Cancelaria de Stat a elaborat proiectul hotărârii Guvernului cu privire la instituirea Sistemului informațional e-Legislație și aprobarea Regulamentului privind modul de ținere a resursei informaționale formate de acesta.
Sistemul reprezintă un ansamblu de resurse și tehnologii informaționale, mijloace tehnice de program și metodologii, destinate păstrării, prelucrării și furnizării informației necesare cu privire la activitatea de legiferare a Guvernului și de gestionare a relațiilor cu partenerii de dezvoltare.
Astfel, SI e-Legislație va conține două module:
- modulul ,,Legiferare” – care va fi dedicat digitalizării procedurii de elaborare și promovare a proiectelor de acte ale Guvernului, de la inițiere până la aprobare;
- modulul „Managementul relațiilor cu partenerii de dezvoltare”– care va servi drept sursă informațională pentru gestionarea relațiilor cu comunitatea donatorilor internaționali și naționali și asigurarea unei interacțiuni mai eficiente și coordonate cu aceștia.
Cancelaria va avea responsabilitatea de asigurare a funcționării și dezvoltării continue a sistemului. Utilizatorii autorizați ai SI e-Legislație sunt persoane fizice din cadrul Cancelariei de Stat și ai autorităților și instituțiilor publice, care accesează și utilizează sistemul informațional în regim autorizat, pentru îndeplinirea atribuțiilor de serviciu.
Finalitatea urmărită de proiect este deținerea de către Guvern a unei baze de date cuprinzătoare a tuturor informațiilor referitoare la donatori, proiectele de asistență implementate din surse externe ale partenerilor de dezvoltare, asigurarea monitorizării interacțiunii și gestionării eficiente a contribuțiilor donatorilor, promovând astfel un mediu puternic pentru cooperare și sprijin internațional și local al activității Executivului.