37.9k
Home  »  Noutăţi  »  Noutăţi ContabilȘef   »   Factura va fi înlocuită cu factura fiscală începând cu 28 octombrie curent

Factura va fi înlocuită cu factura fiscală începând cu 28 octombrie curent

09.08.20176.020 views

1

(Nu există încă evaluări)
Se încarcă...

Serviciul Fiscal de Stat, a prezentat pentru consultări publice, proiectul Ordinului „Cu privire la aprobarea formularului tipizat de document primar cu regim special „Factura fiscală" și a Instrucțiunii privind completarea acestuia".

Acest proiect a fost elaborat în scopul executării prevederilor Hotărârii Guvernului nr.238 din 25 aprilie 2017 cu privire la modificarea și completarea Hotărârii Guvernului nr.294 din 17 martie 1998 "Cu privire la executarea Decretului Președintelui Republicii Moldova nr.406-II din 23 decembrie 1997".

Potrivit proiectului enunțat, începând cu 28 octombrie 2017, din Nomenclatorul formularelor tipizate de documente primare cu regim special, aprobat conform anexei nr.1 la Hotărârea Guvernului nr.294 din 17 martie 1998 urmează să fie exclus formularul "Factura" și "Anexa la factură" și toate prevederile referitoare la acest formular.

Astfel, începând cu 28 octombrie 2017, toate entitățile ce dețin statut de plătitor a TVA cât și cele care nu sunt înregistrate în calitate de plătitor al TVA, care potrivit legislației în vigoare, au obligativitatea ținerii contabilitățiii, vor utiliza în procesul desfășurării activității economico-financiare formularul cu regim special "Factura fiscală".

În acestă ordine de idei, factura fiscală se va utiliza în toate cazurile menționate mai jos:

1.La livrarea (înstrăinarea) activelor cu transmiterea dreptului de proprietate:

a) impozabile cu TVA, conform Titlului III din Codul fiscal;
b) neimpozabile cu TVA.

2.Pentru prestarea serviciilor și executatrea lucrărilor:

a) impozabile cu TVA;
b) neimpozabile cu TVA.

3.La transportarea/transmiterea activelor fara dreptul de proprietate:

a) în cadrul entității dezintegrate din punct de vedere teritorial;
b) în afara entității în cazul transmiterii activelor la prelucrare, păstrare, expertiză, în leasing, arendă, locațiune.

4. La refacturarea cheltuielilor compensate.

În scopul implimentării modificărilor menționate, Instrucțiunea privind completarea facturii fiscale, pe lângă prevederile existente, a fost completată cu prevederi noi pentru completarea facturii fiscale în cazul transportării activelor fără transmiterea dreptului de proprietate, refacturării cheltuielilor compensate.

Atragem atenția și asupra altui aspect important ce ține de livrarea serviciilor, și anume că, aplicarea ștampilei și semnăturii beneficiarului de servicii, pe exemplarul facturii fiscale a furnizorului, nu este obligatorie. La polul opus însă, pe exemplarul facturii fiscale a beneficiarului în baza cărora sunt înregistrate cheltuielile și costurile, semnătura persoanei responsabile și aplicarea ștampilei (după caz) este obligatorie.

Proiectul integral îl puteți consulta accesând aici.

Serviciul Fiscal de Stat, a prezentat pentru consultări publice, proiectul Ordinului „Cu privire la aprobarea formularului tipizat de document primar cu regim special „Factura fiscală" și a Instrucțiunii privind completarea acestuia".

Acest proiect a fost elaborat în scopul executării prevederilor Hotărârii Guvernului nr.238 din 25 aprilie 2017 cu privire la modificarea și completarea Hotărârii Guvernului nr.294 din 17 martie 1998 "Cu privire la executarea Decretului Președintelui Republicii Moldova nr.406-II din 23 decembrie 1997".

Potrivit proiectului enunțat, începând cu 28 octombrie 2017, din Nomenclatorul formularelor tipizate de documente primare cu regim special, aprobat conform anexei nr.1 la Hotărârea Guvernului nr.294 din 17 martie 1998 urmează să fie exclus formularul "Factura" și "Anexa la factură" și toate prevederile referitoare la acest formular.

Astfel, începând cu 28 octombrie 2017, toate entitățile ce dețin statut de plătitor a TVA cât și cele care nu sunt înregistrate în calitate de plătitor al TVA, care potrivit legislației în vigoare, au obligativitatea ținerii contabilitățiii, vor utiliza în procesul desfășurării activității economico-financiare formularul cu regim special "Factura fiscală".

În acestă ordine de idei, factura fiscală se va utiliza în toate cazurile menționate mai jos:

1.La livrarea (înstrăinarea) activelor cu transmiterea dreptului de proprietate:

a) impozabile cu TVA, conform Titlului III din Codul fiscal;
b) neimpozabile cu TVA.

2.Pentru prestarea serviciilor și executatrea lucrărilor:

a) impozabile cu TVA;
b) neimpozabile cu TVA.

3.La transportarea/transmiterea activelor fara dreptul de proprietate:

a) în cadrul entității dezintegrate din punct de vedere teritorial;
b) în afara entității în cazul transmiterii activelor la prelucrare, păstrare, expertiză, în leasing, arendă, locațiune.

4. La refacturarea cheltuielilor compensate.

În scopul implimentării modificărilor menționate, Instrucțiunea privind completarea facturii fiscale, pe lângă prevederile existente, a fost completată cu prevederi noi pentru completarea facturii fiscale în cazul transportării activelor fără transmiterea dreptului de proprietate, refacturării cheltuielilor compensate.

Atragem atenția și asupra altui aspect important ce ține de livrarea serviciilor, și anume că, aplicarea ștampilei și semnăturii beneficiarului de servicii, pe exemplarul facturii fiscale a furnizorului, nu este obligatorie. La polul opus însă, pe exemplarul facturii fiscale a beneficiarului în baza cărora sunt înregistrate cheltuielile și costurile, semnătura persoanei responsabile și aplicarea ștampilei (după caz) este obligatorie.

Proiectul integral îl puteți consulta accesând aici.

Comentarii

  1. Victoria spune:

    Apar 2 intrebari: 1.Cine are nevoie de cheltuielile acestea suplimentare???!!!(Cu fermitate pot sa rasund,ca antreprenorii se descurcau bine si cu blanchetele vechi);
    2. Ce sa facem cu stocul blanchetelor,procurate anterior???!!!
    Oare Guvernul Moldovei n-are alte probleme???!!!!

Înregistrare

Restabilirea parolei

Se încarcă...