37.9k
Home  »  Noutăţi  »  Noutăţi generale   »   Consumatorii afectați de întreruperile de energie electrică pot solicita compensații

Consumatorii afectați de întreruperile de energie electrică pot solicita compensații

24.05.2016431 views ECOnomist.md
(Nu există încă evaluări)
Se încarcă...

Agenția Națională pentru Reglementare Energetică (ANRE) aminteşte consumatorilor afectați de întreruperile în alimentarea cu energie electrică de faptul că au dreptul, în cazul depășirii duratei admise a acestor întreruperi, să solicite operatorului de rețea plata compensațiilor.

ANRE face această atenționare după întreruperea în alimentarea cu energie electrică a consumatorilor din mun. Chișinău care s-a produs săptămâna trecută, în noaptea zilei de 17 mai.

„Ținând cont de prevederile Regulamentului cu privire la calitatea serviciilor de transport și de distribuție a energiei electrice, aprobat prin Hotărârea ANRE nr. 406 din 25.02.2011, întreruperea respectivă nu poate fi considerată programată și anunțată, ci trebuie calificată drept întrerupere neprogramată în alimentarea cu energie electrică a consumatorilor", se arată într-un comunicat emis de ANRE.

Mai exact, conform prevederilor Regulamentului, durata admisă a întreruperilor neprogramate pentru consumatorii din mediul urban nu pot fi mai mari de 6 ore. În cazul întreruperii din 17 mai curent, durata admisă a acesteia a fost depășită cu o oră și 55 de minute.

Astfel, consumatorii afectați de întreruperea respectivă au dreptul să solicite plata compensațiilor. Pentru consumatorii casnici mărimea compensației este de 20 lei/ora, pentru consumatorii non-casnici, cu puterea contractată de până la 100 kW - 200 lei/ora, iar pentru consumatorii cu puterea contractată mai mare de 100 kW - de 500 lei/ora.

În cazul în care întreruperea a adus consumatorilor prejudicii materiale sau morale, aceștia au dreptul să solicite, în conformitate cu legislația civilă și clauzele contractelor încheiate, repararea prejudiciilor cauzate de livrarea serviciilor necalitative.

Potrivit anunțului postat pe site-ul Î.C.S. „RED Union Fenosa" S.A. la 17 mai 2016, consumatorii care au suferit prejudicii materiale din cauza întreruperii menționate pot suna la 022-43-11-11 pentru a înregistra reclamația.

Comentarii

Înregistrare

Restabilirea parolei

Se încarcă...