37.9k
Home  »  Noutăţi  »  Noutăţi generale   »   Consumatorii vor putea raporta online neregulile depistate

Consumatorii vor putea raporta online neregulile depistate

19.07.20161.225 views ECOnomist.md
(Nu există încă evaluări)
Se încarcă...

Consumatorii pot raporta online neregulile pe care le întâlnesc, începând cu 15 iulie curent. Sesizările pot fi depuse şi monitorizate pe site-ul www.imipasa.md, acestea urmând să fie analizate de instituțiile de stat responsabile.

Prin intermediul www.imipasa.md cetățenii vor putea raporta diferite fraude, inclusiv diferența de preț raft-casă, produse expirate, lipsa informației în limba de stat, fraude la cântărire etc. Fiecare cetățean care a raportat un caz fraudulos pe platformă va primi un răspuns de la instituția responsabilă în decurs de 30 de zile, fără a se deplasa la oficiul instituției pentru a depune o cerere sau pentru a afla statutul acesteia.

Directorul Agenției pentru Protecția Consumatorilor, Iurie Eremia, a spus că acest proiect reprezintă o provocare pentru consumatori şi a îndemnat cetățenii să coopereze cu inspectorii agenției și să ofere informații suplimentare, dacă va fi necesar.

Phil Batson, Ambasadorul Marii Britanii în R. Moldova, consideră că „inițiativa ‚Îmi Pasă' va contribui, în primul rând, la creșterea gradului de conștientizare a drepturilor consumatorilor, creșterea participării civice și va transmite un mesaj clar de ‚zero' toleranță față de corupție".

Platforma www.imipasa.md a fost concepută în 2015 de Laboratorul de inovații sociale MiLab, un proiect comun al PNUD Moldova și al Centrului de Guvernare Electronică, susținut financiar de Ambasada Britanică la Chișinău.

Comentarii

Înregistrare

Restabilirea parolei

Se încarcă...