37.9k
Home  »  Noutăţi  »  Noutăţi ContabilȘef   »   SFS: Strategia de deservire a contribuabililor pentru ani 2021-2026

SFS: Strategia de deservire a contribuabililor pentru ani 2021-2026

02.07.2021700 views
(Nu există încă evaluări)
Se încarcă...

La data de 26 iunie 2021, Serviciul Fiscal de Stat a publicat Strategia de deservire a contribuabililor pentru anii 2021-2026.

În sistemul fiscal un rol important îi revine deservirii eficiente a contribuabililor. Utilizarea efectivă a tuturor instrumentelor de deservire a contribuabililor asigură colectarea veniturilor la buget și prevenirea evaziunilor fiscale.

Prezenta Strategie de deservire a contribuabililor stabilește obiectivele ce vor conduce la dezvoltarea/perfecționarea procesului de deservire a contribuabililor, prin simplificarea unor activități/procese exercitate nemijlocit de către contribuabili, prin optimizarea sistemului de comunicare și crearea condițiilor optime pentru contribuabili.

Strategia de deservire a contribuabililor pentru anii 2021-2026 este un document de politici în domeniul deservirii contribuabililor pe termen lung, dezvoltată/elaborată în contextul Programului de activitate a Guvernului, Planului de activitate a Ministerului Finanțelor, Planului de activitate a Serviciului Fiscal de Stat, Strategiei de dezvoltare a Serviciului Fiscal de Stat, precum și a altor documente de politici la nivel național și instituțional.

Implementarea noilor obiective de deservire a contribuabililor va contribui la sporirea celui mai semnificativ indicator al deservirii, și anume majorarea numărului de contribuabili onești și la creșterea gradului de satisfacție a contribuabililor.

Strategia de deservire a contribuabililor pentru anii 2021-2026 are:

Misiunea – crearea unui sistem adecvat și eficient în deservirea contribuabililor.

Viziunea – aspirația spre o societate în care relația dintre Serviciul Fiscal de Stat și contribuabil este axată pe respectarea angajamentelor reciproce.

Scopul – modernizarea administrării fiscale în vederea oferirii serviciilor de calitate contribuabililor pornind de la necesitățile acestora.

Valori:

  1. Tratarea contribuabililor în mod obiectiv, imparțial și în conformitate cu legislația în vigoare
  2. Calitate în serviciile prestate
  3. Transparență decizională
  4. Exercitarea atribuțiilor corect, onest, profesional și cu responsabilitate

Principii:

  1. Oferirea serviciilor publice contribuabililor;
  2. Dezvoltarea serviciilor publice prestate de Serviciul Fiscal de Stat pornind de la
    necesitățile contribuabililor;
  3. Menținerea unui comportament axat pe respect și deschidere față de contribuabil;
  4. Comunicarea eficientă dintre Serviciul Fiscal de Stat și contribuabil;
  5. Furnizarea rapidă și exactă a informațiilor;
  6. Responsabilizarea contribuabililor și majorarea gradului de conformare benevolă a
    acestora.

Pentru mai multe informații, vedeți documentul aici.

La data de 26 iunie 2021, Serviciul Fiscal de Stat a publicat Strategia de deservire a contribuabililor pentru anii 2021-2026.

În sistemul fiscal un rol important îi revine deservirii eficiente a contribuabililor. Utilizarea efectivă a tuturor instrumentelor de deservire a contribuabililor asigură colectarea veniturilor la buget și prevenirea evaziunilor fiscale.

Prezenta Strategie de deservire a contribuabililor stabilește obiectivele ce vor conduce la dezvoltarea/perfecționarea procesului de deservire a contribuabililor, prin simplificarea unor activități/procese exercitate nemijlocit de către contribuabili, prin optimizarea sistemului de comunicare și crearea condițiilor optime pentru contribuabili.

Strategia de deservire a contribuabililor pentru anii 2021-2026 este un document de politici în domeniul deservirii contribuabililor pe termen lung, dezvoltată/elaborată în contextul Programului de activitate a Guvernului, Planului de activitate a Ministerului Finanțelor, Planului de activitate a Serviciului Fiscal de Stat, Strategiei de dezvoltare a Serviciului Fiscal de Stat, precum și a altor documente de politici la nivel național și instituțional.

Implementarea noilor obiective de deservire a contribuabililor va contribui la sporirea celui mai semnificativ indicator al deservirii, și anume majorarea numărului de contribuabili onești și la creșterea gradului de satisfacție a contribuabililor.

Strategia de deservire a contribuabililor pentru anii 2021-2026 are:

Misiunea – crearea unui sistem adecvat și eficient în deservirea contribuabililor.

Viziunea – aspirația spre o societate în care relația dintre Serviciul Fiscal de Stat și contribuabil este axată pe respectarea angajamentelor reciproce.

Scopul – modernizarea administrării fiscale în vederea oferirii serviciilor de calitate contribuabililor pornind de la necesitățile acestora.

Valori:

  1. Tratarea contribuabililor în mod obiectiv, imparțial și în conformitate cu legislația în vigoare
  2. Calitate în serviciile prestate
  3. Transparență decizională
  4. Exercitarea atribuțiilor corect, onest, profesional și cu responsabilitate

Principii:

  1. Oferirea serviciilor publice contribuabililor;
  2. Dezvoltarea serviciilor publice prestate de Serviciul Fiscal de Stat pornind de la
    necesitățile contribuabililor;
  3. Menținerea unui comportament axat pe respect și deschidere față de contribuabil;
  4. Comunicarea eficientă dintre Serviciul Fiscal de Stat și contribuabil;
  5. Furnizarea rapidă și exactă a informațiilor;
  6. Responsabilizarea contribuabililor și majorarea gradului de conformare benevolă a
    acestora.

Pentru mai multe informații, vedeți documentul aici.

Comentarii

Înregistrare

Restabilirea parolei

Se încarcă...