37.9k
Home  »  Noutăţi  »  Noutăţi ContabilȘef   »   SIA e-Factura: Formularul de confirmare a anulării facturii fiscale, publicat în Monitorul Oficial

SIA e-Factura: Formularul de confirmare a anulării facturii fiscale, publicat în Monitorul Oficial

26.08.20211.337 views
(1 voturi, medie: 5,00 din 5)
Se încarcă...

Conform Monitorului Oficial din 26 august 2021, a fost publicat Ordinul nr. 449 din 21.08.2021 privind modificarea și completarea Regulamentului cu privire la sistemul informațional automatizat de creare și circulație a facturilor fiscale electronice „e-Factura”, aprobat prin Ordinul Serviciului Fiscal de Stat nr.317 din 26.06.2020.

Regulamentul cu privire la Sistemul informațional automatizat de creare și circulație a facturilor fiscale electronice „e-Factura”, aprobat prin Ordinul SFS nr.317/2020, a fost completat cu formularul confirmării privind anularea facturii fiscale electronice „e-Factura” (anexa nr.1 la Regulament).

Astfel, potrivit modificărilor, factura fiscală expediată prin „ciclul lung”, care a fost semnată electronic de către „Cumpătător” și a primit statutul de „Finisată”, poate fi anulată de către Furnizor doar după acceptul cumpărătorului semnat electronic în cadrul sistemului. Confirmarea cumpărătorului de acceptare a anulării facturii fiscale se asigură prin semnarea de către acesta a formularului confirmării conform anexei nr.1 la prezentul Regulament. Confirmarea va fi atașată automat de către sistem la factura fiscală electronic anulată, cu posibilitatea vizualizării acesteia de către „Furnizor” și „Cumpărător” din statutul „Anulate” a sistemului, iar pe factura fiscală anulată se va plasa automat inscripția pe diagonală a cuvântului „Anulat”.

De asemenea, factura fiscală expediată prin „ciclul scurt” și a primit statutul de „Finisată”,  poate fi anulată de către Furnizor doar după obținerea confirmării conform formularului din anexa nr. 1 la prezentul Regulament, semnată de Cumpărător. Confirmarea cumpărătorului de acceptare a anulării facturii fiscale va fi atașată, în mod obligatoriu de către Furnizor, la factura fiscală anulată, cu posibilitatea vizualizării acesteia de către „Furnizor” și „Cumpărător” din statutul „Anulate” a sistemului, iar pe factura fiscală anulată se va plasa automat inscripția pe diagonală a cuvântului „Anulat”.

Prezentul ordin a intrat în vigoare la data de 26 august 2021.

Conform Monitorului Oficial din 26 august 2021, a fost publicat Ordinul nr. 449 din 21.08.2021 privind modificarea și completarea Regulamentului cu privire la sistemul informațional automatizat de creare și circulație a facturilor fiscale electronice „e-Factura”, aprobat prin Ordinul Serviciului Fiscal de Stat nr.317 din 26.06.2020.

Regulamentul cu privire la Sistemul informațional automatizat de creare și circulație a facturilor fiscale electronice „e-Factura”, aprobat prin Ordinul SFS nr.317/2020, a fost completat cu formularul confirmării privind anularea facturii fiscale electronice „e-Factura” (anexa nr.1 la Regulament).

Astfel, potrivit modificărilor, factura fiscală expediată prin „ciclul lung”, care a fost semnată electronic de către „Cumpătător” și a primit statutul de „Finisată”, poate fi anulată de către Furnizor doar după acceptul cumpărătorului semnat electronic în cadrul sistemului. Confirmarea cumpărătorului de acceptare a anulării facturii fiscale se asigură prin semnarea de către acesta a formularului confirmării conform anexei nr.1 la prezentul Regulament. Confirmarea va fi atașată automat de către sistem la factura fiscală electronic anulată, cu posibilitatea vizualizării acesteia de către „Furnizor” și „Cumpărător” din statutul „Anulate” a sistemului, iar pe factura fiscală anulată se va plasa automat inscripția pe diagonală a cuvântului „Anulat”.

De asemenea, factura fiscală expediată prin „ciclul scurt” și a primit statutul de „Finisată”,  poate fi anulată de către Furnizor doar după obținerea confirmării conform formularului din anexa nr. 1 la prezentul Regulament, semnată de Cumpărător. Confirmarea cumpărătorului de acceptare a anulării facturii fiscale va fi atașată, în mod obligatoriu de către Furnizor, la factura fiscală anulată, cu posibilitatea vizualizării acesteia de către „Furnizor” și „Cumpărător” din statutul „Anulate” a sistemului, iar pe factura fiscală anulată se va plasa automat inscripția pe diagonală a cuvântului „Anulat”.

Prezentul ordin a intrat în vigoare la data de 26 august 2021.

Comentarii

Înregistrare

Restabilirea parolei

Se încarcă...