+373 22224937

office@contabilsef.md

Nu au fost gasit nimic!

ContabilSef Logo
  • Noutăţi
    • Contabilsef.md
    • Știri
  • Articole
    • Contabilitate
    • Fiscalitate
    • Întrebări-Răspunsuri
    • Resurse Umane
    • Sinteza Monitorului Oficial
    • Diverse
  • Instruire
    • Orarul seminarelor
    • Cursuri video
  • Servicii
    • Consultații online
    • Revista electronică ”Contabilsef.md”
    • Ziua internațională a contabililor
    • Abonamente la revistă
    • Completăm Declarația VEN12
  • Informaţii utile
    • Indicatori fiscali
    • SNC 2020
    • Formulare
      • Contabile
        • Documente primare cu regim special
        • Documente primare
      • Fiscale
      • Rapoarte statistice
      • Situatii financiare
    • Modele de contracte
    • Planul de conturi
    • Legislația
      • Legislația contabilă
        • Acte normative
        • Scrisori
      • Legislaţia fiscală
        • Acte normative
        • Scrisori
        • Codul fiscal
        • Impozitarea internationala
        • Acte ale autorităților locale publice
      • Legislaţia muncii
        • Acte normative
        • Codul muncii
      • Asigurarea socială şi medicală
        • Acte normative
        • Scrisori
        • Tratate internaționale
  • Despre noi
  • Contacte

Nu au fost gasit nimic!

ContabilSef Logo
  • Noutăţi
    • Contabilsef.md
    • Știri
  • Articole
    • Contabilitate
    • Fiscalitate
    • Întrebări-Răspunsuri
    • Resurse Umane
    • Sinteza Monitorului Oficial
    • Diverse
  • Instruire
    • Orarul seminarelor
    • Cursuri video
  • Servicii
    • Consultații online
    • Revista electronică ”Contabilsef.md”
    • Ziua internațională a contabililor
    • Abonamente la revistă
    • Completăm Declarația VEN12
  • Informaţii utile
    • Indicatori fiscali
    • SNC 2020
    • Formulare
      • Contabile
        • Documente primare cu regim special
        • Documente primare
      • Fiscale
      • Rapoarte statistice
      • Situatii financiare
    • Modele de contracte
    • Planul de conturi
    • Legislația
      • Legislația contabilă
        • Acte normative
        • Scrisori
      • Legislaţia fiscală
        • Acte normative
        • Scrisori
        • Codul fiscal
        • Impozitarea internationala
        • Acte ale autorităților locale publice
      • Legislaţia muncii
        • Acte normative
        • Codul muncii
      • Asigurarea socială şi medicală
        • Acte normative
        • Scrisori
        • Tratate internaționale
  • Despre noi
  • Contacte
Contact information

+373 22224937

office@contabilsef.md

Follow us
    Știri
    Proiectul HG ,,Cu privire la modificarea și completarea unor hotărîri ale Guvernului”
    11.04.2018
    Sursă
    SursaParticip.gov.md

    Proiectul HG ,,Cu privire la modificarea și completarea unor hotărîri ale Guvernului”


    Ministerul Finanțelor, propune spre consultări publice, proiectul HG cu privire la modificarea și completarea unor hotărîri ale Guvernului.

    Prezentul proiect de hotărîre a fost elaborat întru atingerea obiectivelor stabilite în Strategia privind reforma administrației publice pentru anii 2016-2020, aprobată prin Hotărîrea Guvernului nr.911 din 25 iulie 2016, precum și întru executarea prevederilor pct. 6 din Hotărîrea Guvernului nr.696 din 30 august 2017 „Cu privire la organizarea și funcționarea Ministerului Finanțelor", și are drep scop consolidarea atribuțiilor ce țin de coordonarea asistenței financiare externe, domeniu complementar transferat în gestiunea ministerului de la Cancelaria de Stat în contextul reformei administrației publice în derulare.

    Astfel, întru asigurarea executării prevederilor cadrului normativ menționate supra, a fost elaborat prezentul proiect de hotărîre, ce vine să modifice și să completeze Hotărârea Guvernului nr.696 din 30 august 2017 „Cu privire la organizarea și funcționarea Ministerului Finanțelor".

    Amendarea hotărîrii menționate, derivă din necesitatea îmbunătățirii capacității instituționale și procesului de coordonare a asistenței financiare externe.

    Ministerului Finanțelor, urmează ai fi delegate o serie de atribuţii noi, precum:

    • examinarea propunerilor de proiecte/programe de asistență externă prin prisma priorităţilor sectoriale aprobate de către Guvern;
    • înaintarea Guvernului spre aprobare propuneri de finanțare a proiectelor/programelor de asistență externă, în limita spațiului fiscal disponibil;
    • coordonarea elaborării, negocierii și încheierii acordurilor în domeniul asistenţei externe promovând interesele naţionale și implicit sustenabilității finanțelor publice;
    • asigurarea menținerii dialogului productiv în cadrul forumului de comunicare cu creditorii/donatorii pe aspecte ce țin de finanțarea proiectelor/programelor de asistență externă noi și progresul în implementarea proiectelor/programelor în derulare;
    • diseminarea informației potenţialilor beneficiari privind oportunităţile de obţinere a asistenței financiare externe, cât şi a condiţiilor de solicitare a acesteia, la necesitate;
    • coordonarea procesului de monitorizare la nivel naţional a implementării proiectelor/programelor de asistență financiară externă, inclusiv analiza continuă a ratei de absorbţie a asistenţei financiare externe, etc;

    Mai mult ca atât, Ministerului Finanțelor i-a fost atribuit rolul de punct de control/contact pentru toate ideile de proiecte noi. Ministerul Finanțelor va asigura integrarea noilor proiecte în procesul de planificare națională strategică și alocarea resurselor.

    Potrivit Regulamentului cu privire la organizarea și funcționarea Ministerului Finanțelor aprobat prin Hotărîrea Guvernului nr.696 din 30 august 2017 „Cu privire la organizarea și funcționarea Ministerului Finanțelor", Ministerului Finanțelor i-au fost transferate competențele, realizate anterior de către Cancelaria de Stat, în domeniul asistenței financiare externe.

    Astfel, efectivul-limită al aparatului central şi trezoreriilor regionale ale Ministerului Finanţelor se va stabili în număr de 303 unități, în raport cu 298 unități actuale, concomitent fiind optimizate unitățile de personal din cadrul Inspecției Financiare din subordinea Ministerului Finanțelor.

    Persoane responsabile:
    Carauș Natalia, Consultant principal, Direcția investiții publice și administrarea asistenței financiare externe;
    Tel. 022 26 26 88, email: natalia.caraus@mf.gov.md.

    Data limită pentru comentarii: 21.04.2018
    Proiectul și nota informativă.

     

     

    TAGS:
    11.04.2018
    Particip.gov.md
    Share:
    Comentarii

    articol form name icon
    articol form email icon
    articol form message icon
    Adresa dvs. de e-mail nu va fi publicata. Campurile obligatorii sunt marcate *

    Instruire

    Vezi toate

    Cursuri video

    contabilsef.md

    Mai detaliat
    ContabilSef Logo

    Contabilsef.md este pagina web destinată contabililor, auditorilor, consultanților fiscali și specialiștilor în resurse umane. Vizitând pagina noastră, vă veți extinde cunoștințele privind contabilitatea, impozitarea, modul corect de organizare a evidenței contabile, întocmirea completă și corectă a rapoartelor și declarațiilor fiscale și multe alte. Totodată puteți găsi o mulțime de materiale relevante legate de aplicarea legislației fiscale și cea a muncii.

    ContabilSef LogoContabilSef Logo
    +373 22224937+373 60347700
    office@contabilsef.md

    Chișinău, str. Mitropolit
    Varlaam 65, of.313, MD-2001

    Despre noi

    • Contacte
    • Consultații online
    • Termeni și condiții
    • Despre noi

    Noutăţi

    • Contabilsef.md
    • Știri

    Articole

    • Contabilitate
    • Fiscalitate
    • Întrebări-Răspunsuri
    • Resurse Umane
    • Sinteza Monitorului Oficial
    • Diverse

    Informaţii utile

    • Indicatori fiscali
    • SNC 2020
    • Formulare
    • Modele de contracte
    • Planul de conturi
    • Legislația

    Contacte

    +373 22224937+373 60347700
    office@contabilsef.md

    Chișinău, str. Mitropolit
    Varlaam 65, of.313, MD-2001

    2023 © ContabilSef

    With CreativSoft