37.9k
Home  »  Noutăţi  »  Noutăţi ContabilȘef   »   Condiții noi privind rambursarea sumei contribuţiilor individuale de asigurări sociale de stat obligatorii virate în plus la buget

Condiții noi privind rambursarea sumei contribuţiilor individuale de asigurări sociale de stat obligatorii virate în plus la buget

21.10.2016851 views
(Nu există încă evaluări)
Se încarcă...

În Monitorul Oficial de astăzi, 21 octombrie, a fost publicată Hotărîrea Guvernului nr. 1151 din 17.10.2016, prin care a fost modificat Regulamentul privind rambursarea sumei contribuţiilor individuale de asigurări sociale de stat obligatorii virate în plus la bugetul asigurărilor sociale de stat, aprobat prin Hotărîrea Guvernului nr. 267 din 07.04.2009.

Astfel, a fost modificat punctul 7 din regulament, respectiv înscrierile în conturile personale ale persoanelor asigurate se vor face în baza declaraţiilor persoanelor asigurate depuse lunar de către angajator. Anterior, înscrierile în conturile personale ale persoanelor asigurate se făceau în baza declaraţiilor persoanelor asigurate depuse anual de către angajator, cu indicarea fondului de salarizare şi a altor recompense pe fiecare lună şi, corespunzător, a calculului contribuţiilor de asigurări sociale datorate de angajator şi contribuţiilor individuale de asigurări sociale.

Modificări a suferit și punctul 11 din regulament. Prin urmare, persoanele asigurate în sistemul public de asigurări sociale vor obţine acces la datele lor personale prin eliberarea de către CNAS a extrasului de cont, pe suport de hârtie, sau în mod electronic, accesând contul curent prin intermediul Sistemului informaţional ACCES CPAS. Până acum, persoanele asigurate în sistemul public de asigurări sociale obțineau acces la datele lor personale o dată în an gratuit, prin eliberarea de către CNAS a unui extras de cont. Extrasul de cont se elibera şi la cererea asiguratului, contra plată, oricând în timpul anului, această prevedere fiind exclusă de la acest punct.

Totodată, a fost modificat punctul 13 din regulament, astfel suma contribuţiei individuale virate în plus se va determina de la data de 1 februarie a fiecărui an şi se va rambursa persoanei asigurate în baza cererii-tip depuse la subdiviziunea teritorială a CNAS din raza de domiciliu. Anterior, suma contribuţiei individuale virate în plus se determina din momentul depunerii de către angajator a declaraţiilor persoanelor asigurate şi se rambursa persoanei asigurate la fel în baza cererii-tip depuse la subdiviziunea teritorială a CNAS.

Potrivit modificărilor de la punctul 15 din regulament, la cererea-tip se va anexa, în mod obligatoriu, doar copia documentului ce identifică persoana asigurată. Anterior era nevoie și de copia certificatului de atribuire a CPAS persoanei asigurate.

Rambursarea sumei contribuţiei individuale virate în plus va fi reflectată în rapoartele trimestrial şi anual privind executarea bugetului asigurărilor sociale de stat.

Prezenta hotărâre intră în vigoare din data de astăzi, 21 octombrie 2016, data publicării.

În Monitorul Oficial de astăzi, 21 octombrie, a fost publicată Hotărîrea Guvernului nr. 1151 din 17.10.2016, prin care a fost modificat Regulamentul privind rambursarea sumei contribuţiilor individuale de asigurări sociale de stat obligatorii virate în plus la bugetul asigurărilor sociale de stat, aprobat prin Hotărîrea Guvernului nr. 267 din 07.04.2009.

Astfel, a fost modificat punctul 7 din regulament, respectiv înscrierile în conturile personale ale persoanelor asigurate se vor face în baza declaraţiilor persoanelor asigurate depuse lunar de către angajator.Anterior, înscrierile în conturile personale ale persoanelor asigurate se făceau în baza declaraţiilor persoanelor asigurate depuse anual de către angajator, cu indicarea fondului de salarizare şi a altor recompense pe fiecare lună şi, corespunzător, a calculului contribuţiilor de asigurări sociale datorate de angajator şi contribuţiilor individuale de asigurări sociale.

Modificări a suferit și punctul 11 din regulament. Prin urmare, persoanele asigurate în sistemul public de asigurări sociale vor obţine acces la datele lor personale prin eliberarea de către CNAS a extrasului de cont, pe suport de hârtie, sau în mod electronic, accesând contul curent prin intermediul Sistemului informaţional ACCES CPAS. Până acum, persoanele asigurate în sistemul public de asigurări sociale obțineau acces la datele lor personale o dată în an gratuit, prin eliberarea de către CNAS a unui extras de cont. Extrasul de cont se elibera şi la cererea asiguratului, contra plată, oricând în timpul anului, această prevedere fiind exclusă de la acest punct.

Totodată, a fost modificat punctul 13 din regulament, astfel suma contribuţiei individuale virate în plus se va determina de la data de 1 februarie a fiecărui an şi se va rambursa persoanei asigurate în baza cererii-tip depuse la subdiviziunea teritorială a CNAS din raza de domiciliu. Anterior, suma contribuţiei individuale virate în plus se determina din momentul depunerii de către angajator a declaraţiilor persoanelor asigurate şi se rambursa persoanei asigurate la fel în baza cererii-tip depuse la subdiviziunea teritorială a CNAS.

Potrivit modificărilor de la punctul 15 din regulament, la cererea-tip se va anexa, în mod obligatoriu, doar copia documentului ce identifică persoana asigurată. Anterior era nevoie și de copia certificatului de atribuire a CPAS persoanei asigurate.

Rambursarea sumei contribuţiei individuale virate în plus va fi reflectată în rapoartele trimestrial şi anual privind executarea bugetului asigurărilor sociale de stat.

Prezenta hotărâre intră în vigoare din data de astăzi, 21 octombrie 2016, data publicării.

Comentarii

Înregistrare

Restabilirea parolei

Se încarcă...