37.9k
Home  »  Noutăţi  »  Noutăţi generale   »   Shoppingul online în perioada sărbătorilor. La ce trebuie să fiți atenți

Shoppingul online în perioada sărbătorilor. La ce trebuie să fiți atenți

20.12.2017931 views BizLaw.md
(Nu există încă evaluări)
Se încarcă...

Sărbătorile de iarnă sunt un prilej pentru oameni de a-și face unii altora cadouri. Astfel, atât în mediul online, cât și în cel fizic, apar numeroase oferte la cumpărături, care vă pot atrage atenția, informează Agenția pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței (APCSP). În special, site-urile magazinelor online, începând cu luna decembrie, inundă de produse și servicii cu referire la cadouri și vacanțe. Articole vestimentare sau decorațiuni personalizate sunt expuse la un preț atractiv. Cert este, însă, că shoppingul online, în această perioadă, se intensifică. În acest scop, Agenția pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței îndeamnă consumatorii să fie mai precauți atunci când plasează o comandă prin internet. Pentru a evita anumite riscuri la care sunteți expuși din moment ce nu puteți analiza fizic produsul, inspectorii APCSP vă informează că:

1. Aveți dreptul să contactați comerciantul. Asigurați-vă că agentul economic, care vine cu oferta, furnizează informații clare și exhaustive despre nume, adresa geografică, telefon, adresa de e-mail, astfel încât acesta să poată fi contactat în caz de necesitate. Aceste informații, obligatorii pentru comercianții care desfășoară un asemenea tip de activitate, sunt reglementate prin Legea cu privire la comerțul electronic.

2. Vreți să beneficiați de un produs sau serviciu? Analizați minuțios site-ul web al operatorului economic pentru a fi siguri că platforma online afișează toate informațiile despre principalele caracteristici ale produselor și serviciilor comercializate, precum și pretul total al acestora.

3. Știți ce include prețul total al ofertei? Acesta este format din prețul produsului sau serviciului, taxa pe valoare adăugată, care poate fi inclusă sau nu în prețul produsului, taxele de livrare, precum și eventuale alte costuri suplimentare. Despre acestea comerciantul trebuie să vă informeze și să vă ceară acordul înainte de a da click pe butonul „cumpără".

4. Știti cât costă livrarea unui produs sau serviciu? Conform legislației, comerciantul este obligat să vă informeze despre modalitațile de livrare disponibile și prețul aferent acestora, chiar în pagina în care este descris produsul.

5. Cunoașteți cum să procedați dacă produsul livrat nu corespunde necesităților? Vă reamintim că aveți la dispoziție 14 zile calendaristice, în care puteți să vă răzgândiți în privința produsului livrat. Dacă acesta nu corespunde ca mărime, formă sau preferințe, și nu indică semne de deteriorare, îl puteți returna la adresa indicată de comerciant, asumându-vă doar să achitați taxa pentru transport. Dacă a fost livrat un produs defect, de asemenea, trebuie să informați imediat comerciantul pentru a remedia situația: fie produsul se repară, fie este înlocuit cu un alt produs, fie vi se restituie contravaloarea acestuia. Atenție! Nu este nevoie să indicați motivul restituirii produselor. Menționăm că, agentul economic trebuie să vă asigure și cu un formular de retragere a produsului sau să vă ofere posibilitatea de a vă exprima decizia de retragere din contract, printr-o scrisoare trimisă prin poștă, fax sau poşta electronică.

6. Care este termenul de preschimbare al produsului sau de restituire a banilor pentru produs? Comerciantul se obligă să repare produsul, să-l înlocuiască sau să returneze banii consumatorului timp de 14 zile, din momentul ce a primit informația cu privire la necorespunderea produsului. Trebuie să vă asigurați că în prețul de rambursare al produselor a fost inclus și costul livrării.

7. Puteți primi o garanție a produselor ce intenționați să le procurați? Ca și în cazul comerțului tradițional, agentul economic trebuie să vă ofere minim dooi ani garanție pentru produs. Tineți cont că aveți dreptul ca bunurile defecte să fie reparate sau înlocuite în termenul de garanție, iar dacă repararea sau înlocuirea nu este posibilă, aveți dreptul la o rambursare sau o reducere de preț.

Care sunt drepturile consumatorului în cadrul comerțului electronic, aflați aici.

Comentarii

Înregistrare

Restabilirea parolei

Se încarcă...