37.9k
Home  »  Noutăţi  »  Noutăţi generale   »   Noi funcţionalităţi în SIA „e-Factura” – mai simplu, mai rapid, mai eficient!

Noi funcţionalităţi în SIA „e-Factura” – mai simplu, mai rapid, mai eficient!

13.08.2014731 views Servicii Fiscale Electronice
(Nu există încă evaluări)
Se încarcă...

Noi funcţionalităţi în SIA „e-Factura” - mai simplu, mai rapid, mai eficient!

Factura electronică este implementată în multe ţări din Europa, fiind un standard, un instrument comod de interacţiune operativă între agenţii economici în activitatea lor pe piaţă.Totodată, privită din prisma administrării fiscale asigură transparenţă şi informare rapidă privind tranzacţiile facturate. Lansarea sistemul informaţional automatizat „e-Factura” în Republica Moldova reprezintă o etapă importantă în modernizarea şi eficientizarea actului de administrare fiscală din ţara nostră.

În 5 luni de la implementare, acest serviciu a fost utilizat de 1250 de companii (1508 utilizatori unici). În perioada de referinţă au fost generate 6747 de facturi, dintre care au fost finisate 4982.

Începînd cu 2 iunie curent acest serviciu este în exploatare experimentală. Respectiv, prevede eliminarea neconformităţilor depistate în faza pilot (11.02.2014-01.06.2014), ajustarea amplă la sistemele de contabilitate corporativă a companiilor şi adaptarea cadrului metodologic la aceste modificări. Drept urmare, în cadrul acestui sistem se realizează un şir de ajustări, care la moment sunt la etapa de testare.

Una dintre aceste îmbunătăţiri se referă la integrarea sistemelor de contabilizare a agenţilor economici cu SIA „e-Factura”. Această conexiune va asigura comunicarea directă, prin importarea datelor din sistemele de evidenţă contabilă, fără a fi necesară interacţiunea utilizatorului cu interfaţa „e-Facturii”. Totodată, sistemul va oferi posibilitatea efectuării operaţiunii de retur de mărfuri şi servicii prin emiterea facturilor fiscale şi facturilor de expediţie, anularea facturilor fiscale şi facturilor de expediţie, emiterea facturilor fiscale şi facturilor de expediţie către persoane fizice, autorităţi publice şi nerezidenţi.

Serviciul „e-Factura” asigură automatizarea acţiunilor rudimentare întreprinse de agenţii economici pentru generarea, semnarea, expedierea şi recepţionarea facturilor şi facturilor fiscale, dar şi a procedurilor de verificare fiscală privind aspectele contabile legate de facturare.

„Acest sistem vine în avantajul tuturor părţilor implicate în procesul de realizarea tranzacţiei economice şi aduce mai multă eficienţă, economisire de timp şi bani. Astfel, agentul economic nu mai e obligat să cumpere acele blanchete, să stea în rând sau să piardă timp pentru a se deplasa la instituţiile emitente de facturi/facturi fiscale, pentru că le poate crea şi transmite electronic. Datorită faptului că acest serviciu este conectat la SIA „Registrul general electronic al facturilor fiscale”, agentul economic este scutit de necesitatea înregistrării facturilor cu o valoare mai mare de o sută de mii, acestea reflectîndu-se automat în Registrul specificat. De asemenea, monitorizarea electronică prin intermediul “e-Facturii” va permite minimizarea efectuării controalelor tematice. Acest serviciu oferă posibilitatea optimizării procesului de raportare fiscală. Dezvoltarea serviciului electronic şi în perspectivă, va face posibilă anularea declaraţiei cu privire la T.V.A., deoarece ele vor fi generate automat în registrul fiscal de stat” - menţionează Vitalie Coceban, administratorul întreprindeii „Fiscservinform”, care asigură dezvoltarea şi întreţinerea tehnică a sistemului.

Etapa finală - de lansare în exploatare industrială, este planificată pentru ianuarie 2015 şi se propune a extinde segmentul utilizatorilor serviciului, prin includerea tuturor contribuabililor care fac obiectul livrărilor în baza de factură sau factură fiscală.

Pentru informaţii suplimentare privind SIA „e-Factura” accesaţi portalul www.servicii.fisc.md sau contactaţi cu încredere Centrul de Apel al Serviciului Fiscal de Stat, la numărul de telefon 0 800 1525

Comentarii

  1. Petru spune:

    Dupa mine asi folosi sistemul dar dupa ce o sa faca in totalitate functional.
    Propun sa ca statul sa faca o facilitate pentru cei care utilizeaza acest sistem, si cred ca o buna parte din contribuabili o sa treaca la utilizarea acestui sistem

Înregistrare

Restabilirea parolei

Se încarcă...