Referitor la lista documentelor pentru înregistrarea în calitate de plătitor al TVA
Care este lista de documente necesară de prezentat Inspectoratului Fiscal pentru înregistrarea ca plătitor de TVA?
Documentul prin prezentarea căruia se începe procedura de înregistrare în calitate de plătitor al TVA – cererea de înregistrare, este stabilit în art. 112 din Codul Fiscal.
Cu părere de rău legislaţia în vigoare nu stabileşte o listă concretă a restul documentelor care urmează să fie prezentate la Inspectoratul Fiscal pentru înregistrarea contribuabilului în calitate de plătitor TVA. Astfel fiecare inspector fiscal împuternicit de realizarea controlului fiscal tematic este în drept să stabilească de sinestătător lista acestor documente.
Din practică putem evedenţia o serie de documente care sunt cerute în cadrul unui astfel de control:
· Rulajul pe conturile curente bancare de la momentul deschiderii acestora (în cazul în care firma nu a mai fost supusă controlului fiscal) pînă la momentul depunerii cererii de înregistrare în calitate de contribuabil TVA
· Listele facturilor emise, cît şi procurărilor de la momentul creării firmei pînă la momentul atingerii pragului stabilit de legislaţie pentru înregistrarea în calitate de contribuabil TVA
· Actul de inventariere a documentelor de strictă evidenţă
· Contractele încheiate cu cumpărătorii şi furnizorii firmei
· Rulajele la conturile 221, 521 şi conturile de venituri şi cheltuieli.