În numărul din luna august 2023 al revistei Monitorul Fiscal FISC.md am găsit subiecte interesante care merită să fie citite și analizate. Mai jos vă detaliem unele dintre acestea și vă prezentăm comentariile noastre scurte.
Donarea activelor și serviciilor în scopuri filantropice și de sponsorizare
Exemplu. Entitatea X a oferit Consiliului raional Hâncești gratuit materiale de construcție de producție proprie amestec de nisip și pietriș – 1 000 tone, prețul de piață este de 120 lei/tona,...
in raport cu activitatea filantropica care a facut obiectul unor analize in Monitorul Fiscal de catre autoarea M.B. si discutate aici:
i. autoarea considera corect ca „valoarea de piață de la art.21 alin.(5) din CF include și suma TVA”. aceasta concluzie rezulta din tot cumulul de norme fiscale aferente donatiilor, inclusiv , dar nu numai, a notiunii de livrare impozabila (art. 93 CF al RM), or, donatia filantroica nu este in scopuri de antreprenoriat (nu se obtine si nu se urmareste sa se obtine vre-un venit) deci a „tine in minte” TVA nu este relevant aici.
i.i. in intelegerea noastra autoarea , desi a incercat, nu a demonstrat convingator ca serviciile (antrepriza) donate cad sub incidenta normelor de donare a bunurilor, or, lucrarile/ serviciile nu contin caracteristicile juridice proprii bunurilor;
i.i.i. autoarea are parerea propie despre ajustarile care trebuie efectuate in scopuri fiscale in rezultatul acestei activitati, parere cu care poti/ sau nu sa fii de acord- noi de exemplu la completarea VEN12 facem ajustarile putin diferit: la venituri fiscale constatam doar donatiile de bunuri (indiferent de forma: lucruri, valori mobiliare, bani, creante, continut digital) , valoarea contabila (la care se adauga si tva pe care nu l putem deduce) a serviciilor/ lucrarilor donate le excludem prin regula generala (rd. 03046), TVA ul aferent activitatii filantropice nu se ajusteaza separat de valoare bunurilor/ serviciilor donate…..
Începând cu 1 ianuarie 2024, cuantumul salariului minim pe țară, va constitui 5000 lei lunar pentru un program complet de lucru de 169 de ore (în mediu pe lună), ceea ce reprezintă 29,58 lei pe oră. ...
Echipa Contabilsef vă prezintă succint cele mai importante modificări şi completări operate în legislaţia fiscal-contabilă publicate în numerele din luna noiembrie ale Monitorului Oficial. Respectiv,...
Serviciul Fiscal de Stat propune pentru consultare publică proiectul cu privire la modificarea Ordinului Inspectoratului Fiscal Principal de Stat nr.1164 din 25 octombrie 2012 cu privire la aprobarea...
Serviciul Fiscal de Stat a aprobat Strategia de control pentru anul 2024 și Lista agenților economici ce vor fi supuși controalelor fiscale potrivit planului anual de controale.
Potrivit Strategie...
Serviciul Fiscal de Stat a publicat strategia de control pentru anul 2024 aprobată prin Ordinul SFS nr. 434 din 22.11.2023
Totodată conform acestui ordin a fost aprobată lista contribuabililor care v...
Întrebare: Care este modul de impozitare a compensației privind eliberarea din funcție a salariatului în legătură cu reducerea funcției?
Răspuns: Potrivit art. 86 alin. (1) lit. c) din Codul munci...
Ministerul Finanțelor a elaborat și propune pentru consultare publică proiectul de lege pentru modificarea unor prevederi din Legea nr. 270/2018 privind sistemul unitar de salarizare în sectorul buge...
Ministerul Dezvoltării Economice și Digitalizării anunță despre inițierea elaborării proiectului hotărârii Guvernului cu privire la modificarea unor acte normative, ce se referă la ajustarea Programu...
Ministerul Finanțelor ca urmare elaborării proiectului Ordinului Ministrului Finanțelor cu privire la aprobarea Regulamentului de implementare a regulei generale anti-abuz în scopul executării preved...
În Monitorul Oficial din 1 decembrie, Ministerul Finanțelor a publicat Ordinul nr. 108 din 27 noiembrie 2023 privind modificarea Ordinului Ministerului Finanțelor nr. 91/2019 cu privire la aprobarea ...
MInisterul Finanțelor propune pentru consultare publică proiectul cu privire la modificarea Hotărârii Guvernului nr.101/2018 pentru aprobarea Regulamentului privind modul de utilizare a mijloacelor f...
bune analize. mersi
in raport cu activitatea filantropica care a facut obiectul unor analize in Monitorul Fiscal de catre autoarea M.B. si discutate aici:
i. autoarea considera corect ca „valoarea de piață de la art.21 alin.(5) din CF include și suma TVA”. aceasta concluzie rezulta din tot cumulul de norme fiscale aferente donatiilor, inclusiv , dar nu numai, a notiunii de livrare impozabila (art. 93 CF al RM), or, donatia filantroica nu este in scopuri de antreprenoriat (nu se obtine si nu se urmareste sa se obtine vre-un venit) deci a „tine in minte” TVA nu este relevant aici.
i.i. in intelegerea noastra autoarea , desi a incercat, nu a demonstrat convingator ca serviciile (antrepriza) donate cad sub incidenta normelor de donare a bunurilor, or, lucrarile/ serviciile nu contin caracteristicile juridice proprii bunurilor;
i.i.i. autoarea are parerea propie despre ajustarile care trebuie efectuate in scopuri fiscale in rezultatul acestei activitati, parere cu care poti/ sau nu sa fii de acord- noi de exemplu la completarea VEN12 facem ajustarile putin diferit: la venituri fiscale constatam doar donatiile de bunuri (indiferent de forma: lucruri, valori mobiliare, bani, creante, continut digital) , valoarea contabila (la care se adauga si tva pe care nu l putem deduce) a serviciilor/ lucrarilor donate le excludem prin regula generala (rd. 03046), TVA ul aferent activitatii filantropice nu se ajusteaza separat de valoare bunurilor/ serviciilor donate…..
cu stima,
gn