37.9k
Home  »  Noutăţi  »  Noutăţi generale   »   „e-Cerere Indemnizații Familiilor cu Copii” – un serviciu inovativ pentru Republica Moldova

„e-Cerere Indemnizații Familiilor cu Copii” – un serviciu inovativ pentru Republica Moldova

(Nu există încă evaluări)
Se încarcă...

Ieri, 27 octombrie curent, ministrul Muncii, Protecției Sociale și Familiei, Stela Grigoraș, președintele Casei Naționale de Asigurări Sociale, Laura Grecu și ofițerul Performanță și Inovație Socială al Centrului de Guvernare Electronică, Cornelia Amihalachioae au prezentat în cadrul unei conferințe de presă detalii despre funcționarea serviciului „e-Cerere Indemnizații Familiilor cu Copii”.

În acest sens, cabinetul de miniștri a aprobat în cadrul ședinței din 26 octombrie curent, proiectul Hotărârii de Guvern privind modificarea și completarea Regulamentului cu privire la modul de stabilire și plată a indemnizațiilor adresate familiilor cu copii.

Astfel, familiile cu copii vor putea depune cererea de solicitare a îndemnizațiilor în regim on-line, prin portalul guvernamental unic al serviciilor publice (www.servicii.gov.md) și pagina-web oficială a Casei Naționale de Asigurări Sociale (www.cnas.md).

În cadrul conferinței de presă, ministrul Muncii, Protecției Sociale și Familiei, Stela Grigoraș a menționat că serviciul „e-Cerere Indemnizații Familiilor cu Copii” este unul inovativ pentru țara noastră, care facilitează accesibilitatea beneficiarilor la solicitarea îndemnizațiilor pentru îngrijirea copilului.

„Ne propunem prin politicile promovate de Ministerul Muncii, Protecției Sociale și Familiei și în colaborare cu alte instituții ale statului să dezvoltăm mai multe servicii on-line de depunere a cererii pentru solicitarea unui spectru mai larg de prestații, cum ar fi pensii, alocații și îndemnizații”, a subliniat ministra.

Solicitarea îndemnizațiilor în mod electronic va reduce termenul de prestare a serviciului, iar beneficiarii vor obține informația mult mai rapid și nu vor suporta cheltuieli.Totodată, familiile cu copii nu vor mai prezenta actele necesare pentru stabilirea indemnizațiilor, deoarece toată informația necesară va fi preluată din baza datelor din Registru de Stat al Populației și Registrul de stat al evidenței individuale în sistemul public de asigurări sociale.

Cu detalii despre modul în care familiile cu copii vor solicita acordarea îndemnizațiilor on-line a vorbit în cadrul evenimentului, președintele CNAS, Laura Grecu și reprezentantul Centrului de Guvernare Electronică, Cornelia Amihalachioae. Astfel, familiile cu copii vor depune cererea în mod electronic pentru următoarele tipuri de indemnizaţii: indemnizaţia unică la naşterea copilului (cererea se depune de către mamă, iar în cazul decesului mamei, reprezentantul legal depune cererea la Casa Teritorială de Asigurări Sociale cu toate documentele necesare); indemnizaţia lunară pentru creşterea copilului până la împlinirea vârstei de 3 ani (pentru persoane asigurate); indemnizaţia lunară pentru îngrijirea copilului până la împlinirea vârstei de 1,5 ani (pentru persoane neasigurate).

Cererea electronică se completează de către solicitantul indemnizaţiei prin introducerea IDNP-lui solicitantului şi IDNP-lui copilului (copiilor), se selectează tipul de indemnizaţie adresată familiilor cu copii și se completează pentru fiecare tip de indemnizaţie separat. Cererea se acceptă numai în cazul în care solicitantul şi copilul sunt înregistraţi în Registrul de stat al populaţiei și se confirmă relaţia de rudenie între solicitant şi copil, în baza informaţiei din Registru de stat al populaţiei.

Menționăm că metoda de depunere a actelor la Casa Teritorială de Asigurări Sociale sau prin reprezentantul Primăriei este la fel valabilă, astfel solicitanții au posibilitatea de a alege modalitatea de solicitare a îndemnizației.
https://servicii.gov.md/ecnas

Comentarii

Înregistrare

Restabilirea parolei

Se încarcă...