+373 22224937

office@contabilsef.md

Nu au fost gasit nimic!

ContabilSef Logo
  • Noutăţi
    • Contabilsef.md
    • Știri
  • Articole
    • Contabilitate
    • Fiscalitate
    • Întrebări-Răspunsuri
    • Resurse Umane
    • Sinteza Monitorului Oficial
    • Diverse
  • Instruire
    • Orarul seminarelor
    • Cursuri video
  • Servicii
    • Consultații online
    • Revista electronică ”Contabilsef.md”
    • Ziua internațională a contabililor
    • Abonamente la revistă
    • Completăm Declarația VEN12
  • Informaţii utile
    • Indicatori fiscali
    • SNC 2020
    • Formulare
      • Contabile
        • Documente primare cu regim special
        • Documente primare
      • Fiscale
      • Rapoarte statistice
      • Situatii financiare
    • Modele de contracte
    • Planul de conturi
    • Legislația
      • Legislația contabilă
        • Acte normative
        • Scrisori
      • Legislaţia fiscală
        • Acte normative
        • Scrisori
        • Codul fiscal
        • Impozitarea internationala
        • Acte ale autorităților locale publice
      • Legislaţia muncii
        • Acte normative
        • Codul muncii
      • Asigurarea socială şi medicală
        • Acte normative
        • Scrisori
        • Tratate internaționale
  • Despre noi
  • Contacte

Nu au fost gasit nimic!

ContabilSef Logo
  • Noutăţi
    • Contabilsef.md
    • Știri
  • Articole
    • Contabilitate
    • Fiscalitate
    • Întrebări-Răspunsuri
    • Resurse Umane
    • Sinteza Monitorului Oficial
    • Diverse
  • Instruire
    • Orarul seminarelor
    • Cursuri video
  • Servicii
    • Consultații online
    • Revista electronică ”Contabilsef.md”
    • Ziua internațională a contabililor
    • Abonamente la revistă
    • Completăm Declarația VEN12
  • Informaţii utile
    • Indicatori fiscali
    • SNC 2020
    • Formulare
      • Contabile
        • Documente primare cu regim special
        • Documente primare
      • Fiscale
      • Rapoarte statistice
      • Situatii financiare
    • Modele de contracte
    • Planul de conturi
    • Legislația
      • Legislația contabilă
        • Acte normative
        • Scrisori
      • Legislaţia fiscală
        • Acte normative
        • Scrisori
        • Codul fiscal
        • Impozitarea internationala
        • Acte ale autorităților locale publice
      • Legislaţia muncii
        • Acte normative
        • Codul muncii
      • Asigurarea socială şi medicală
        • Acte normative
        • Scrisori
        • Tratate internaționale
  • Despre noi
  • Contacte
Contact information

+373 22224937

office@contabilsef.md

Follow us
    Contabilsef.md
    Baza generalizată a practicii fiscale
    05.06.2023

    Disponibil doar pentru abonații la Revista electronică.

    Baza generalizată a practicii fiscale


    Stimaţi cititori, vă informăm că SFS a plasat actualizări a Bazei generalizate a practicii fiscale prin care a fost dat răspuns la următoarele întrebări:

    • Cum urmează a fi depusă Cererea de înregistrare a contractelor de dare în locațiune prin intermediul SIA „e-Cerere” ?

    Subiecții care urmează să înregistreze contractul de locațiune în termen de 7 zile de la data încheierii contractului la Serviciul Fiscal de Stat, sunt persoanele fizice care nu desfăşoară activitate de întreprinzător şi transmit persoanelor specificate la art. 54, precum şi altor persoane decât cele specificate la art. 90 din Codul fiscal, în posesie şi/sau în folosinţă (locaţiune, arendă, uzufruct, superficie) proprietate imobiliară.

    Locatorul (persoana fizică) poate depune Declarația-Cerere subdiviziunii SFS prin intermediul serviciului electronic SIA „e-Cerere” modulul „Cererea de înregistrare a contractelor de dare în locaţiune a bunurilor imobiliare de către persoanele fizice” (în cazul în care contribuabilul dispune de semnătură electronică) cu anexarea documentelor confirmative.

    Serviciul „e-Cerere” modulul „Cererea de înregistrare a contractelor de dare în locaţiune a bunurilor imobiliare de către persoanele fizice” este destinat persoanelor fizice (locator) pentru înregistrarea Declarației-Cerere cu aplicarea semnăturii electronice, fără ca persoana să se prezinte în cadrul direcțiilor de deservire (subdiviziunile teritoriale).

    Pentru obţinerea accesului la serviciile fiscale electronice ca persoană fizică, este necesar de a parcurge procedura de autentificare pe portalul serviciilor fiscale electronice, accesând Cabinetul personal al contribuabilului de pe portalul www.sfs.md, utilizând semnătura electronică. Pentru aceasta este necesar de parcurs următorii pași:
        1. De pe pagina web a SFS (www.sfs.md) accesați Cabinetul personal;
        2. Vă autentificați pe portal prin intermediul serviciului M-Pass;
        3. Alegeți tipul de semnătură electronică pe care îl dețineți;
        4. Selectați tipul persoanei și anume „Persoană fizică” și accesați butonul „Setează”.

    Sistemul în mod automatizat oferă acces la toate serviciile fiscale electronice destinate persoanelor fizice la prima autentificare prin intermediul serviciului MPass, fără necesitatea deplasărilor suplimentare şi semnării unor acorduri adiţionale.

    Pentru depunerea Declarației-Cererii de înregistrare a contractelor de dare în locaţiune a bunurilor imobiliare de către persoanele fizice, accesăm Serviciul „e-Cerere”, după accesăm „Alte module” și alegem modulul „Cererea de înregistrare a contractelor de dare în locaţiune a bunurilor imobiliare de către persoanele fizice”.

    baza 10-13
    file-

    Pentru a prezenta cererea de înregistrare a contractelor de dare în locațiune este necesar să accesați „Cererea de înregistrare a contractelor de dare în locaţiune a bunurilor imobiliare de către persoanele fizice” și după accesăm: Compartimentul „Creare” - permite crearea unei Declarații-Cereri de înregistrare a contractului de dare în locațiune cu anexarea documentelor confirmative.

    2

    Datele de identificare ale contribuabilului: Codul fiscal, numele, prenumele, localitatea, domiciliul/reşedinţa sunt completate în mod automat de către sistem din baza de date a SFS. Datele de contact ca telefonul şi e-mailul sunt informaţii confidențiale şi vor fi utilizate de către SFS, exclusiv pentru a lua legătura cu contribuabilul, în cazul în care apar neclarități referitor la datele înscrise în cerere.

    b

    Se completează datele necesare pentru a completa Declarația-Cerere, cum ar fi:
    - Data contractului;
    - Codul cadastral;
    - Localitatea unde este amplasat bunul imobil;
    - Adresa unde este amplasat bunul imobil;
    - Categoria bunului (locative (apartamente), locative (construcții), comerciale, garaje, ș.a.);
    - Suprafața bunului imobil;
    - Unitatea de măsură a suprafeței bunului (m.p./ha);
    - Codul fiscal al locatarului;
    - Tipul contractului (zilnic/lunar/anual);
    - Valoarea contractului;
    - Valuta (dolar SUA, euro, leu moldovenesc ș.a.);
    - Valoarea contractului în MDL conform cursul BNM la data înregistrării (se calculează automat de către sistemă);
    - Suma impozitului pe venit (se calculează automat de sistemă, din valoarea contractului se calculează 7 %);
    - Valabilitatea contractului.

    3

    La Cererea de înregistrare a contractului de dare în locațiune se vor atașa documentele confirmative (Copia contractului/declarației de locațiune). Cererea de înregistrare a contractului de dare în locațiune urmează să fie verificată şi în cazul în care au fost completate toate datele se accesează butonul „Salvează”.

    d

    Cererea salvată se află în „Crearea cereri”, ea poate fi previzualizată, modificată, ștearsă sau semnată. Pentru a semna Cererea, tastăm butonul „Semnare”.

    4

    Ulterior, automat vom fi redirecționați în serviciul guvernamental MSign.

    Alegem tipul de semnătură electronică de care dispunem, accesăm dublu click pe numele afișat în fereastra softului SecureSign, introducem PIN-ul (parola) dispozitivului şi semnăm Cererea.

    f

    După aplicarea semnăturii, Cererea trece în compartimentul „Cereri semnate”.

    La accesarea compartimentului „Cereri semnate” Cererea se va expedia prin accesarea opțiunii „Expediază”, după această Cerere se va regăsi în compartimentul „Cereri expediate”. Cererea va trece de etapa de validare a datelor şi se regăsi în „Cereri confirmate” în cazul în care se vor prezenta toate datele necesare. În cazul în care cererea va fi respinsă din motivul că nu sunt prezentate suficiente date sau nu au fost anexate documentele confirmative, cererea se va regăsi în compartimentul „Cereri respinse”.

    Ordinul SFS nr. 164 din 18-05-2023

    Notă: Vă atragem atenția asupra faptului că, pot fi efectuate actualizări ale răspunsurilor oferite de către Serviciul Fiscal de Stat, de aceea vă rugăm să consultați suplimentar răspunsurile actualizate ale bazei de date.

    TAGS:
    05.06.2023

    Disponibil doar pentru abonații la Revista electronică.

    Share:
    Comentarii

    articol form name icon
    articol form email icon
    articol form message icon
    Adresa dvs. de e-mail nu va fi publicata. Campurile obligatorii sunt marcate *

    Instruire

    Vezi toate

    Cursuri video

    contabilsef.md

    Mai detaliat
    ContabilSef Logo

    Contabilsef.md este pagina web destinată contabililor, auditorilor, consultanților fiscali și specialiștilor în resurse umane. Vizitând pagina noastră, vă veți extinde cunoștințele privind contabilitatea, impozitarea, modul corect de organizare a evidenței contabile, întocmirea completă și corectă a rapoartelor și declarațiilor fiscale și multe alte. Totodată puteți găsi o mulțime de materiale relevante legate de aplicarea legislației fiscale și cea a muncii.

    ContabilSef LogoContabilSef Logo
    +373 22224937+373 60347700
    office@contabilsef.md

    Chișinău, str. Mitropolit
    Varlaam 65, of.313, MD-2001

    Despre noi

    • Contacte
    • Consultații online
    • Termeni și condiții
    • Despre noi

    Noutăţi

    • Contabilsef.md
    • Știri

    Articole

    • Contabilitate
    • Fiscalitate
    • Întrebări-Răspunsuri
    • Resurse Umane
    • Sinteza Monitorului Oficial
    • Diverse

    Informaţii utile

    • Indicatori fiscali
    • SNC 2020
    • Formulare
    • Modele de contracte
    • Planul de conturi
    • Legislația

    Contacte

    +373 22224937+373 60347700
    office@contabilsef.md

    Chișinău, str. Mitropolit
    Varlaam 65, of.313, MD-2001

    2023 © ContabilSef

    With CreativSoft