37.9k
Home  »  Noutăţi  »  Noutăţi generale   »   Linia Verde a CNAM, tot mai solicitată

Linia Verde a CNAM, tot mai solicitată

(Nu există încă evaluări)
Se încarcă...

Numărul apelurilor recepţionate de Serviciul telefonic Linia Verde a Companiei Naţionale de Asigurări în Medicină s-a dublat în 2015 comparativ cu anul precedent şi a depăşit cifra de 21 de mii.

Cele mai multe apeluri, în jur de 20 500, au vizat solicitarea de informaţii despre modalitatea de încadrare în sistemul de asigurare obligatorie de asistenţă medicală (AOAM), acordarea de servicii medicale, înregistrarea la medicul de familie şi prescrierea medicamentelor compensate.

Alte peste 500 au fost apeluri cu caracter de reclamaţie, numărul cărora a crescut de cinci ori faţă de cel înregistrat în primul an de activitate a serviciului. Plângerile parvenite se referă în mare parte la accesul şi calitatea serviciilor medicale acordate, asigurarea cu medicamente compensate.

În urma plângerilor depuse, operatorii Serviciului telefonic contactează persoanele responsabile de colaborarea cu Linia Verde a CNAM din cadrul instituţiilor medicale şi farmaceutice contractate, pentru a soluţiona problemele respective. În anumite situaţii ce ţin de acordarea serviciilor medicale, beneficiarul este contactat ulterior, pentru a i se aduce la cunoştinţă aspectele soluţionate. Dacă unele probleme necesită examinare la faţa locului, atunci intervin reprezentanţii CNAM, inclusiv cei din teritoriu.

Linia Verde a CNAM a fost mai solicitată în primul trimestru al anului 2015, perioadă în care are loc achitarea primei de asigurare medicală obligatorie în sumă fixă.

Totodată, CNAM a recepţionat anul trecut 585 de petiţii, în creştere cu 25% faţă de 2014. Acestea au fost depuse prin intermediul poştei electronice, al celei tradiţionale, precum şi prin sistemul de petiţii on-line.

Din numărul total de plângeri, cca 170 au fost axate pe înregistrarea la medicul de familie, schimbarea acestuia sau trimiterea la medicul specialist. Alte 117 au vizat achitarea unor plăţi nejustificate pentru medicamente sau servicii medicale, inclusiv în staţionar, accesul limitat la servicii medicale, asistența medicală necorespunzătoare sau atitudinea lucrătorului medical.

Reprezentanţii CNAM au oferit răspuns la toate petiţiile, iar timpul mediu de soluţionare a acestora a fost de opt zile.

CNAM îndeamnă cetăţenii să sune la Linia Verde - 0 800 99999, pentru a afla mai multe informaţii despre sistemul de asigurare obligatorie de asistenţă medicală, cum să acceseze corect serviciile medicale incluse în Programul Unic al AOAM, medicamente compensate etc. Apelul este gratuit din orice reţea naţională de telefonie. Linia Verde a CNAM funcţionează din februarie 2014.

Comentarii

Înregistrare

Restabilirea parolei

Se încarcă...