37.9k
Home  »  Noutăţi  »  Noutăţi generale   »   Simplificarea procedurilor de raportare a accidentelor la locul de muncă. Ce vor trebui să facă angajatorii

Simplificarea procedurilor de raportare a accidentelor la locul de muncă. Ce vor trebui să facă angajatorii

15.02.2018744 views BizLaw.md
(Nu există încă evaluări)
Se încarcă...

Informațiile despre producerea accidentelor la locul de muncă vor trebui comunicate la mai puține autorități. Guvernul a aprobat ieri, modificări la Regulamentul privind modul de cercetare a accidentelor de muncă.

Astfel, angajatorii trebuie să ia legătura cu Inspectoratul de Stat al Muncii, Casa Națională de Asigurări Sociale și, după caz, cu forul tutelar, organul sindical de ramură sau interramural. În cazurile de intoxicație acută, informația se va comunica și Agenției Naționale pentru Sănătate Publică, iar în cele de producere a accidentelor grave și mortale, va comunica suplimentar Inspectoratului de Poliție din raza raionului sau sectorului în care s-a produs accidentul.

Anterior au existat 10 autorități competente în domeniul siguranței ocupaționale, și anume: Agenţia Naţională pentru Siguranţa Alimentelor, Agenţia pentru Protecţia Consumatorilor şi Supravegherea Pieţei, Agenţia Naţională pentru Sănătate Publică, Inspectoratul pentru Protecţia Mediului, Agenţia Naţională Transport Auto, Autoritatea Aeronautică Civilă, Agenţia Navală, Agenţia Naţională pentru Reglementare în Energetică, Agenţia Naţională pentru Reglementare în Comunicaţii Electronice şi Tehnologia Informaţiei și Agenţia pentru Supraveghere Tehnică. De asemenea, accidentele se mai comunicau Casei Naţionale de Asigurări Sociale şi, după caz, forului superior, organului sindical de ramură sau interramural, organelor pentru supraveghere tehnică sau energetică, Centrului de Medicină Preventivă teritorial (în cazurile de intoxicaţie acută), dar și comisariatului de poliție.

Totodată, Inspectoratul de Stat al Muncii va cerceta accidentele grave și mortale produse la locul de muncă, iar în cazurile când angajatorul nu are posibilitatea de a institui o comisie de cercetare și pe cele cu incapacitate temporă de muncă.

Controlul asupra comunicării, cercetării, raportării şi evidenţei accidentelor produse în muncă la fel îl exercită Inspectoratul de Stat al Muncii.

Modificările au fost operate după ce autoritățile au pus în aplicare un nou sistem de control.Astfel, Inspectoratului de Stat al Muncii a primit funcţia de coordonare la nivel naţional a respectării actelor normative în domeniul raporturilor de muncă şi al securităţii şi sănătăţii în muncă, dar și cea de control în domeniu.

Comentarii

Înregistrare

Restabilirea parolei

Se încarcă...