37.9k
Home  »  Noutăţi  »  Noutăţi generale   »   Implementarea Strategiei de dezvoltare a comerțului interior a intrat în etapa a doua

Implementarea Strategiei de dezvoltare a comerțului interior a intrat în etapa a doua

28.06.2017904 views Monitorul Fisc.md
(Nu există încă evaluări)
Se încarcă...

Planul de acțiuni pe 2017-2018 pentru realizarea celei de-a doua etape de implementare a Strategiei de dezvoltare a comerţului interior pentru anii 2014-2020, aprobat de Guvern, a fost publicat Monitorului Oficial din 23 iunie 2017.

Planul îşi propune să sistematizeze acţiunile care au fost realizate în perioada 2014-2016 și să traseze noi direcţii de dezvoltare a comerţului de produse şi servicii.

Astfel, urmează să fie perfecționat în continuare cadrului juridic aferent activității de comerț. Vor fi elaborate regulamentele sanitare privind prestarea anumitor tipuri de servicii,precum ar fi cele de coafură și înfrumusețare corporală, de tatuaj, regulamentele privind comerțul cu produse chimice, funcționarea rețelei de comerț ambulant. De asemenea,vor fi actualizate normativele privind emiterea zgomotului și vibrației, prevenirea și stingerea incendiilor în unitățile de comerț interior, protecția mediului şi a muncii.

De asemenea, Planul înglobează acțiuni ce vizează dezvoltarea infrastructurii comerciale, inclusiv în localitățile rurale, modernizarea modelelor de distribuţie a mărfurilor şi serviciilor, sporirea competitivității produselor autohtone pe piața internă, precum şi creșterea nivelului profesional al personalului încadrat în activităţile din comerţ.

O atenție deosebită va fi acordată consolidării capacităților instituționale ale unor autorități, care monitorizează comerțul cu produse și servicii, precum ar fi Consiliul Concurenței, ANSA, Ministerul Agriculturii și Industriei Alimentare, Agenția pentru Protecția Consumatorului, intensificării conlucrării acestora cu autoritățile publice locale și menținerii unui dialog activ cu mediul de afaceri.

Se prevede informarea amplă, organizarea de instruiri a reprezentanților mass-media care se specializează în scrierea materialelor ce vizează comerțul ilicit, comerțul cu produse contrafăcute, contrabanda cu produse și servicii, promovarea bunelor practici europene de organizare și desfășurare a comerțului cu produse și servicii, atitudinii respectuoase față de consumator.

Comentarii

Înregistrare

Restabilirea parolei

Se încarcă...