În Monitorul Oficial din 5 septembrie 2025 a fost publicată Legea nr. 227 din 10 iulie 2025 pentru modificarea unor acte normative (optimizarea proceselor de obținere a actelor permisive).
Potrrivit legii publicate art. 1441 din Codul fiscal care reglementează modul de eliberarea şi retragerea certificatului de înregistrare în calitate de centru de asistenţă tehnică pentru maşinile de casă şi de control /imprimantele fiscale a fost expus în redacție nouă.
Astfel, potrivit noilor prevederi furnizorii de mașini de casă și de control/imprimante fiscale și centrele de asistență tehnică pentru mașinile de casă și de control/imprimantele fiscale (CAT MCC/IF) sunt în drept să inițieze activitatea doar după înregistrarea la Serviciul Fiscal de Stat. Înregistrarea în calitate de CAT MCC/IF se va efectua gratis, pe un termen de 5 ani.
Solicitantul va depune cererea și următoarele acte la SFS:
a) copia ordinului de numire a persoanelor (numele, prenumele, IDNP-ul, numărul și data-limită de valabilitate ale legitimației) responsabile de domeniul pentru care se solicită înregistrarea (adresa pentru corespondență, inclusiv e-mail, telefon, fax);
b) copiile contractelor de colaborare cu furnizorul de MCC/IM în care, în mod expres, urmează a fi enumerate modelele de mașini de casă și de control/imprimante fiscale care vor fi deservite (domeniul de certificare pentru solicitanții de certificat CAT MCC/IF);
c) preavizul furnizorului concret de MCC/IF despre acordul de a elibera sigiliile de protecție pentru mașinile de casă și de control/imprimantele fiscale (sigiliile furnizorului);
d) lista angajaților specialiști (numele, prenumele, IDNP-ul, numărul și data limită de valabilitate ale legitimației) care efectuează instalarea, repararea și deservirea tehnică a MCC/IF.
Serviciul Fiscal de Stat va examina documentele depuse și, în termen de 10 zile lucrătoare de la data depunerii acestora, va efectua înregistrarea solicitantului în calitate de CAT MCC/IF sau va informa solicitantul despre refuzul de înregistrare.
În cazul în care se va solicita operarea modificărilor la înregistrarea inițială sau în documentele prezentate ca parte a înregistrării inițiale, solicitantul va depune o cerere de înregistrare specificând datele sau documentele ce urmează a fi modificate și indicând numărul și data cererii de înregistrare inițială. Modificările vor fi operate în termen de 10 zile lucrătoare de la data depunerii cererii de către solicitant.
Subsidiar, depistarea de către Serviciul Fiscal de Stat, a unor date neveridice în informația declarată de solicitant sau a lipsei documentelor necesare va servi drept temei pentru sistarea termenului de înregistrare inițială sau a unei înregistrări noi a solicitantului în calitate de CAT MCC/IF. Solicitantului i se va comunica, prin notificare, asupra neajunsurilor și i se va acorda un termen pentru înlăturarea neajunsurilor, ce nu va depăși 10 zile lucrătoare de la data recepționării notificării.
În cazul în care solicitantul nu va înlătura neajunsurile în termenul acordat, Serviciul Fiscal de Stat va retrage înregistrarea inițială sau va refuza înregistrarea nouă a solicitantului în calitate de CAT MCC/IF.
De asemenea, potrivit noii redacții a art.133 alin. (2) pct. 321 din Codul fiscal, Serviciul Fiscal de Stat va efectua înregistrarea în calitate de centru de asistență tehnică pentru mașinile de casă și de control/ imprimantele fiscale, fiind eliminată competența de eliberare a certificatului.
Noile prevederi vor intra în vigoare la data de 5 februarie 2026.