37.9k
Home  »  Noutăţi  »  Noutăţi generale   »   Cinci strategii de management pe care să le evitaţi

Cinci strategii de management pe care să le evitaţi

29.03.20161.089 views ECOnomist.md
(Nu există încă evaluări)
Se încarcă...

Nu există o formulă magică pentru a fi un bun şef. Este o combinaţie ciudată de a oferi şi critici şi laude, de a supraveghea performanţa fără a te ocupa de fiecare detaliu şi de a spera că angajaţii te plac, dar te şi respectă. În plus, fiecare echipă este diferită ca mărime, responsabilitate şi nivel al abilităţilor, deci dacă vreţi să deveniţi manageri mai buni, probabil că nu există o abordare care să funcţioneze în orice situaţie.

Deşi nu există o metodă perfectă de a conduce o echipă, există totuşi câteva strategii care, cu siguranţă, nu vor maximiza potenţialul angajaţilor.

În timp ce încercaţi să deveniţi un lider mai bun, asiguraţi-vă că evitaţi aceste strategii extreme de management:

1. Șeful extrem de prietenos

Atunci când vă asumaţi responsabilitatea pentru un grup de oameni, vă doriţi, în general, să vă placă. Vreţi ca ei să se simtă confortabil atunci când vă adresează întrebări, să le placă să petreceţi opt ore pe zi împreună şi, să fim sinceri, să creadă că sunteţi cel mai tare şef pe care l-au avut vreodată. Într-adevăr, este bine să fiţi apropiaţi de angajaţi, dar testul apare atunci când se ivesc situaţii complicate - când sunteţi nevoiţi să oferiţi feedback, veşti proaste sau să certaţi pe cineva. Veţi fi capabili să le daţi veştile proaste sau să-i criticaţi, în ciuda relaţiei de prietenie cu ei?

Dacă nu, acest stil de management va eşua rapid. Sigur, angajaţii poate că o să vă placă mult, dar dacă nu puteţi să le oferiţi îndrumare şi autoritate atunci când este nevoie, eficienţa voastră de lideri va avea mult de suferit.

2. Șeful cu veştile proaste

Bineînţeles că şi opusul este la fel de rău. Pentru a fi siguri că sunt respectaţi, unii manageri se vor comporta ca nişte tirani, asigurându-se că angajaţii lor ştiu cu exactitate ce greşesc - de fiecare dată când greşesc. Aceşti manageri insistă pe lucrurile negative şi se bazează întotdeauna pe critică în loc de laudă.

Deşi feedback-ul constructiv este deseori necesar, studiile arată că pentru a atinge cel mai înalt nivel de performanţă este bine să-i oferiţi echipei şase comentarii pozitive pentru fiecare comentariu negativ. În plus, recunoaşterea meritelor s-a dovedit a fi un factor cheie în motivarea angajaţilor.

Deci, dacă vă folosiţi de fiecare oportunitate pentru a contrazice sugestiile angajaţilor sau pentru a dovedi ce au greşit, performanţa angajaţilor şi percepţia lor despre voi, ca lideri, vor avea de suferit.

3. Șeful ignorant

Există acei manageri care, în urma unor fuziuni sau din diverse motive, nu înţeleg pur şi simplu ce anume face echipa lor. Problema cea mai mare apare atunci când managerii respectivi nici măcar nu arată cel mai mic interes pentru a afla. Această lipsă vizibilă de efort va face echipa să-şi piardă respectul faţă de manager într-un timp foarte scurt şi să se îndoiască de fiecare decizie pe care acesta o ia. Până la urmă, dacă nu are nici o idee legată de ce ar trebui să facă echipa, atunci de unde să ştie ce e cel mai bine pentru ea?

Angajaţii nu ar trebui să se aştepte ca managerul lor să ştie fiecare detaliu minor despre funcţiile fiecărui angajat, dar este normal să se aştepte ca voi să investiţi destul timp şi energie pentru a putea să le oferiţi un leadership eficient şi pe care să se poată baza.

4. Șeful absent

Să faci parte din conducere te menţine în permanenţă ocupat. Calendarul este mereu încărcat cu întâlniri şi vă grăbiţi mereu dintr-un loc în altul. Dar dacă vă folosiţi de scuza programului încărcat şi nu vă păstraţi deloc timp pentru a conduce echipa (de exemplu: „O să rog pe altcineva să se uite peste raportul tău, am o zi foarte încărcată"), angajaţii vor observa că nu sunt o prioritate.

Ca manageri, trebuie să fiţi disponibili pentru angajaţii voştri şi să le oferiţi oportunitatea de a pune întrebări, de a prezenta idei şi de a beneficia de leadership-ul vostru. Sigur că aveţi multe alte responsabilităţi, dar ca manager, cea mai importantă sarcină a voastră este să conduceţi angajaţii.

5. Șeful detaşat

Aceasta ar fi una dintre cele mai tentante strategii de management. Puteţi avea o echipă care să se descurce singură foarte bine. Angajaţii pot şti care sunt sarcinile lor şi să le îndeplinească cu succes de fiecare dată, fără nici o intervenţie din partea voastră. Aşa că voi puteţi să vă concentraţi atenţia pe alte sarcini manageriale, în timp ce ei îşi îndeplinesc responsabilităţile. Sună bine, nu?

Dar, fără feedback sau coaching, angajaţii voştri vor pierde orice oportunitate de dezvoltare - ei nu-şi vor identifica de unii singuri modalităţile în care se pot îmbunătăţi, meritele lor nu vor fi recunoscute şi nu vor avea şansa de a se lansa în noi provocări.

Fiecare angajat bun merită atenţie. Indiferent cât de bine se descurcă echipa voastră singură, leadership-ul vostru este important pentru a maximiza potenţialul angajaţilor.

Poate că nu este o formulă magică pentru a face totul corect, dar există cu siguranţă modalităţi concrete de a face lucrurile greşit. În timp ce identificaţi cum să conduceţi cât mai bine echipa voastră, feriţi-vă de aceste strategii de management extreme şi veţi fi pe calea bună spre a deveni un manager eficient, plăcut şi respectat.

 

Comentarii

Înregistrare

Restabilirea parolei

Se încarcă...