37.9k
Home  »  Noutăţi  »  Noutăţi ContabilȘef   »   S-a aprobat Instrucțiunea cu privire la anularea înregistrării subiecților impunerii cu accize

S-a aprobat Instrucțiunea cu privire la anularea înregistrării subiecților impunerii cu accize

13.09.2019466 views
(Nu există încă evaluări)
Se încarcă...

În Monitorul Oficial de astăzi, 13 septembrie 2019, a fost aprobată Instrucțiunea privind anularea înregistrării statutului de antrepozitar autorizat prin Ordinul nr.387 din din 06.09.2019.

Totodată, s-a abrogat Ordinul IFPS nr. 871 din 10 iunie 2014 privind aprobarea Instrucțiunii ”Cu privire la anularea înregistrării subiecților impunerii cu accize”.

În Instrucțiunea privind anularea înregistrării statutului de antrepozitar autorizat sunt specificate o serie de etape, cum ar fi:

  • La inițierea procedurii de anulare a înregistrării statutului de antrepozitar autorizat, subiecții solicitanți și persoanele responsabile din cadrul Direcției deservire fiscală (DDF) urmează să utilizeze în mod obligatoriu SIA ”e-Cerere”.
  • Inițiere procedurii de anulare a înregistrării statutului de antrepozitar autorizat se va efectua la inițiativa subiectului impunerii, prin depunerea de către acesta a înștiințării respective (cerere) la DDF din cadrul DGAF (direcția generală de administrare fiscală) sau se va efectua la inițiativa SFS în cazul situațiilor specificate la art. 1261 alin.(1) din Codul Fiscal.
  • În cazul anulării înregistrăii statutului de antrepozitar autorizat la inițiativa subiectului impunerii, SFS urmează să dispună efectuarea controlului fiscal la fața locului prin metoda verificării faptice, după caz tematice, în vederea constatării faptului încheierii activității de prelucrare și/sau producere a mărfurilor supuse accizelor. Ca urmare a exercitării controlului, se va întocmi actul de control fiscal în care se consemnează rezultatele acestuia privind lipsa sau existența la antrepozitarul autorizat a stocului de mărfuri supuse accizelor, cu respectarea cerințelor prevăzute de art. 1261 alin.(1) din Codul Fiscal, ca rezultat fiind emisă decizia de anulare pe marginea actului de control .
    Ulterior, după emiterea deciziei de anulare, funcționarul fiscal din cadrul SFS anulează statutul de antrepozitar autorizat prin intermediul SIA „e-Cerere”.
  • SFS este în drept să inițieze de sine stătător procedura de anulare a înregistrării subiectului impunerii cu accize în cazul în care subiectul impunerii nu a prezentat, în termenul stabilit, Declarația privind accizele pentru două perioade fiscale consecutive.
  • În situația constatării stocului de mărfuri accizate, procedura de anulare a statutului de plătitor al accizelor urmează a fi stopată.
  • La data adoptării deciziei privind anularea înregistrării statutului de antrepozitar autorizat, funcționarul fiscal responsabil va retrage Certificatul de acciză de la subiecții impunerii care dețin Certificat de acciză executat tipografic cu însemne de protecție eliberat anterior, cu înscrierea pe diagonală a mențiunii „Anulat” și data anulării, indicând pe verso motivul anulării Certificatului de acciz.
    Certificatul de acciz anulat se păstrează în dosarul subiectului impunerii împreună cu cererea de anulare în calitate de subiect al impunerii cu accize și toate materialele privind controlul.

Prezentul Ordin de aprobare a Instrucțiunii a intrat în vigoare astăzi, la 13 septembrie 2019.

În Monitorul Oficial de astăzi, 13 septembrie 2019, a fost aprobată Instrucțiunea privind anularea înregistrării statutului de antrepozitar autorizat prin Ordinul nr.387 din din 06.09.2019.

Totodată, s-a abrogat Ordinul IFPS nr. 871 din 10 iunie 2014 privind aprobarea Instrucțiunii ”Cu privire la anularea înregistrării subiecților impunerii cu accize”.

În Instrucțiunea privind anularea înregistrării statutului de antrepozitar autorizat sunt specificate o serie de etape, cum ar fi:

  • La inițierea procedurii de anulare a înregistrării statutului de antrepozitar autorizat, subiecții solicitanți și persoanele responsabile din cadrul Direcției deservire fiscală (DDF) urmează să utilizeze în mod obligatoriu SIA ”e-Cerere”.
  • Inițiere procedurii de anulare a înregistrării statutului de antrepozitar autorizat se va efectua la inițiativa subiectului impunerii, prin depunerea de către acesta a înștiințării respective (cerere) la DDF din cadrul DGAF (direcția generală de administrare fiscală) sau se va efectua la inițiativa SFS în cazul situațiilor specificate la art. 1261 alin.(1) din Codul Fiscal.
  • În cazul anulării înregistrăii statutului de antrepozitar autorizat la inițiativa subiectului impunerii, SFS urmează să dispună efectuarea controlului fiscal la fața locului prin metoda verificării faptice, după caz tematice, în vederea constatării faptului încheierii activității de prelucrare și/sau producere a mărfurilor supuse accizelor. Ca urmare a exercitării controlului, se va întocmi actul de control fiscal în care se consemnează rezultatele acestuia privind lipsa sau existența la antrepozitarul autorizat a stocului de mărfuri supuse accizelor, cu respectarea cerințelor prevăzute de art. 1261 alin.(1) din Codul Fiscal, ca rezultat fiind emisă decizia de anulare pe marginea actului de control .
    Ulterior, după emiterea deciziei de anulare, funcționarul fiscal din cadrul SFS anulează statutul de antrepozitar autorizat prin intermediul SIA „e-Cerere”.
  • SFS este în drept să inițieze de sine stătător procedura de anulare a înregistrării subiectului impunerii cu accize în cazul în care subiectul impunerii nu a prezentat, în termenul stabilit, Declarația privind accizele pentru două perioade fiscale consecutive.
  • În situația constatării stocului de mărfuri accizate, procedura de anulare a statutului de plătitor al accizelor urmează a fi stopată.
  • La data adoptării deciziei privind anularea înregistrării statutului de antrepozitar autorizat, funcționarul fiscal responsabil va retrage Certificatul de acciză de la subiecții impunerii care dețin Certificat de acciză executat tipografic cu însemne de protecție eliberat anterior, cu înscrierea pe diagonală a mențiunii „Anulat” și data anulării, indicând pe verso motivul anulării Certificatului de acciz.
    Certificatul de acciz anulat se păstrează în dosarul subiectului impunerii împreună cu cererea de anulare în calitate de subiect al impunerii cu accize și toate materialele privind controlul.

Prezentul Ordin de aprobare a Instrucțiunii a intrat în vigoare astăzi, la 13 septembrie 2019.

Comentarii

Înregistrare

Restabilire

Se încarcă...