+373 22224937

office@contabilsef.md

Nu au fost gasit nimic!

ContabilSef Logo
  • Noutăţi
    • Contabilsef.md
    • Știri
  • Articole
    • Contabilitate
    • Fiscalitate
    • Întrebări-Răspunsuri
    • Resurse Umane
    • Sinteza Monitorului Oficial
    • Diverse
  • Instruire
    • Orarul seminarelor
    • Cursuri video
  • Servicii
    • Consultații online
    • Revista electronică ”Contabilsef.md”
    • Ziua internațională a contabililor
    • Abonamente la revistă
    • Completăm Declarația VEN12
  • Informaţii utile
    • Indicatori fiscali
    • SNC 2020
    • Formulare
      • Contabile
        • Documente primare cu regim special
        • Documente primare
      • Fiscale
      • Rapoarte statistice
      • Situatii financiare
    • Modele de contracte
    • Planul de conturi
    • Legislația
      • Legislația contabilă
        • Acte normative
        • Scrisori
      • Legislaţia fiscală
        • Acte normative
        • Scrisori
        • Codul fiscal
        • Impozitarea internationala
        • Acte ale autorităților locale publice
      • Legislaţia muncii
        • Acte normative
        • Codul muncii
      • Asigurarea socială şi medicală
        • Acte normative
        • Scrisori
        • Tratate internaționale
  • Despre noi
  • Contacte

Nu au fost gasit nimic!

ContabilSef Logo
  • Noutăţi
    • Contabilsef.md
    • Știri
  • Articole
    • Contabilitate
    • Fiscalitate
    • Întrebări-Răspunsuri
    • Resurse Umane
    • Sinteza Monitorului Oficial
    • Diverse
  • Instruire
    • Orarul seminarelor
    • Cursuri video
  • Servicii
    • Consultații online
    • Revista electronică ”Contabilsef.md”
    • Ziua internațională a contabililor
    • Abonamente la revistă
    • Completăm Declarația VEN12
  • Informaţii utile
    • Indicatori fiscali
    • SNC 2020
    • Formulare
      • Contabile
        • Documente primare cu regim special
        • Documente primare
      • Fiscale
      • Rapoarte statistice
      • Situatii financiare
    • Modele de contracte
    • Planul de conturi
    • Legislația
      • Legislația contabilă
        • Acte normative
        • Scrisori
      • Legislaţia fiscală
        • Acte normative
        • Scrisori
        • Codul fiscal
        • Impozitarea internationala
        • Acte ale autorităților locale publice
      • Legislaţia muncii
        • Acte normative
        • Codul muncii
      • Asigurarea socială şi medicală
        • Acte normative
        • Scrisori
        • Tratate internaționale
  • Despre noi
  • Contacte
Contact information

+373 22224937

office@contabilsef.md

Follow us
    04.12.2017
    Sursă
    SursaServiciul Vamal al RM

    Vitalie Vrabie: Dezvoltarea dialogului Vamă-Business reprezintă o strategie instituțională


    Serviciul Vamal își extinde parteneriatul cu mediul de afaceri prin includerea în componența Comitetului Consultativ al instituției a încă patru membri permanenți, printre care reprezentanți ai autorităților de profil, abilitate cu competențe de elaborare și promovare a măsurilor de facilitare a comerțului internațional. Este vorba despre A.P. „Alianța Întreprinderilor Străine Mici în Moldova" (FSEA), Asociația Patronală din Industria Ușoară (APIUS), reprezentanți ai Ministerului Finanțelor și Ministerului Economiei si Infrastructurii.

    Noii membri au fost prezentați în cadrul ședinței de vineri a Comitetului Consultativ, care a fost prezidată de către Directorul General al Serviciului vamal, Vitalie Vrabie.

    În debutul ședinței, Adrian Gheorghiță, Directorul adjunct pentru dezvoltarea afacerilor din cadrul AmCham Moldova, asociație care asigură secretariatul Comitetului Consultativ, a realizat o trecere în revistă a rezultatelor subiectelor de pe agenda ședințelor anterioare, majoritatea dintre acestea regăsindu-se și pe cea a reuniunii de ieri, reieșind din actualitatea acestora.

    Subiectele abordate, au vizat simplificările de procedură implementate de către Serviciul Vamal, asigurarea supravegherii vamale pentru mărfurile importate cu aplicarea tratamentelor tarifare favorabile, declararea valorii în vamă a mărfurilor, precum și măsurile întreprinse în vederea modernizării infrastructurii posturilor vamale.

    Astfel, participanții au fost informați despre condițiile de obținere a Certificatelor AEO, Exportator Aprobat și PVD (vămuirea la domiciliu), dar și referitor la beneficiile care derivă din deținerea acestor Autorizații. Totodată, acestora le-au fost comunicate demersurile întreprinse de către autoritatea vamală în vederea obținerii recunoașterii mutuale a AEO din RM și UE, fapt ce le-ar permite agenților economici din Republica Moldova să beneficieze de aceleași facilități în cadrul tranzacțiilor comerciale cu statele-membre ale UE.

    O altă măsură orientată spre facilitarea activității comerciale externe, se referă la simplificarea procedurii de determinare a valorii în vamă, prin implementarea Deciziei prealabile privind valoarea în vamă. Inițiativa îi aparține Înaltului Consilier UE în domeniul vamal, Rosario de Blasio și constituie o bună practică internațională, ce oferă posibilitatea determinării prealabile a valorii în vamă pentru mărfurile care urmează a fi importate. De asemenea, inițiativa a fost discutată pe platforma Consiliului Economic pe lângă Prim-ministrul Republicii Moldova, primind susținerea membrilor acestuia. La acest subiect, părțile au fost unanime în ideea că o eficientizare a acestui domeniu prin asigurarea corectitudinii valorii declarate ar diminua incidența cazurilor de diminuare a valorii în vamă, care pot conduce la prejudicierea bugetului de stat, dar și la crearea unei concurențe neloiale pe piață.

    Tot în acest context, Directorul General al Vămii, a menționat importanța conformării agenților economici și respectarea de către aceștia a prevederilor legale, astfel încât să fie evitate eventualele fraude. De asemenea, s-a convenit cu reprezentanții asociațiilor de business diseminarea atenționării privind respectarea prevederilor HG nr. 693 din 22.08.2014, prin care s-a instituit obligativitatea persoanelor fizice şi juridice care au beneficiat de tratamente tarifare favorabile prin utilizarea facilităţilor vamale şi fiscale, la importul mărfurilor în funcţie de destinaţia lor finală, să informeze obligatoriu semestrial organele vamale care le-a acordat facilităţile în cauză, asupra respectării condiţiilor de utilizare a mărfurilor respective.

    În același timp, Vitalie Vrabie a menționat că instituția cunoaște aspectele de activitate care necesită îmbunătățiri, inclusiv la capitolul competență profesională și integritate, în acest sens, fiind promovate mai multe măsuri de eficientizare a activității angajaților vamali, astfel încât să fie asigurată prestarea unor servicii de calitate.

    De asemenea, șeful Vămii le-a comunicat reprezentanților mediului de afaceri, despre măsurile întreprinse în vederea modernizării și extinderii celor mai solicitate posturi vamale, proiecte care au drept scop fluidizarea traficului transfrontalier, precum și sporirea nivelului de securitate economică și transfrontalieră a statului, prin echiparea cu dispozitive performante de control.

    Măsurile preconizate au fost salutate de către participanți, care au mulțumit pentru deschiderea Serviciului Vamal, manifestată prin consultarea cu părțile interesate a tuturor inițiativelor asociate domeniului administrării vamale.

    "Dezvoltarea dialogului Vamă-Business, reprezintă o strategie instituțională a Serviciului Vamal. Iată de ce suntem antrenați într-un proces continuu de identificare și promovare a unor noi instrumente de facilitare a comerțului internațional, astfel încât antreprenorii să beneficieze de un mediu antreprenorial atractiv.", a explicat Vitalie Vrabie.

    Notă: Comitetul Consultativ reprezintă o platformă de comunicare cu comunitatea de afaceri, dar și un mecanism de consolidare a transparenţei în activitatea organelor vamale. Scopul acestuia constă în sporirea nivelului de informare în rândurile societăţii civile referitor la politicile promovate de Serviciului Vamal, precum şi familiarizarea oamenilor de afaceri cu schimbările preconizate în legislaţia vamală.

    Mai multe informații despre activitatea Comitetului Consultativ pot fi găsite accesând subrubrica "Comitetul Consultativ" din rubrica "Mediul de afaceri" de pe pagina web a Serviciului Vamal.

    TAGS:
    04.12.2017
    Serviciul Vamal al RM
    Share:
    Comentarii

    articol form name icon
    articol form email icon
    articol form message icon
    Adresa dvs. de e-mail nu va fi publicata. Campurile obligatorii sunt marcate *

    Instruire

    Vezi toate

    Cursuri video

    contabilsef.md

    Mai detaliat
    ContabilSef Logo

    Contabilsef.md este pagina web destinată contabililor, auditorilor, consultanților fiscali și specialiștilor în resurse umane. Vizitând pagina noastră, vă veți extinde cunoștințele privind contabilitatea, impozitarea, modul corect de organizare a evidenței contabile, întocmirea completă și corectă a rapoartelor și declarațiilor fiscale și multe alte. Totodată puteți găsi o mulțime de materiale relevante legate de aplicarea legislației fiscale și cea a muncii.

    ContabilSef LogoContabilSef Logo
    +373 22224937+373 60347700
    office@contabilsef.md

    Chișinău, str. Mitropolit
    Varlaam 65, of.313, MD-2001

    Despre noi

    • Contacte
    • Consultații online
    • Termeni și condiții
    • Despre noi

    Noutăţi

    • Contabilsef.md
    • Știri

    Articole

    • Contabilitate
    • Fiscalitate
    • Întrebări-Răspunsuri
    • Resurse Umane
    • Sinteza Monitorului Oficial
    • Diverse

    Informaţii utile

    • Indicatori fiscali
    • SNC 2020
    • Formulare
    • Modele de contracte
    • Planul de conturi
    • Legislația

    Contacte

    +373 22224937+373 60347700
    office@contabilsef.md

    Chișinău, str. Mitropolit
    Varlaam 65, of.313, MD-2001

    2023 © ContabilSef

    With CreativSoft