SFS: Strategia de deservire a contribuabililor pentru ani 2021-2026
La data de 26 iunie 2021, Serviciul Fiscal de Stat a publicat Strategia de deservire a contribuabililor pentru anii 2021-2026.
În sistemul fiscal un rol important îi revine deservirii eficiente a contribuabililor. Utilizarea efectivă a tuturor instrumentelor de deservire a contribuabililor asigură colectarea veniturilor la buget și prevenirea evaziunilor fiscale.
Prezenta Strategie de deservire a contribuabililor stabilește obiectivele ce vor conduce la dezvoltarea/perfecționarea procesului de deservire a contribuabililor, prin simplificarea unor activități/procese exercitate nemijlocit de către contribuabili, prin optimizarea sistemului de comunicare și crearea condițiilor optime pentru contribuabili.
Strategia de deservire a contribuabililor pentru anii 2021-2026 este un document de politici în domeniul deservirii contribuabililor pe termen lung, dezvoltată/elaborată în contextul Programului de activitate a Guvernului, Planului de activitate a Ministerului Finanțelor, Planului de activitate a Serviciului Fiscal de Stat, Strategiei de dezvoltare a Serviciului Fiscal de Stat, precum și a altor documente de politici la nivel național și instituțional.
Implementarea noilor obiective de deservire a contribuabililor va contribui la sporirea celui mai semnificativ indicator al deservirii, și anume majorarea numărului de contribuabili onești și la creșterea gradului de satisfacție a contribuabililor.
Strategia de deservire a contribuabililor pentru anii 2021-2026 are:
Misiunea – crearea unui sistem adecvat și eficient în deservirea contribuabililor.
Viziunea – aspirația spre o societate în care relația dintre Serviciul Fiscal de Stat și contribuabil este axată pe respectarea angajamentelor reciproce.
Scopul – modernizarea administrării fiscale în vederea oferirii serviciilor de calitate contribuabililor pornind de la necesitățile acestora.
Valori:
- Tratarea contribuabililor în mod obiectiv, imparțial și în conformitate cu legislația în vigoare
- Calitate în serviciile prestate
- Transparență decizională
- Exercitarea atribuțiilor corect, onest, profesional și cu responsabilitate
Principii:
- Oferirea serviciilor publice contribuabililor;
- Dezvoltarea serviciilor publice prestate de Serviciul Fiscal de Stat pornind de la
necesitățile contribuabililor; - Menținerea unui comportament axat pe respect și deschidere față de contribuabil;
- Comunicarea eficientă dintre Serviciul Fiscal de Stat și contribuabil;
- Furnizarea rapidă și exactă a informațiilor;
- Responsabilizarea contribuabililor și majorarea gradului de conformare benevolă a
acestora.
Pentru mai multe informații, vedeți documentul aici.