Privind eliberarea carnetului de muncă
Se permite eliberarea carnetului de muncă în baza cererii angajatului ?
Reieşind din Hotărîrea Guvernului nr.1449 din 24.12.2007 “Regulamentul privind completarea, păstrarea şi evidenţa carnetului de muncă” în caz de necesitate, la solicitare, angajatorul este obligat să elibereze salariatului, în termen de 3 zile lucrătoare, extrase autentificate în modul stabilit ale datelor din carnetul de muncă.
Legislaţia în vigoare nu permite eliberarea carnetului de munca la solicitarea salariatului.
Carnetul de muncă se eliberează numai în ziua încetării raportului de muncă dintre salariat şi angajator.
În practică deseori sunt solicitate carnetele de muncă în original pentru a fi prezentate la ambasade, bănci, pentru stabilirea si calcularea pensiilor, etc. În aceste cazuri lucrătorii serviciilor cadre eliberează carnetul de muncă în baza unei cereri scrise de salariat.
Dat fiind faptul că legislaţia în vigoare nu permite eliberarea carnetului de muncă în original pînă la încetarea raportului de muncă rămîne la discreţia lucrătorilor serviciilor cadre să satisfacă sau nu cererea salariatului.