37.9k
Home  »  Noutăţi  »  Noutăţi generale   »   Întrevedere dintre directorul Serviciului Fiscal de Stat, Serghei Pușcuța, și ambasadorul extraordinar și plenipotențiar al Regatului Suediei în Republica Moldova

Întrevedere dintre directorul Serviciului Fiscal de Stat, Serghei Pușcuța, și ambasadorul extraordinar și plenipotențiar al Regatului Suediei în Republica Moldova

08.06.2017257 views Serviciul Fiscal de Stat
(Nu există încă evaluări)
Se încarcă...

Astăzi, 7 iunie 2017, directorul Serviciului Fiscal de Stat, Serghei Pușcuța, a avut o întrevedere cu ambasadorul extraordinar și plenipotențiar al Regatului Suediei în Republica Moldova, doamna Signe Burgstaller. 

În cadrul reuniunii oficialii au totalizat rezultatele Proiectului de colaborare dintre Serviciul Fiscal de Stat și Agenția Fiscală Suedeză finanțat de Guvernul Suediei, în perioada anilor 2013-2016 și au reliefat noi repere de colaborare în cadrul unui eventual proiect. 

În discursul său, directorul SFS a adresat mulțumiri părții suedeze, care a susținut în mod considerabil SFS în procesul de modernizare a administrării fiscale. Totodată, acesta a felicitat Excelența sa cu ocazia Zilei Naționale a Suediei, exprimându-și recunoștința pentru poporul suedez. 

În același timp, directorul SFS a menționat faptul că pe parcursul a 3 ani, Serviciului Fiscal de Stat a beneficiat de un suport semnificativ din partea Agenției Fiscale Suedeze, de un transfer de experiență și practici novatoare din partea partenerilor de dezvoltare, evidențiind rezultate vizibile atât pe dimensiunea reformării instituției, cât și pe segmentul colaborării eficiente cu contribuabilii. 

,,Componenta „Deservirea contribuabililor" este pilonul de bază al administrării fiscale. Progresele în interacțiunea și comunicarea cu contribuabilii, confirmate prin diverse sondaje realizate, tind să reitereze aspectele pozitive înregistrate la această componentă", a menționat dl Pușcuța. 

În cadrul proiectului de colaborare, cele mai importante rezultate înregistrate, dar care au avut un impact considerabil la modernizarea SFS, resimțite atât pe internul instituției cât și de mediul de afaceri, au fost elaborarea, în premieră, a Strategiei de comunicare SFS, Strategiei de deservire a contribuabililor și planul de acțiuni întru implementarea acesteia, Ghidului contribuabilului începător pe aspecte fiscale, Catalogului serviciilor oferite de SFS, dar și instruirea a circa 300 de angajați pe subiecte ce vizează atitudinea și comportamentul față de și cu contribuabilii, dar și pe subiecte ce vizează comunicarea cu societatea civilă, inclusiv mass-media. Totodată, printre rezultatele cele mai remarcabile se numără îmbunătățirea managementului riscurilor, standardizarea proceselor și procedurilor de control prin elaborarea Componentei „Control fiscal", elaborarea Ghidului privind acțiunile de preîntâmpinare, depistare și sancționare a cazurilor de achitare a salariilor „în plic" și ,,muncii la negru", prin revizuirea metodologiei de planificare a controlului fiscal în baza analizei riscurilor, Îndrumarului privind metodologia și etapele exercitării controlului fiscal, îmbunătățirea Normelor metodologice privind clasificarea și determinarea riscurilor de conformare fiscală,  elaborarea Manualului de control fiscal care oferă o descriere detaliată a procesului complex de control fiscal. 

La rândul său, excelența sa E.S. Signe Burgstaller a mulțumit SFS pentru receptivitate și și-a exprimat satisfacția că SFS din Moldova se bucură de o încredere sporită din partea societății. Totodată, excelența sa a menționat că și încasările au crescut, fapt care demonstrează că și colaborarea cu Suedia a influențat acest fapt. 

Ambasadoarea  Suediei în Moldova a adus mulțumiri SFS în totalitate și personal domnului director, Serghei Pușcuța, pentru implicare și dedicație în derularea proiectului, subliniind că și pe viitor statul său va susține SFS din Moldova în procesul de administrare fiscală. 

Ambasadoarea a anunțat că la moment Serviciul Fiscal de Stat de comun cu Agenția Fiscală Suedeză lucrează la definitivarea unui nou proiect de cooperare care se va axa pe 3 piloni: 

     - Dezvoltarea managementului resurselor umane 

     - Consolidarea managementului restanțelor; 

     - Îmbunătățirea schimbului internațional de informații 

Pe final, Serghei Pușcuța și-a exprimat gratitudinea pentru fructuoasa colaborare pe perioada celor 3 ani de derulare a proiectului, ce reprezintă  un element esențial pentru transparență și deschidere,  exprimându-și convingerea că și viitorul proiect va oferi o dinamică pozitivă proceselor de reformare și modernizare a Serviciului Fiscal de Stat.

Comentarii

Înregistrare

Restabilirea parolei

Se încarcă...