezultatul actului de control fiscal perfectat pe marginea cazului de anulare, DDF, anulează statutul de antrepozitar autorizat prin intermediu SIA „e-Cerere”.

În cazul în care agentul economic dispune de locuri în antrepozitul fiscal sau mărfuri accizate aflate la păstrare în încăperi situate în alte localități din alte regiuni, urmează a fi implicate în efectuarea controlului direcțiile respective din alte regiuni ale subdiviziunilor structurale din cadrul SFS.

După efectuarea controlului fiscal la fața locului cu contrapunerea datelor cu subdiviziunile structurale ale SFS din alte regiuni, ca urmare a actului de control întocmit, se emite decizia de anulare a antrepozitarului autorizat, cu transmiterea deciziei respective DDF, pentru anularea statutului acestuia în SIA „e-Cerere”.

În situațiile în care se examinează cazul de anulare a înregistrării statutului de antrepozitar autorizat la inițiativa subiectului impunerii și nu se întrunesc condițiile specificate la art.126¹ alin. (l) din Codul fiscal, funcționarul fiscal din DDF urmează să informeze în scris solicitantul în termen de 15 zile de la data actului de control întocmit, prin intermediul SIA „e-Cerere”, despre imposibilitatea satisfacerii cererii. Informarea se efectuează prin accesarea modulului „Administrarea on-line a subiecților impunerii cu accize” din cadrul SIA „e-Cerere”, cu reflectarea în compartimentul „Finisate”, a statutului cererii „Respins”.

Inițierea acțiunilor de anulare și suspendare a înregistrării antrepozitarului autorizat se realizează în conformitate cu prevederile art. 126¹ din Codul fiscal.

La inițierea procedurii de anulare a înregistrării antrepozitarului autorizat, subiecții solicitanți cât și persoanele responsabile din cadrul Direcției deservire fiscală (DDF) urmează să utilizeze în mod obligatoriu SIA „e-Cerere".

Astfel, procedura de anulare a înregistrării subiecţilor impunerii cu accize se iniţiază de către:

subiectul impunerii - în cazul încheierii activităţii de prelucrare și/sau fabricare a mărfurilor supuse accizelor (cu excepţia cazurilor dispunerii de mărfuri supuse accizelor aflate în stoc);

autoritatea fiscală - în care antrepozitarul autorizat nu a prezentat în termenul stabilit declaraţia privind accizele pentru perioadele fiscale a două luni consecutive (cu excepţia cazurilor dispunerii de mărfuri supuse accizelor aflate în stoc).

În continuare vă prezentăm prima modalitate de anulare a înregistrării antrepozitarului autorizat - la inițiativa subiectului impunerii cu accize.

Direcția deservire fiscală informează solicitantul privind respectarea prevederilor art. 126¹ alin.(l) din Codul fiscal, în partea ce ține de lipsa mărfurilor supuse accizelor aflate în stoc, precum și necesitatea prezentării ultimei declarații.

Subiectul impunerii cu acciză depune prin intermediul SIA „e-Cerere” o înștiințare/cerere aferent anulării înregistrării statutului de antrepozitar autorizat. În cazul în care solicitantul care deține statut de antrepozitar autorizat nu este conectat la serviciul electronic „e-Cerere”, funcționarul fiscal din cadrul DDF care deține rol atribuit pentru accesarea SIA „e-Cerere” va asigura înregistrarea cererii, nu mai târziu decât ziua următoare zilei depunerii cererii.

În termen de 7 zile lucrătoare de la data recepționării cererii, DDF urmează să dispună efectuarea controlului fiscal la fața locului prin metoda verificării faptice, după caz tematice în vederea constatării lipsei mărfurilor supuse accizelor aflate în stoc, precum a constatării faptului încheierii activității de prelucrare și/sau producere a mărfurilor supuse accizelor.

Ca urmare a exercitării controlului fiscal, de către funcționarul fiscal din cadrul Direcţiei generale deservire fiscal (DGDF), se întocmește actul de control fiscal în care se consemnează rezultatele acestuia privind lipsa sau existența la subiectul impunerii cu accize a stocului de mărfuri supuse accizelor, cu respectarea cerințelor prevăzute de art.126¹ alin.(l) din Codul fiscal, în rezultat fiind emisă decizia de anulare pe marginea actului de control.

Ulterior, în rezultatul emiterii deciziei de anulare întocmită în rezultatul actului de control fiscal perfectat pe marginea cazului de anulare, DDF, anulează statutul de antrepozitar autorizat prin intermediu SIA „e-Cerere”.

În cazul în care agentul economic dispune de locuri în antrepozitul fiscal sau mărfuri accizate aflate la păstrare în încăperi situate în alte localități din alte regiuni, urmează a fi implicate în efectuarea controlului direcțiile respective din alte regiuni ale subdiviziunilor structurale din cadrul SFS.

După efectuarea controlului fiscal la fața locului cu contrapunerea datelor cu subdiviziunile structurale ale SFS din alte regiuni, ca urmare a actului de control întocmit, se emite decizia de anulare a antrepozitarului autorizat, cu transmiterea deciziei respective DDF, pentru anularea statutului acestuia în SIA „e-Cerere”.

În situațiile în care se examinează cazul de anulare a înregistrării statutului de antrepozitar autorizat la inițiativa subiectului impunerii și nu se întrunesc condițiile specificate la art.126¹ alin. (l) din Codul fiscal, funcționarul fiscal din DDF urmează să informeze în scris solicitantul în termen de 15 zile de la data actului de control întocmit, prin intermediul SIA „e-Cerere”, despre imposibilitatea satisfacerii cererii. Informarea se efectuează prin accesarea modulului „Administrarea on-line a subiecților impunerii cu accize” din cadrul SIA „e-Cerere”, cu reflectarea în compartimentul „Finisate”, a statutului cererii „Respins”.

Comentarii

Înregistrare

Restabilirea parolei

Se încarcă...