37.9k
Home  »  Noutăţi  »  Noutăţi ContabilȘef   »   Tichetele de sport pentru angajați ar putea deveni facilități neimpozabile acordate de patron

Tichetele de sport pentru angajați ar putea deveni facilități neimpozabile acordate de patron

14.02.2023614 views
(1 voturi, medie: 5,00 din 5)
Se încarcă...

Angajatorii pe lângă tichetele de masă ar putea oferi angajaților și tichete de sport. În Parlament este înregistrat proiectul de lege pentru modificarea Legii nr.166/2017 cu privire la tichetele de masă și a Codului fiscal. Astfel, una dintre principalele modificări vizează ajustarea denumirii „Legii cu privire la tichetele de masă” în „Legea cu privire la tichetele de masă și tichetele de sport”, precum și completarea în cazul tuturor titlurilor de capitole și articole după sintagma „tichet de masă” a textului „și tichet de sport”.

Totodată, autorii inițiativei propun suplinirea Legii nr. 166/2017, cu noțiunea „tichet de sport” care va reprezenta un card de plată prevăzut la art. 5 pct. 401 din Codul fiscal, emis de către operator în condițiile prezentei legi, acordat de către angajator salariaților, pentru a fi folosit ca instrument de plată în scopul procurării de servicii în domeniul activităților sportive în unitățile comerciale care au încheiat un contract de prestare a serviciilor cu operatorul.

Respectiv, angajatorul va fi în drept să acorde salariaţilor o alocaţie individuală, sub forma tichetelor de masă și/sau tichetelor de sport, achitînd integral operatorului valoarea nominală a acestora, plata pentru imprimare a tichetelor de masă şi alte servicii prevăzute de contractele încheiate între operator și angajator. Acordarea tichetelor de masă și tichetelor de sport va fi facultativă.

Proiectul prevede că, angajatorul este în drept să suporte cheltuieli pentru hrană pentru un angajat, care vor fi deduse în scopuri fiscale conform art. 24 alin. (19) din Codul fiscal, ori să acorde tichete de masă, fiind permisă doar o singură opțiune. Valoarea nominală deductibilă în scopuri fiscale a unui tichet de masă și tichetele de sport pentru o zi lucrătoare nu va depăși 2% din cuantumul minim garantat al salariului în sectorul real.

De asemenea, inițiativa legislativă prevede completarea art. 6 din lege cu un alineat care prevede interzicerea folosirea tichetelor de sport pentru procurarea de produse, bunuri și alte servicii, decâte cele sportive; schimbul contra mijloacelor bănești în numerar și achitarea serviciilor atrenorilor, maseorilor sau a oricărui alt personal.

Unitățile de activități sportive care doresc să accepte tichetele ca instrument de plată pentru vânzarea serviciilor în domeniul activităților sportive vor trebui să respecte prevederile legislației în vigoare cu privire la normele de securitate și calitate în prestarea serviciilor respective. Conformitatea unităților de activități sportive va fi atestată de o instituție de drept public stabilită de Guvern.

Totodată, proiectul prevede extinderea dreptului direcționării a 2% din venitul impozabil (152 alin. (3) din CF) și deducerea în scopuri fiscale a donațiilor (art. 36, alin. (2) din CF) făcute în favoarea Federațiilor sportive de profil – membre ale Comitetului Național Olimpic și Sportiv, cluburilor sportive profesioniste sau asociațiilor sportive de amatori, cu personalitate juridică și înregistrați în registrul Federațiilor sportive de profil – membre ale Comitetului Național Olimpic și Sportiv.

Angajatorii pe lângă tichetele de masă ar putea oferi angajaților și tichete de sport. În Parlament este înregistrat proiectul de lege pentru modificarea Legii nr.166/2017 cu privire la tichetele de masă și a Codului fiscal. Astfel, una dintre principalele modificări vizează ajustarea denumirii „Legii cu privire la tichetele de masă” în „Legea cu privire la tichetele de masă și tichetele de sport”, precum și completarea în cazul tuturor titlurilor de capitole și articole după sintagma „tichet de masă” a textului „și tichet de sport”.

Totodată, autorii inițiativei propun suplinirea Legii nr. 166/2017, cu noțiunea „tichet de sport” care va reprezenta un card de plată prevăzut la art. 5 pct. 401 din Codul fiscal, emis de către operator în condițiile prezentei legi, acordat de către angajator salariaților, pentru a fi folosit ca instrument de plată în scopul procurării de servicii în domeniul activităților sportive în unitățile comerciale care au încheiat un contract de prestare a serviciilor cu operatorul.

Respectiv, angajatorul va fi în drept să acorde salariaţilor o alocaţie individuală, sub forma tichetelor de masă și/sau tichetelor de sport, achitînd integral operatorului valoarea nominală a acestora, plata pentru imprimare a tichetelor de masă şi alte servicii prevăzute de contractele încheiate între operator și angajator.Acordarea tichetelor de masă și tichetelor de sport va fi facultativă.

Proiectul prevede că, angajatorul este în drept să suporte cheltuieli pentru hrană pentru un angajat, care vor fi deduse în scopuri fiscale conform art. 24 alin. (19) din Codul fiscal, ori să acorde tichete de masă, fiind permisă doar o singură opțiune. Valoarea nominală deductibilă în scopuri fiscale a unui tichet de masă și tichetele de sport pentru o zi lucrătoare nu va depăși 2% din cuantumul minim garantat al salariului în sectorul real.

De asemenea, inițiativa legislativă prevede completarea art. 6 din lege cu un alineat care prevede interzicerea folosirea tichetelor de sport pentru procurarea de produse, bunuri și alte servicii, decâte cele sportive; schimbul contra mijloacelor bănești în numerar și achitarea serviciilor atrenorilor, maseorilor sau a oricărui alt personal.

Unitățile de activități sportive care doresc să accepte tichetele ca instrument de plată pentru vânzarea serviciilor în domeniul activităților sportive vor trebui să respecte prevederile legislației în vigoare cu privire la normele de securitate și calitate în prestarea serviciilor respective. Conformitatea unităților de activități sportive va fi atestată de o instituție de drept public stabilită de Guvern.

Totodată, proiectul prevede extinderea dreptului direcționării a 2% din venitul impozabil (152 alin. (3) din CF) și deducerea în scopuri fiscale a donațiilor (art. 36, alin. (2) din CF) făcute în favoarea Federațiilor sportive de profil – membre ale Comitetului Național Olimpic și Sportiv, cluburilor sportive profesioniste sau asociațiilor sportive de amatori, cu personalitate juridică și înregistrați în registrul Federațiilor sportive de profil – membre ale Comitetului Național Olimpic și Sportiv.

Comentarii

Înregistrare

Restabilirea parolei

Se încarcă...