37.9k
Home  »  Noutăţi  »  Noutăţi generale   »   Comunicat de presă

Comunicat de presă

(Nu există încă evaluări)
Se încarcă...

Comunicat de presă

Casa Naţională de Asigurări Sociale a Republicii Moldova a lansat un nou serviciu destinat verificării codului CPAS. Aplicaţia care facilitează procesul de raportare al agenţilor economici este disponibilă direct pe prima pagină a site-ului oficial al Casei Naţionale de Asigurări Sociale – www.cnas.md şi a fost dezvoltată cu susţinerea Programului Agenţiei SUA pentru Dezvoltare Internaţională „Comerţ, Investiţii şi Reglementarea Activităţii de Întreprinzător” (BRITE).

Pentru a afla codul CPAS este necesar doar de introdus codul IDNP din buletinul de identitate şi un cod numeric generat automat. Până acum unica modalitate de aflare a codului era prin completarea unor documente şi prezentarea lor la oficiile teritoriale, ceea ce genera pierderi de timp atât pentru agenţii economici, care depuneau efort ca să obţină informaţia, cît şi pentru specialiştii CNAS pentru răspunsuri la solicitări.

„Aplicaţia de generare a codului CPAS economiseşte timpul contabililor, care vor depune declaraţiile mai uşor, având la îndemână codurile şi nemaifiind nevoiţi să le solicite prin alte mecanisme, precum şi al angajaţilor CNAS, care îşi vor organiza munca mai eficient”, a declarat Maria Borta, Preşedinte al Casei Naţionale de Asigurări Sociale.

Codul personal de asigurări sociale (CPAS) este un semn convenţional de înregistrare atribuit fiecărui asigurat de către Casa Naţională de Asigurări Sociale prin care se ţine evidenţa drepturilor şi obligaţiilor privind asigurările sociale în sistemul public. CPAS este folosit de contabili pentru completarea declaraţiilor trimestriale ale persoanelor asigurate – REV-5. Deoarece certificatele de asigurare socială, care atestă înregistrarea persoanei date în sistemul public de asigurări sociale, se eliberează pe suport de hârtie, mulţi cetăţeni pierd acest act şi nu cunosc codul personal de asigurări sociale.

Pentru a rezolva această problemă Casa Naţională de Asigurări Sociale, cu susţinerea Agenţiei SUA pentru Dezvoltare Internaţională „Comerţ, Investiţii şi Reglementarea Activităţii de Întreprinzător” (BRITE) şi o companie locală de soft, au elaborat aplicaţia simplă care este plasată direct pe site-ul oficial instituţiei de stat. Aplicaţia nu generează alte date cu caracter personal, cu excepţia codului CPAS solicitat.

Comentarii

  1. Ana spune:

    Foarte bine.
    Nu va mai trebui de rugat pe angajatii CNAS sa ne spuna codurile Cpas a salariatilor. Cite drumuri trebuia de facut

  2. Adrian spune:

    dar daca o sa faca ca si semnatura electronica la ei sa fie gratuita, nu o sa aiba pret.
    Tin minte si fiscul la inceput vroia bani pentru rapoarte electronice, si in final au facut gratuit. Cit oare o sa reziste CNAS-ul ? de ce sa nu faca gratuit si tot sa puna obligativitatea, ca deja contabilii au experienta in asa ceva si cred ca au apreciat avanatjele e-declararii.

  3. Natalia spune:

    Multumiri! este extrem de util!!

Înregistrare

Restabilirea parolei

Se încarcă...