37.9k
Home  »  Noutăţi  »  Noutăţi ContabilȘef   »   Fără certificate fiscale pentru autentificarea notarială a tranzacțiilor imobiliare?

Fără certificate fiscale pentru autentificarea notarială a tranzacțiilor imobiliare?

19.04.20182.761 views
(Nu există încă evaluări)
Se încarcă...

Un grup de deputați, au înregistrat în Parlament o inițiativă legislativă ce are drept scop optimizarea procedurilor de înstrăinare și înregistrare a bunurilor imobile, prin eliberarea persoanelor fizice și juridice de obligația prezentării de către proprietarul bunurilor a certificatului Serviciului Fiscal de Stat privind lipsa sau existenţa restanţelor faţă de buget aferente bunurilor respective.

Astfel, tranzacțiile imobiliare, ar putea fi autentificate de către notari, fără a mai fi nevoie de prezentarea certificatului Serviciului Fiscal de Stat, privind lipsa sau existența restanțelor față de buget aferent bunurilor respective. Comisia juridică, numiri și imunități a aprobat raportul de modificare și completare a Legii cu privire la notariat și va propunere plenului Parlamentului votarea în două lecturi.

Autorii consideră că, adoptarea modificărilor legislative, va reduce timpul și costurile aferente înregistrării proprietății. Conform informației cu referire la metodologia Doing Business, înregistrarea proprietății în Republica Moldova, pentru persoanele juridice, presupune 5 proceduri, 5,5 zile și costă circa 0,9% din valoarea proprietății.

După cum citează sursa, autorii inițiativei menționează că: "Această condiționalitate nu are nici un impact asupra bugetului public național în legătură cu tranzacțiile imobiliare. În cazul existenței restanței la buget, demonstrată de certificatul de la organul fiscal, notarul nu este în drept să refuze autentificarea tranzacției. Dacă am merge pe aceeași idee, atunci ar trebui să cerem și certificat despre restanțe la gaz, electricitate, apă, salubritate, asociația de locatari etc."

Anterior, certificatul respectiv a fost exclus din lista actelor permisive prevăzută de Legea privind reglementarea prin autorizare a activității de întreprinzător.

Conform unui studiu, în Republica Moldova circa 400 mii de persoane efectuează anual operațiuni cu bunurile imobile.

Un grup de deputați, au înregistrat în Parlament o inițiativă legislativă ce are drept scop optimizarea procedurilor de înstrăinare și înregistrare a bunurilor imobile, prin eliberarea persoanelor fizice și juridice de obligația prezentării de către proprietarul bunurilor a certificatului Serviciului Fiscal de Stat privind lipsa sau existenţa restanţelor faţă de buget aferente bunurilor respective.

Astfel, tranzacțiile imobiliare, ar putea fi autentificate de către notari, fără a mai fi nevoie de prezentarea certificatului Serviciului Fiscal de Stat, privind lipsa sau existența restanțelor față de buget aferent bunurilor respective. Comisia juridică, numiri și imunități a aprobat raportul de modificare și completare a Legii cu privire la notariat și va propunere plenului Parlamentului votarea în două lecturi.

Autorii consideră că, adoptarea modificărilor legislative, va reduce timpul și costurile aferente înregistrării proprietății. Conform informației cu referire la metodologia Doing Business, înregistrarea proprietății în Republica Moldova, pentru persoanele juridice, presupune 5 proceduri, 5,5 zile și costă circa 0,9% din valoarea proprietății.

După cum citează sursa, autorii inițiativei menționează că: "Această condiționalitate nu are nici un impact asupra bugetului public național în legătură cu tranzacțiile imobiliare. În cazul existenței restanței la buget, demonstrată de certificatul de la organul fiscal, notarul nu este în drept să refuze autentificarea tranzacției. Dacă am merge pe aceeași idee, atunci ar trebui să cerem și certificat despre restanțe la gaz, electricitate, apă, salubritate, asociația de locatari etc."

Anterior, certificatul respectiv a fost exclus din lista actelor permisive prevăzută de Legea privind reglementarea prin autorizare a activității de întreprinzător.

Conform unui studiu, în Republica Moldova circa 400 mii de persoane efectuează anual operațiuni cu bunurile imobile.

Comentarii

Înregistrare

Restabilirea parolei

Se încarcă...