+373 22224937

office@contabilsef.md

Nu au fost gasit nimic!

ContabilSef Logo
  • Noutăţi
    • Contabilsef.md
    • Știri
  • Articole
    • Contabilitate
    • Fiscalitate
    • Întrebări-Răspunsuri
    • Resurse Umane
    • Sinteza Monitorului Oficial
    • Diverse
  • Instruire
    • Orarul seminarelor
    • Cursuri video
  • Servicii
    • Consultații online
    • Revista electronică ”Contabilsef.md”
    • Ziua internațională a contabililor
    • Abonamente la revistă
    • Completăm Declarația VEN12
  • Informaţii utile
    • Indicatori fiscali
    • SNC 2020
    • Formulare
      • Contabile
        • Documente primare cu regim special
        • Documente primare
      • Fiscale
      • Rapoarte statistice
      • Situatii financiare
    • Modele de contracte
    • Planul de conturi
    • Legislația
      • Legislația contabilă
        • Acte normative
        • Scrisori
      • Legislaţia fiscală
        • Acte normative
        • Scrisori
        • Codul fiscal
        • Impozitarea internationala
        • Acte ale autorităților locale publice
      • Legislaţia muncii
        • Acte normative
        • Codul muncii
      • Asigurarea socială şi medicală
        • Acte normative
        • Scrisori
        • Tratate internaționale
  • Despre noi
  • Contacte

Nu au fost gasit nimic!

ContabilSef Logo
  • Noutăţi
    • Contabilsef.md
    • Știri
  • Articole
    • Contabilitate
    • Fiscalitate
    • Întrebări-Răspunsuri
    • Resurse Umane
    • Sinteza Monitorului Oficial
    • Diverse
  • Instruire
    • Orarul seminarelor
    • Cursuri video
  • Servicii
    • Consultații online
    • Revista electronică ”Contabilsef.md”
    • Ziua internațională a contabililor
    • Abonamente la revistă
    • Completăm Declarația VEN12
  • Informaţii utile
    • Indicatori fiscali
    • SNC 2020
    • Formulare
      • Contabile
        • Documente primare cu regim special
        • Documente primare
      • Fiscale
      • Rapoarte statistice
      • Situatii financiare
    • Modele de contracte
    • Planul de conturi
    • Legislația
      • Legislația contabilă
        • Acte normative
        • Scrisori
      • Legislaţia fiscală
        • Acte normative
        • Scrisori
        • Codul fiscal
        • Impozitarea internationala
        • Acte ale autorităților locale publice
      • Legislaţia muncii
        • Acte normative
        • Codul muncii
      • Asigurarea socială şi medicală
        • Acte normative
        • Scrisori
        • Tratate internaționale
  • Despre noi
  • Contacte
Contact information

+373 22224937

office@contabilsef.md

Follow us
    06.08.2010

    Disponibil doar pentru abonații la Revista electronică.

    Disponibil doar pentru abonații la Revista electronică.

    Procedura suspendării activităţii unei întreprinderi


    Gaap.ru
    SursaGaap.ru

    Procedura suspendării activităţii unei întreprinderi

     

    În conformitate cu art. 30 din Legea nr. 845-XII din 03.01.1992 cu privire la antreprenoriat şi întreprinderi „întreprinderea, la decizia fondatorului/adunării generale, poate să îşi suspende temporar activitatea, pe o perioadă care să nu depăşească 3 ani, în cazul în care nu are datorii faţă de bugetul public naţional, precum şi faţă de alţi creditori.”

     

    În continuare vom încerca să prezentăm schematic etapele procedurii suspendării activităţii unei întreprinderi:

     

    1. Emiterea şi aprobarea deciziei fondatorului / procesului verbal al Adunării Generale cu privire la suspendarea activităţii cu indicarea.

     

    2. Decizia fondatorului/ procesul verbal al adunării generale, privind suspendarea activităţii întreprinderii, cu indicarea termenului suspendării, se publică în Monitorul Oficial al Republicii Moldova.

     

    3. Persoana responsabilă  de suspendarea activităţii întreprinderii (administratorul) este obligată, cu o lună înainte de publicarea avizului, să informeze în scris despre aceasta creditorii întreprinderii.

     

    4. Depunerea cererii la organul abilitat cu administrare fiscală (inspectoratul fiscal teritorial în a cărui rază sta la evidenţă întreprinderea) prin care se anunţă începerea procedurii de suspendare a activităţii întreprinderii. Inspectoratul fiscal este obligată să asigure efectuarea unui control fiscal. Menţionăm că inspectoratul fiscal nu are termene fixe în care urmează să dea curs solicitării şi să asigure efectuarea controlului fiscal. Controlul fiscal este unul complex. În cadrul controlului întreprinderea este obligată să prezinte certificate privind lipsa datoriilor de la  Serviciul Vamal, Casa Teritorială de Asigurări Sociale, Compania Naţională de Asigurări Medicale.  În  cazul în care rezultatele controlului fiscal confirmă că întreprinderea nu are datorii faţă de bugetul public naţional acesteia i se eliberează un certificat privind lipsa datoriilor.

     

    5. Depunerea cererii la instituţiile financiare (bănci comerciale) referitoare la închiderea contului / conturilor bancare. Banca va elibera un certificat privind închiderea conturilor bancare deţinute de întreprinderea a cărei activitate se suspendă.

     

    6. Depunerea cererii de înregistrare a suspendării (conform modelului aprobat)  la Camera Înregistrării de Stat. Înregistrarea suspendării activităţii se va efectua cu condiţia:

    1) prezentării de către persoana responsabilă a certificatelor de la instituţiile financiare privind închiderea convenţională a conturilor;

    2) predării ştampilelor spre păstrare oficiului teritorial al Camerei Înregistrării de Stat;

    3) expirării termenului de înaintare a creanţelor de către creditori (2 luni din momentul publicării avizului de suspendare a activităţii întreprinderii în Monitorul Oficial).

    La cerere se anexează:

    -  hotărîrea organului competent al persoanei juridice  privind suspendarea activităţii;

    - actele de constituire (certificat de Înregistrare, statutul întreprinderii);

    - copia avizului de suspendare a activităţii întreprinderii, publicat în Monitorul Oficial al Republicii Moldova;

    - certificatul, eliberat de inspectoratul fiscal teritorial, prin care se confirmă lipsa datoriilor faţă de bugetul public naţional.

        

    Activitatea întreprinderii va fi considerată ca suspendată din momentul înscrierii în Registrul de stat al întreprinderilor a menţiunii privind suspendarea activităţii.

     

    Art. 30 pct. 5 din legea nr. 845-XII din 03.01.1992 cu privire la antreprenoriat şi întreprinderi prevede că : „pe întreaga perioadă de suspendare a activităţii, întreprinderea este scutită de prezentarea dărilor de seamă financiare şi fiscale, precum şi de plata taxelor şi impozitelor, cu excepţia impozitului pe bunurile imobiliare (dacă există astfel de bunuri), care se achită şi pentru care se prezintă dare de seamă. În acest caz, plăţile se achită din mijloacele întreprinderii imediat după expirarea termenului de suspendare”.

     

    Fondatorul/adunarea generală poate oricînd anula decizia de suspendare a activităţii, solicitînd organului înregistrării de stat să introducă în Registrul de stat al întreprinderilor menţiunea privind reluarea activităţii întreprinderii. Pe perioada suspendării activităţii întreprinderii este interzisă desfăşurarea oricăror activităţi de întreprinzător. Desfăşurarea activităţii de întreprinzător în perioada de suspendare a activităţii întreprinderii, fără înregistrarea reluării acestei activităţi, atrage, potrivit legislaţiei în vigoare, răspunderea pentru practicarea ilegală a activităţii de întreprinzător.

    06.08.2010
    Gaap.ru

    Disponibil doar pentru abonații la Revista electronică.

    Share:
    Comentarii

    articol form name icon
    articol form email icon
    articol form message icon
    Adresa dvs. de e-mail nu va fi publicata. Campurile obligatorii sunt marcate *
    ContabilSef Logo

    Contabilsef.md este pagina web destinată contabililor, auditorilor, consultanților fiscali și specialiștilor în resurse umane. Vizitând pagina noastră, vă veți extinde cunoștințele privind contabilitatea, impozitarea, modul corect de organizare a evidenței contabile, întocmirea completă și corectă a rapoartelor și declarațiilor fiscale și multe alte. Totodată puteți găsi o mulțime de materiale relevante legate de aplicarea legislației fiscale și cea a muncii.

    ContabilSef LogoContabilSef Logo
    +373 22224937+373 60347700
    office@contabilsef.md

    Chișinău, str. Mitropolit
    Varlaam 65, of.313, MD-2001

    Despre noi

    • Contacte
    • Consultații online
    • Termeni și condiții
    • Despre noi

    Noutăţi

    • Contabilsef.md
    • Știri

    Articole

    • Contabilitate
    • Fiscalitate
    • Întrebări-Răspunsuri
    • Resurse Umane
    • Sinteza Monitorului Oficial
    • Diverse

    Informaţii utile

    • Indicatori fiscali
    • SNC 2020
    • Formulare
    • Modele de contracte
    • Planul de conturi
    • Legislația

    Contacte

    +373 22224937+373 60347700
    office@contabilsef.md

    Chișinău, str. Mitropolit
    Varlaam 65, of.313, MD-2001

    2023 © ContabilSef

    With CreativSoft