Conectarea contribuabililor la SIA „Monitorizarea electronică a vânzărilor”, lansarea serviciului „Fișa imobilului”, posibilitatea modificării ciclului de transmitere a facturii fiscale din cadrul SIA „e-Factura”, lansarea funcționalului „Taxare inversă” din cadrul SIA „e-Factura” se regăsesc printre principalele realizări ale autorității fiscale pentru anul 2022. Pe pagina oficială a fost postat Raportul de activitate a Servicului Fiscal de Stat pentru anul 2022.
Potrivit documentului, în perioada de referință, au fost lansate și sunt funcționale mai multe platforme de discuțiii cu reprezentanții mediului de afaceri și contribuabili. În acest sens, angajații autorității fiscale au întreprins vizite în teritoriu, fiind discutate subiecte de actualitate din domeniul fiscal, problemele întâmpinate și propunerile de soluționare a acestora.
De asemenea, a fost optimizat schimbul de informații dintre SFS și Casa Națională de Asigurări Sociale (CNAS) cu privire la plățile efectuate de contribuabili în Bugetul asigurărilor sociale de stat (BASS), în scopul sporii acurateței situației fiscale a contribuabilului față de BASS. Suplimentar, au fost aprobate noi criterii de selectare a contribuabililor mari - agenți economici care aduc un aport considerabil la Bugetul public național.
Conform informațiilor publicate pe pagina-web oficială, în anul 2023 autoritatea fiscală își va continua concentrarea eforturilor pentru dezvoltarea serviciilor electronice pentru contribuabili, în scopul majorării gradului de conformare fiscală și creării unui climat favorabil mediului de afaceri. Astfel, printre principalele obiective setate pentru anul curent, se numără:
- Realizarea unei politici de administrare fiscală în conformitate cu cele mai bune practici internaționale;
- Reducerea fenomenului muncii ne(sub)declarare și promovarea ocupării formale;
- Consolidarea măsurilor de conformare fiscală, inclusiv extinderea Programului de conformare fiscală;
- Eficientizarea proceselor și procedurilor de efectuare a controlului;
- Optimizarea interacțiunii administrației fiscale cu contribuabilii prin digitalizarea certificatelor/ formularelor emise contribuabililor și reducerii numărului de certificate eliberate pe hârtie;
- Intentificarea activității pe platformele de comunicare cu diferite categorii de contribuabili și extinderea listei entităților implicate etc.