+373 22224937

office@contabilsef.md

Nu au fost gasit nimic!

ContabilSef Logo
  • Noutăţi
    • Contabilsef.md
    • Știri
  • Articole
    • Contabilitate
    • Fiscalitate
    • Întrebări-Răspunsuri
    • Resurse Umane
    • Sinteza Monitorului Oficial
    • Diverse
  • Instruire
    • Orarul seminarelor
    • Cursuri video
  • Servicii
    • Consultații online
    • Revista electronică ”Contabilsef.md”
    • Ziua internațională a contabililor
    • Abonamente la revistă
    • Completăm Declarația VEN12
  • Informaţii utile
    • Indicatori fiscali
    • SNC 2020
    • Formulare
      • Contabile
        • Documente primare cu regim special
        • Documente primare
      • Fiscale
      • Rapoarte statistice
      • Situatii financiare
    • Modele de contracte
    • Planul de conturi
    • Legislația
      • Legislația contabilă
        • Acte normative
        • Scrisori
      • Legislaţia fiscală
        • Acte normative
        • Scrisori
        • Codul fiscal
        • Impozitarea internationala
        • Acte ale autorităților locale publice
      • Legislaţia muncii
        • Acte normative
        • Codul muncii
      • Asigurarea socială şi medicală
        • Acte normative
        • Scrisori
        • Tratate internaționale
  • Despre noi
  • Contacte

Nu au fost gasit nimic!

ContabilSef Logo
  • Noutăţi
    • Contabilsef.md
    • Știri
  • Articole
    • Contabilitate
    • Fiscalitate
    • Întrebări-Răspunsuri
    • Resurse Umane
    • Sinteza Monitorului Oficial
    • Diverse
  • Instruire
    • Orarul seminarelor
    • Cursuri video
  • Servicii
    • Consultații online
    • Revista electronică ”Contabilsef.md”
    • Ziua internațională a contabililor
    • Abonamente la revistă
    • Completăm Declarația VEN12
  • Informaţii utile
    • Indicatori fiscali
    • SNC 2020
    • Formulare
      • Contabile
        • Documente primare cu regim special
        • Documente primare
      • Fiscale
      • Rapoarte statistice
      • Situatii financiare
    • Modele de contracte
    • Planul de conturi
    • Legislația
      • Legislația contabilă
        • Acte normative
        • Scrisori
      • Legislaţia fiscală
        • Acte normative
        • Scrisori
        • Codul fiscal
        • Impozitarea internationala
        • Acte ale autorităților locale publice
      • Legislaţia muncii
        • Acte normative
        • Codul muncii
      • Asigurarea socială şi medicală
        • Acte normative
        • Scrisori
        • Tratate internaționale
  • Despre noi
  • Contacte
Contact information

+373 22224937

office@contabilsef.md

Follow us
    Contabilsef.md
    Sunteți rezident ai parcului IT? Cum beneficiați de restituirea indemnizaţiilor pentru incapacitate temporară de muncă
    13.04.2018

    Disponibil doar pentru abonații la Revista electronică.

    Sunteți rezident ai parcului IT? Cum beneficiați de restituirea indemnizaţiilor pentru incapacitate temporară de muncă


    Prin Ordinul CNAS nr. 40-A din 13 martie 2018, publicat astăzi în Monitorul Oficial, a fost aprobat Regulamentul cu privire la restituirea sumelor indemnizaţiilor pentru incapacitate temporară de muncă rezidenţilor parcurilor pentru tehnologia informaţiei.

    Prevederile prezentului Regulament, sînt executorii pentru structurile teritoriale, aparatul central al Casei Naţionale de Asigurări Sociale şi angajatorii rezidenţi ai parcurilor IT.

    Pentru perioada de activitate în baza unui contract individual de muncă încheiat cu un rezident al parcului pentru tehnologia informaţiei, venitul lunar asigurat al angajatului va constitui 60% din cuantumul salariului mediu lunar pe economie prognozat pentru anul respectiv, indiferent de mărimea efectivă a venitului salarial pentru munca desfăşurată în parc, numărul zilelor lucrate pe parcursul lunii şi programul de muncă al acestuia (deplin sau parţial).

    Astfel, la aplicarea acestei prevederi, vor fi considerate lunile în care persoana a lucrat cel puţin o zi. În cazul în care angajatul a activat pe parcursul lunii atît în cadrul unui parc pentru tehnologia informaţiei, cît şi în afara acestuia, venitul lunar asigurat va constitui venitul din care au fost calculate contribuţii individuale de asigurări sociale şi 60% din cuantumul salariului mediu lunar pe economie prognozat pentru anul respectiv.

    Rezidenții parcurilor IT pot beneficia de 4 tipuri de indemnizaţii pentru incapacitate temporară de muncă:

    1. Indemnizaţie pentru incapacitate temporară de muncă cauzată de boli obişnuite sau de accidente nelegate de muncă - pentru primele 5 zile calendaristice de incapacitate temporară de muncă se efectuează din mijloacele financiare ale angajatorului, dar nu mai mult de 15 zile calendaristice cumulative, în cazul fiecărui angajat, pe parcursul unui an calendaristic, începînd cu a 6-a zi calendaristică de incapacitate de muncă, iar în cazul multiplelor perioade de incapacitate de muncă, începînd cu prima zi după expirare a 15 zile cumulative plătite de angajator, indemnizaţia se plăteşte din mijloacele BASS.

    2. Indemnizaţie pentru incapacitate temporară de muncă cauzată de un accident de muncă sau de o boală profesională - se plăteşte pentru zilele lucrătoare din primele 20 de zile calendaristice, calculate de la data pierderii temporare a capacităţii de muncă, de către angajator, din mijloacele proprii, iar din a 21-a zi - din mijloacele BASS.

    3. Indemnizaţie pentru îngrijirea copilului bolnav - integral din mijloacele BASS, începînd cu prima zi calendaristică de incapacitate de muncă.

    4. Indemnizaţii pentru incapacitate temporară de muncă plătite din prima zi de incapacitate din mijloacele BASS (indemnizaţie pentru prevenirea îmbolnăvirilor (carantină), indemnizaţie pentru recuperarea capacităţii de muncă (protezare), indemnizaţia pentru recuperarea capacităţii de muncă în legătură cu protezarea ortopedică, indemnizaţiile pentru cazurile de incapacitate de muncă cauzată de tuberculoză, SIDA, maladie oncologică, precum şi pentru concediile medicale în legătură cu incapacitatea temporară de muncă femeilor gravide care sunt în evidenţa instituţiilor medico-sanitare).

    Restituirea sumelor din BASS, se realizează prin depunerea Cererii, la CTAS în raza căreia este înregistrat plătitorul, conform modelul prestabilit în Regulament. Cererea va fi însoțită de următoarele documente:

    • copiile certificatelor de concediu medical confirmate cu semnătura persoanei cu funcţie de răspundere;
    • Informația privind confirmarea achitării sumei indemnizației pentu incapacitate temporară de muncă salariatului rezidentului parcului IT;
    • alte documente ce au stat la baza stabilirii dreptului de a beneficia de indemnizaţie pentru incapacitate temporară de muncă (copia carnetului de muncă în cazul necesităţii confirmării stagiului de cotizare pînă la 01.01.1999, copia contractului individual de muncă pentru persoanele asigurate care activează în baza CIM pe o perioada ce nu depăşeşte un an, documente ce confirmă perioadele necontributive (livretul militar, certificat de naştere al copilului));
    • rechizitele bancare ale plătitorului.

    Confirmarea primirii Cererii spre examinare, se efectuează de către CTAS prin înregistrarea acesteia în Registrul de evidenţă a documentelor de intrare, completetând compartimentul „Menţiunile CTAS despre primire", care se detaşează şi se înmînează plătitorului.

    Cererea poate fi restituită plătitorului în cazul în care nu sînt prezentate toate documentele confirmative, iar în cazul în care plătitorul nu este înregistrat în calitate de rezident al parcului pentru tehnologia informaţiei Cererea cu documentele anexate nu se recepţionează.

    Cererea, este examinată de către CTAS, în baza datelor extrasului din cont al persoanei asigurate din SI „Protecţia Socială" verificând dreptul beneficiarilor la indemnizaţie pentru incapacitate temporară de muncă (stagiul de cotizare, lipsa venitului asigurat în perioada concediului medical realizat la alt angajator care nu este înregistrat ca rezident al parcului IT, termenul de prezentare a certificatului medical și corectitudinea calculării indemnizaţiei de angajator.

    Deciziile de restituire a sumelor indemnizațiilor pentru incapacitatea temporară de muncă, urmează să fie înregistrate în Registrul de înregistrare a deciziilor de restituire a sumelor indemnizaţiilor pentru incapacitate temporară de muncă rezidenţilor parcurilor pentru tehnologia informaţiei, care se ţine în format electronic de Direcţia generală evidenţa contribuabililor.

    Documentele aferente procesului de restituire a indemnizaţiilor pentru incapacitate temporară de muncă rezidenţilor parcurilor pentru tehnologia informaţiei se păstrează termen de 3 ani în conformitate cu prevederile Regulamentului cu privire la organizarea evidenţei şi păstrării documentelor în cadrul Casei Naţionale de Asigurări Sociale a Republicii Moldova, aprobat prin Ordinul nr. 199-A din 30.09.2016.

    Regulamentul integral împreună cu anexele însoțitoare, poate fi consultat aici.

    TAGS:
    13.04.2018

    Disponibil doar pentru abonații la Revista electronică.

    Share:
    Comentarii

    articol form name icon
    articol form email icon
    articol form message icon
    Adresa dvs. de e-mail nu va fi publicata. Campurile obligatorii sunt marcate *

    Instruire

    Vezi toate

    Cursuri video

    contabilsef.md

    Mai detaliat
    ContabilSef Logo

    Contabilsef.md este pagina web destinată contabililor, auditorilor, consultanților fiscali și specialiștilor în resurse umane. Vizitând pagina noastră, vă veți extinde cunoștințele privind contabilitatea, impozitarea, modul corect de organizare a evidenței contabile, întocmirea completă și corectă a rapoartelor și declarațiilor fiscale și multe alte. Totodată puteți găsi o mulțime de materiale relevante legate de aplicarea legislației fiscale și cea a muncii.

    ContabilSef LogoContabilSef Logo
    +373 22224937+373 60347700
    office@contabilsef.md

    Chișinău, str. Mitropolit
    Varlaam 65, of.313, MD-2001

    Despre noi

    • Contacte
    • Consultații online
    • Termeni și condiții
    • Despre noi

    Noutăţi

    • Contabilsef.md
    • Știri

    Articole

    • Contabilitate
    • Fiscalitate
    • Întrebări-Răspunsuri
    • Resurse Umane
    • Sinteza Monitorului Oficial
    • Diverse

    Informaţii utile

    • Indicatori fiscali
    • SNC 2020
    • Formulare
    • Modele de contracte
    • Planul de conturi
    • Legislația

    Contacte

    +373 22224937+373 60347700
    office@contabilsef.md

    Chișinău, str. Mitropolit
    Varlaam 65, of.313, MD-2001

    2023 © ContabilSef

    With CreativSoft