Despre acordarea concediilor suplimetare platite pe motive familiale
Conform art. 11 al Conventiei colective (nivel national) nr. 2 din 9.07.04 la prezentarea actelor respective, angajații beneficiază de concediu suplimentar plătit pe motive familiale, exprimat în zile lucrătoare, în următoarele cazuri:
- căsătoria salariatului - 3 zile;
- căsătoria copilului salariatului - 1 zi;
- naşterea ori înfierea copilului - 1 zi;
- decesul părinţilor, soţului (soţiei), copilului - 3 zile;
- decesul fratelui/surorii; bunicului/bunicii - 1 zi;
- mamelor care au copii în clasele I şi II - 1 zi la începutul anului şcolar;
- încorporarea în rîndurile Armatei Naţionale a membrului familiei - 1 zi.
Reeșind din prevederile menționate de astfel de concediu beneficiaza angajații numai în baza actelor respective (certificate de casatorie, certificate de deces, etc.).
În cazul cînd angajatul nu poate să prezinte acte care îi permit sa beneficieze de concediu suplimentar plătit pe motive familiale, angajatorul poate să nu-i acepte cererea.
Însă, această posibilitate poate fi stipulată în acte normative interne ale entității economice, de exemplu, în Regulamentul intern, atunci angajatul va putea solicita concediu suplimentar plătit pe motive familiale.