37.9k
Home  »  Noutăţi  »  Noutăţi ContabilȘef   »   Utilizarea SIA „Registrul electronic al angajaţilor” devine obligatorie din 1 iulie

Utilizarea SIA „Registrul electronic al angajaţilor” devine obligatorie din 1 iulie

30.06.20221.804 views

1

(Nu există încă evaluări)
Se încarcă...

În cadrul ședinței din data de 29 iunie curent, Executivul a votat proiectul hotărârii de Guvern pentru aprobarea Regulamentului cu privire la modalitatea de ținere a Registrului de stat format de Sistemul informațional automatizat „Registrul electronic al angajaţilor” (SI REA).

Astfel, Regulamentul stabilește modul de organizare, mecanismul de funcționare a resursei informaționale destinate evidenței integrate și sistematizate a informației aferente raporturilor de muncă ale angajaților.

Sistemul este destinat pentru a crea o resursă informațională privind persoanele angajate din sectorul bugetar la prima etapă și din sectorul real la o doua etapă, de pe teritoriul țării prin colectarea, stocarea și actualizarea datelor aferente acestora.

Proiectul adoptată, conține modificări și completări la Conceptul SIA REA aprobat prin HG 681/2020, cu privire la trasferarea funcției de posesor al sistemului de la Serviciul Fiscal de Stat la Ministerul Finanțelor. Adițional, începând cu 1 iulie 2022, utilizarea sistemului devine obligatorie pentru toate autoritățile și instituțiile bugetare finanțate integral din bugetul de stat sau din bugetele locale.

SIA REA, atât pentru angajator, cât și pentru angajați, va fi accesibil prin intermediul SIA „Cabinetului personal al contribuabilului” de pe portalul www.sfs.md, iar gestionarea permisiunilor pentru persoanele responsabile se va efectua nemijlocit în cadrul SIA REA.

În cadrul ședinței din data de 29 iunie curent, Executivul a votat proiectul hotărârii de Guvern pentru aprobarea Regulamentului cu privire la modalitatea de ținere a Registrului de stat format de Sistemul informațional automatizat „Registrul electronic al angajaţilor” (SI REA).

Astfel, Regulamentul stabilește modul de organizare, mecanismul de funcționare a resursei informaționale destinate evidenței integrate și sistematizate a informației aferente raporturilor de muncă ale angajaților.

Sistemul este destinat pentru a crea o resursă informațională privind persoanele angajate din sectorul bugetar la prima etapă și din sectorul real la o doua etapă, de pe teritoriul țării prin colectarea, stocarea și actualizarea datelor aferente acestora.

Proiectul adoptată, conține modificări și completări la Conceptul SIA REA aprobat prin HG 681/2020, cu privire la trasferarea funcției de posesor al sistemului de la Serviciul Fiscal de Stat la Ministerul Finanțelor. Adițional, începând cu 1 iulie 2022, utilizarea sistemului devine obligatorie pentru toate autoritățile și instituțiile bugetare finanțate integral din bugetul de stat sau din bugetele locale.

SIA REA, atât pentru angajator, cât și pentru angajați, va fi accesibil prin intermediul SIA „Cabinetului personal al contribuabilului” de pe portalul www.sfs.md, iar gestionarea permisiunilor pentru persoanele responsabile se va efectua nemijlocit în cadrul SIA REA.

Comentarii

  1. Anonim spune:

    Spuneti-mi va rog are dreptul secretarul consiliului local sa se inregistreze pe REA sub functia de contabil, daca contabilul nu are cheie electrinica? Multumesc

Înregistrare

Restabilirea parolei

Se încarcă...