37.9k
Home  »  Noutăţi  »  Noutăţi generale   »   Mediul de afaceri a înregistrat un nivel negativ în trimestrul IV din 2015

Mediul de afaceri a înregistrat un nivel negativ în trimestrul IV din 2015

23.03.2016438 views TeleRadio Moldova
(Nu există încă evaluări)
Se încarcă...

Societăţile cu capital străin se arată îngrijorate de prognozele macro-economice şi de instabilitatea politică din Republica Moldova. Cel puţin asta arată datele ultimului barometru de afaceri, făcute publice astăzi, relatează Radio Moldova Actualităţi.

Întreprinderile chestionate au continuat să investească pe parcursul ultimului trimestru, chiar dacă această dorință de a investi este modestă, se arată în barometru. Iar întreprinderile din sectorul bancar și cel al asigurărilor preconizează să-și reducă investițiile în perioada următorului trimestru.

Și numărul salariaților din cadrul întreprinderilor chestionate a înregistrat o scădere ușoară, chiar dacă aceste întreprinderi prevăzuseră inițial noi angajări.

Totodată, întreprinderile chestionate au manifestat prudență în privința evoluției climatului de afaceri, iar percepția realității legate de climatul de afaceri, în trimestrul IV al anului 2015, s-a dovedit a fi extrem de negativă, înregistrând cele mai negative rezultate de până acum.

Anume întreprinderile străine și-au manifestat neliniștea, în rând cu cele din sectorul bancar, financiar și cel al asigurărilor, fiind urmate de cele din sectorul producerii industriale. În ansamblu, niciun tip sau sector de activitate nu manifestă optimism în această privință, arată datele barometrului.

Potrivit președintelui Camerei de Comerţ şi Industrie Franţa-Moldova, Emmanuel Skoulios, mișcările politice și sociale din Moldova au afectat în mare măsură tendințele generale ale barometrului de afaceri.

Pe de altă parte, preşedintele Asociaţiei „Colaborarea Economică moldo-germană", Wolfgang Lerke, a remarcat că Guvernul de la Chișinău ar trebui să creeze condiții favorabile pentru a atrage investiții.

Barometrul de afaceri a fost realizat de către Camera de Comerţ şi Industrie Franţa-Moldova și Asociația „Colaborarea Economică moldo-germană". Ancheta a fost realizată în perioada 18 ianuarie-5 februarie 2016, pe un eșantion reprezentativ de 562 de întreprinderi moldovenești și străine pe întreg teritoriul Republicii Moldova.

Comentarii

Înregistrare

Restabilirea parolei

Se încarcă...