37.9k
Home  »  Articole  »  Întrebări-Răspunsuri   »   Privind completarea obligatorie a Registrului de casă zilnic indiferent de forma de organizare a întreprinderii

Privind completarea obligatorie a Registrului de casă zilnic indiferent de forma de organizare a întreprinderii

13.12.2010 15.522 views

(2 voturi, medie: 3,00 din 5)
Se încarcă...

Privind completarea obligatorie a Registrului de casă zilnic indiferent de forma de organizare a întreprinderii

 

Ştiu că întreprinderile individuale au dreptul la o contabilitate redusă. Completarea registrului de casă se efectuează zilnic sau e posibil o dată în 3 zile?

Conform art.15 (1) din Legea Contabilităţii, unele entităţii pot organiza şi ţine contabilitatea în baza sistemului contabil în partidă simplă, fără prezentarea rapoartelor financiare. Pentru aceasta ele trebuie să nu depăşească limitele a două din următoarele trei criterii pentru perioada de gestiune precedentă:

- totalul veniturilor din vînzări - cel mult 3 milioane de lei;

- valoarea de bilanţ a activelor pe termen lung - cel mult 1 milion de lei;

- numărul mediu scriptic al personalului în perioada de gestiune - cel mult 9 persoane;

Dacă entităţile care aplică sistemul contabil în partidă simplă vor depăşi, în decursul a 2 ani consecutivi, limitele criteriilor prevăzute mai sus, ele vor fi obligate să schimbe sistemul contabil.

Totodată conform punctului 24 din Normele pentru efectuarea operaţiunilor de casă în economia naţională a Republicii Moldova (HG nr.764 din 25.11.1992), înscrierile în registru de casă se fac de către casier imediat după primirea sau eliberarea banilor pe fiecare dispoziţie sau alt document de substituire. Zilnic, la sfîrşitul zilei de lucru, casierul face totalul operaţiunilor, transcrie restul de bani din casă pentru ziua următoare şi predă contabilităţii, contra chitanţă, exemplarul doi detaşabil (copia înscrierilor din registrul de casă pentru ziua respectivă) cu documentele de casă de încasare şi de cheltuieli, notificînd acest lucru contra semnătură în registrul de casă.

Iar, conform punctului 42 ale prezentelor Norme, prevederile acestora reglementează domeniul de activitate a casieriilor tuturor întreprinderilor, asociaţiilor, organizaţiilor, instituţiilor, indiferent de forma lor de proprietate,cu excepţia instituţiilor financiare, care deservesc clienţii.

Astfel, obligaţia de a completa registrul de casă conform prevederilor Normelor se răsfrînge inclusiv asupra întreprinderilor individuale, indiferent de sistemul contabil adoptat de acestea.

Registrul de casă se completează pentru fiecare zi în care s-au efectuat operaţiuni de casă.

Comentarii

Înregistrare

Restabilirea parolei

Se încarcă...