+373 22224937

office@contabilsef.md

Nu au fost gasit nimic!

ContabilSef Logo
  • Noutăţi
    • Contabilsef.md
    • Știri
  • Articole
    • Contabilitate
    • Fiscalitate
    • Întrebări-Răspunsuri
    • Resurse Umane
    • Sinteza Monitorului Oficial
    • Diverse
  • Instruire
    • Orarul seminarelor
    • Cursuri video
  • Servicii
    • Consultații online
    • Revista electronică ”Contabilsef.md”
    • Ziua internațională a contabililor
    • Abonamente la revistă
    • Completăm Declarația VEN12
  • Informaţii utile
    • Indicatori fiscali
    • SNC 2020
    • Formulare
      • Contabile
        • Documente primare cu regim special
        • Documente primare
      • Fiscale
      • Rapoarte statistice
      • Situatii financiare
    • Modele de contracte
    • Planul de conturi
    • Legislația
      • Legislația contabilă
        • Acte normative
        • Scrisori
      • Legislaţia fiscală
        • Acte normative
        • Scrisori
        • Codul fiscal
        • Impozitarea internationala
        • Acte ale autorităților locale publice
      • Legislaţia muncii
        • Acte normative
        • Codul muncii
      • Asigurarea socială şi medicală
        • Acte normative
        • Scrisori
        • Tratate internaționale
  • Despre noi
  • Contacte

Nu au fost gasit nimic!

ContabilSef Logo
  • Noutăţi
    • Contabilsef.md
    • Știri
  • Articole
    • Contabilitate
    • Fiscalitate
    • Întrebări-Răspunsuri
    • Resurse Umane
    • Sinteza Monitorului Oficial
    • Diverse
  • Instruire
    • Orarul seminarelor
    • Cursuri video
  • Servicii
    • Consultații online
    • Revista electronică ”Contabilsef.md”
    • Ziua internațională a contabililor
    • Abonamente la revistă
    • Completăm Declarația VEN12
  • Informaţii utile
    • Indicatori fiscali
    • SNC 2020
    • Formulare
      • Contabile
        • Documente primare cu regim special
        • Documente primare
      • Fiscale
      • Rapoarte statistice
      • Situatii financiare
    • Modele de contracte
    • Planul de conturi
    • Legislația
      • Legislația contabilă
        • Acte normative
        • Scrisori
      • Legislaţia fiscală
        • Acte normative
        • Scrisori
        • Codul fiscal
        • Impozitarea internationala
        • Acte ale autorităților locale publice
      • Legislaţia muncii
        • Acte normative
        • Codul muncii
      • Asigurarea socială şi medicală
        • Acte normative
        • Scrisori
        • Tratate internaționale
  • Despre noi
  • Contacte
Contact information

+373 22224937

office@contabilsef.md

Follow us
    27.05.2010

    Formarea profesională a auditorilor „Aplicarea Standardelor Internaţionale de audit, calitate şi etică” 17-21 mai 2010



    Formarea profesională a auditorilor „Aplicarea Standardelor Internaţionale de audit, calitate şi etică” 17-21 mai 2010

     

    Masă rotundă pe tema „Supravegherea publică a activităţii de audit şi auditorilor” - 21 mai 2010

     

    Asociaţia obştească „Asociaţia Contabililor şi Auditorilor Profesionişti din Republica Moldova” (ACAP RM) a organizat în perioada 17-21 mai 2010 un curs de instruire gratuită pe tema “Aplicarea Standardelor Internaţionale de audit, calitate şi etică” din cadrul Programului de Dezvoltare Profesională Continuă cu suportul Camerii Auditorilor financiari din Romania. Seminarul a avut loc la Chişinău, în una din aulele Academiei de Studii Economice din Moldova. La seminar au participat peste 100 de auditori din Republica Moldova, Este pentru prima oară în ultimii zece ani, când s-a petrecut un seminar de instruire, la care au fost invitaţi toţi auditorii care deţin certificat de calificare din Republica Moldova.

    Seminarul a fost deschis prin discursul Viceministrului Finanţelor, Dlui Victor Barbăneagră. În cadrul seminarului au participat colaboratorii ai Ministerului Finanţelor din Republica Moldova, membrii Consiliului de supraveghere a activităţii de audit, Comisiei de certificare a auditorilor. reprezentanţi ai mediului academic, alţi reprezentanţi ai profesiei.

    Cursul a fost ţinut de experţii Camerei Auditorilor Financiari din România (CAFR): Dl Ion Mihăilescu, prof. univ., dr. (Preşedinte CAFR), Dl Emil Culda (Vicepreşedinte CAFR), Dl Ali Eden, prof. univ., dr. (Vicepreşedinte CAFR), Dl Horia Neamţu, prof. univ., dr. (Vicepreşedinte CAFR).

     

    În cadrul seminarului au fost abordate următoarele subiecte:

    ·1. Aplicarea practică a ISQC 1 într-o societate de audit;

    ·2. Soluţionarea conflictelor etice şi organizarea procesului de monitorizare a respectării Codului etic al IFAC;

    3. Aplicarea SIA clarificate. Îndrumări practice la utilizarea ISAs 220, 300, 315, 320, 500, 501.

     

    Ulterior seminarului, la 21 mai 2010 a fost organizată o masă rotundă pe tema „Supravegherea publică a activităţii de audit şi auditorilor” cu participarea auditorilor din Republica Moldova. În cadrul mesei rotunde s-au pus în discuţie următoarele subiecte:

    1. Experienţa Slovaciei în implementarea cerinţelor directivelor UE cu privire la supravegherea publică a activităţii de audit ca rezultat al vizitei de studiu la Bratislava în cadrul Proiectului privind schimbul de experienţă în domeniul raportării financiare în sectorul corporativ, finanţat de Banca Mondială;

    2. Experienţa României în implementarea cerinţelor directivelor UE cu privire la supravegherea publică a activităţii de audit – prezentarea CAFR;

    3. Perspectivele dezvoltării profesiei de audit în Republica Moldova - dezbateri.

      Evenimentele au fost organizate în cadrul  Programului privind schimbul de experienţă în domeniul raportării financiare în sectorul corporativ, finanţat de Banca Mondială şi organizat, de asemenea, în colaborare cu Asociaţia Contabililor Profesionişti din Republica Moldova, membru IFAC.

    Discuţiile în cadrul mesei rotunde s-au axat pe problemele aferente supravegherii publice a activităţii de audit şi auditorilor individuali şi controlului calităţii prin prisma experienţei Slovaciei, studiate în cadrul unei vizite de studiu întreprinse recent.   Domnul Victor Barbăneagră, Viceministrul Finanţelor, a subliniat importanţa alinierii legislaţiei naţionale la experienţa Uniunii Europene, or acest fapt presupune o inventariere a legilor recent adoptate, cu axare asupra coerenţei între diferite legi, şi elaborarea unui tabel de concordanţă, care ar permite  identificarea unui grafic cu termene concrete de aliniere deplină la practicile UE în domeniul raportării financiare corporative.   De asemenea, Dumnealui a accentuat necesitatea creării fundamentului durabil pentru funcţionarea sistemului de supraveghere publică a auditului şi crearea unei legislaţii secundare adecvate în domeniul supravegherii auditului, precum şi importanţa stabilirii bazelor sistemului de asigurare a calităţii în domeniul auditului, creării metodologiilor şi instrumentelor adecvate pentru facilitarea funcţionării efective a sistemului naţional de asigurare a calităţii auditului.   Domnul Barbăneagră a menţionat faptul că Ministerul Finanţelor este deschis pentru colaborare, deoarece doar în condiţiile unui climat consensual, cu asigurarea unui proces participativ, inclusiv a publicului larg, se vor putea atinge scopurile propuse.

    Domnul Ion Mihăilescu, profesor universitar, doctor, preşedinte al Camerei Auditorilor Financiari din România, a împărtăşit experienţa României in implementarea cerinţelor directivelor UE cu privire la supravegherea publică a activităţii de audit.   În rezultatul discuţiilor s-a conturat propunerea privind crearea Camerei Auditorilor în Republica Moldova. Astfel, s-a decis crearea unui grup de lucru cu implicarea reprezentanţilor Ministerului Finanţelor, asociaţiilor contabililor şi auditorilor, mediului academic, altor instituţii relevante pentru a studia propunerea auditorilor şi a elabora proiectul de modificare a Legii cu privire la activitatea de audit. Opiniile şi propunerile în baza discuţiilor vor fi făcute publice în timp util.
    TAGS:
    27.05.2010
    Share:
    Comentarii

    articol form name icon
    articol form email icon
    articol form message icon
    Adresa dvs. de e-mail nu va fi publicata. Campurile obligatorii sunt marcate *

    Instruire

    Vezi toate

    Cursuri video

    contabilsef.md

    Mai detaliat
    ContabilSef Logo

    Contabilsef.md este pagina web destinată contabililor, auditorilor, consultanților fiscali și specialiștilor în resurse umane. Vizitând pagina noastră, vă veți extinde cunoștințele privind contabilitatea, impozitarea, modul corect de organizare a evidenței contabile, întocmirea completă și corectă a rapoartelor și declarațiilor fiscale și multe alte. Totodată puteți găsi o mulțime de materiale relevante legate de aplicarea legislației fiscale și cea a muncii.

    ContabilSef LogoContabilSef Logo
    +373 22224937+373 60347700
    office@contabilsef.md

    Chișinău, str. Mitropolit
    Varlaam 65, of.313, MD-2001

    Despre noi

    • Contacte
    • Consultații online
    • Termeni și condiții
    • Despre noi

    Noutăţi

    • Contabilsef.md
    • Știri

    Articole

    • Contabilitate
    • Fiscalitate
    • Întrebări-Răspunsuri
    • Resurse Umane
    • Sinteza Monitorului Oficial
    • Diverse

    Informaţii utile

    • Indicatori fiscali
    • SNC 2020
    • Formulare
    • Modele de contracte
    • Planul de conturi
    • Legislația

    Contacte

    +373 22224937+373 60347700
    office@contabilsef.md

    Chișinău, str. Mitropolit
    Varlaam 65, of.313, MD-2001

    2023 © ContabilSef

    With CreativSoft