+373 22224937

office@contabilsef.md

Nu au fost gasit nimic!

ContabilSef Logo
  • Noutăţi
    • Contabilsef.md
    • Știri
  • Articole
    • Contabilitate
    • Fiscalitate
    • Întrebări-Răspunsuri
    • Resurse Umane
    • Sinteza Monitorului Oficial
    • Diverse
  • Instruire
    • Orarul seminarelor
    • Cursuri video
  • Servicii
    • Consultații online
    • Revista electronică ”Contabilsef.md”
    • Ziua internațională a contabililor
    • Abonamente la revistă
    • Completăm Declarația VEN12
  • Informaţii utile
    • Indicatori fiscali
    • SNC 2020
    • Formulare
      • Contabile
        • Documente primare cu regim special
        • Documente primare
      • Fiscale
      • Rapoarte statistice
      • Situatii financiare
    • Modele de contracte
    • Planul de conturi
    • Legislația
      • Legislația contabilă
        • Acte normative
        • Scrisori
      • Legislaţia fiscală
        • Acte normative
        • Scrisori
        • Codul fiscal
        • Impozitarea internationala
        • Acte ale autorităților locale publice
      • Legislaţia muncii
        • Acte normative
        • Codul muncii
      • Asigurarea socială şi medicală
        • Acte normative
        • Scrisori
        • Tratate internaționale
  • Despre noi
  • Contacte

Nu au fost gasit nimic!

ContabilSef Logo
  • Noutăţi
    • Contabilsef.md
    • Știri
  • Articole
    • Contabilitate
    • Fiscalitate
    • Întrebări-Răspunsuri
    • Resurse Umane
    • Sinteza Monitorului Oficial
    • Diverse
  • Instruire
    • Orarul seminarelor
    • Cursuri video
  • Servicii
    • Consultații online
    • Revista electronică ”Contabilsef.md”
    • Ziua internațională a contabililor
    • Abonamente la revistă
    • Completăm Declarația VEN12
  • Informaţii utile
    • Indicatori fiscali
    • SNC 2020
    • Formulare
      • Contabile
        • Documente primare cu regim special
        • Documente primare
      • Fiscale
      • Rapoarte statistice
      • Situatii financiare
    • Modele de contracte
    • Planul de conturi
    • Legislația
      • Legislația contabilă
        • Acte normative
        • Scrisori
      • Legislaţia fiscală
        • Acte normative
        • Scrisori
        • Codul fiscal
        • Impozitarea internationala
        • Acte ale autorităților locale publice
      • Legislaţia muncii
        • Acte normative
        • Codul muncii
      • Asigurarea socială şi medicală
        • Acte normative
        • Scrisori
        • Tratate internaționale
  • Despre noi
  • Contacte
Contact information

+373 22224937

office@contabilsef.md

Follow us
    Știri
    Carnetele de muncă ar putea fi înlocuite cu o platformă on-line
    25.01.2016
    Sursă
    SursaAgora.md

    Carnetele de muncă ar putea fi înlocuite cu o platformă on-line


    Ministerul Muncii și BRITE (Programului USAID Comerț, Investiții și Reglementarea Activității de Întreprinzător) elaborează un Registru al Salariaților care va înlocui carnetele de muncă. Acest Registru va reprezenta o platformă on-line, care va reduce povara administrativă pentru agenții economici, va oferi mai multe date instituțiilor statului și va exclude posibilitatea fraudării datelor referitor la istoricul serviciului sau anumite date ale salariatului.

    Evidența salariaților și stabilirea vechimii în muncă prin intermediul carnetului de muncă pe suport de hârtie este depășită, generând dificultăți pentru agenții economici. O soluție ce elimină aceste inconveniențe este Registrul Salariaților, consideră mai mulți experți din domeniul resurselor unmane.

    „Procedura de completare şi păstrare a carnetelor de muncă este una destul de costisitoare. Agentul economic trebuie să le cumpere, să le completeze în modul stabilit, să ţină două registre. Practica a demonstrat că carnetele de muncă constituie mai mult un obstacol decât o facilitate. De foarte multe ori ele s-au pierdut din vina angajatorului sau al salariatului și atunci a creat o serie de probleme în vederea stabilirii vechimii în muncă ți al istoricului în serviciu. Pe de altă parte unii cetățeni s-au dovedit a fi foarte inventivi și dacă nu le conveneau anumite înscrieri în carnetul de muncă își creau altul sau dețineau  două trei carnete de muncă.

    Experiența altor state și evoluția tehnologică ne demonstrează că avem posibilitatea să scăpăm de aceste carnete de muncă în forma scrisă. Cea mai bună soluție nu este să creăm un carnet de muncă electronic, ci un Registru al Salariaților care să conțină inclusiv informația deținută în carnetul de muncă. Această platformă va genera informații pentru salariați, angajatori și instituțiile statului" a declarat Iurie Crăciuneac, vice-ministru al Muncii, Protecției Sociale și Familiei, în cadrul unei în cadrul unei mese rotunde la care au participat reprezentanţi ai mediului de afaceri, ai Ministerului Muncii, Protecţiei Sociale şi Familiei şi ai Programului USAID Comerț, Investiții și Reglementarea Activității de Întreprinzător (BRITE).

    „Scopul creării Registrului Salariaților, este reducerea poverii administrative pentru agenții economici din Republica Moldova. Oricare ar fi forma acestui Registru el trebuie să simplifice actuala procedură de prezentare a datelor în resurse umane sau gestionarea  acestor date. Totuși, carnetele de muncă nu-și vor pierde puterea juridică, chiar dacă va fi implementat Registrul Salariaților", afirmă Mihai Bologan, expert în cadrul Programului BRITE.

    Conceptul BRITE privind crearea Registrului Salariaților prevede simplificarea procedurilor de raportare privind resursele umane, regândirea raportării către Inspectoratul de Stat al Muncii și completarea Registrului Salariaților doar din date administrative.

    Avantajele Registrul Salariaților în comparație cu carnetele de muncă

    • Registrul va conține mai multe informații, inclusiv despre angajările prin cumul și alte tipuri de contracte, decât cele de bază.
    • În prezent, nu există o bază de date electronică ce ar conține informațiile din carnetele de muncă, Registrul Salariaților va conține cele mai relevante date, ce vor putea fi analizate, procesate și utilizate pentru elaborarea de politici sau în beneficiul persoanelor fizice și/sau juridice.
    • Implementarea Registrului salariaților reduce din povara administrativă pentru agenții economici, inclusiv ar fi posibil de redus cantitatea de informații statistice raportate de companii.

    Beneficii pentru agenții economici:

    • Nu vor mai gestiona carnetele de muncă.
    • La angajarea unei persoane, va putea solicita informații atât despre locurile de bază, cât și despre cele prin cumul.
    • Reducerea poverii de raportare, prin eliminarea raportării către Inspectoratul de Stat al Muncii și reducerea unor rapoarte către Biroul Național de Statistică.

    Majoritatea Specialiștilor în domeniul resurselor umane, din peste 25 mari companii din Republica Moldova, care au fost prezenți la masa rotundă organizată de BRITE și Ministerul Muncii pe 21 ianuarie, pledează pentru ca acest Registru să nu conțină elemente care trebuie gestionate pe suport hârtie. O platformă digitală este salutată în contextul când va reduce cheltuielile asumate de angajator, precum și timpul necesar prelucrării datelor angajaților, mai ales când este vorba de întreprinderi mari cu sute și mii de angajați.

    Beneficiile Registrului Salariaților sunt evidente, totuși urmează să fie elaborat un concept de compromis, care să nu creeze dificultăți sau probleme tuturor părților implicate.

    TAGS:
    25.01.2016
    Agora.md
    Share:
    Comentarii

    articol form name icon
    articol form email icon
    articol form message icon
    Adresa dvs. de e-mail nu va fi publicata. Campurile obligatorii sunt marcate *

    Instruire

    Vezi toate

    Cursuri video

    contabilsef.md

    Mai detaliat
    ContabilSef Logo

    Contabilsef.md este pagina web destinată contabililor, auditorilor, consultanților fiscali și specialiștilor în resurse umane. Vizitând pagina noastră, vă veți extinde cunoștințele privind contabilitatea, impozitarea, modul corect de organizare a evidenței contabile, întocmirea completă și corectă a rapoartelor și declarațiilor fiscale și multe alte. Totodată puteți găsi o mulțime de materiale relevante legate de aplicarea legislației fiscale și cea a muncii.

    ContabilSef LogoContabilSef Logo
    +373 22224937+373 60347700
    office@contabilsef.md

    Chișinău, str. Mitropolit
    Varlaam 65, of.313, MD-2001

    Despre noi

    • Contacte
    • Consultații online
    • Termeni și condiții
    • Despre noi

    Noutăţi

    • Contabilsef.md
    • Știri

    Articole

    • Contabilitate
    • Fiscalitate
    • Întrebări-Răspunsuri
    • Resurse Umane
    • Sinteza Monitorului Oficial
    • Diverse

    Informaţii utile

    • Indicatori fiscali
    • SNC 2020
    • Formulare
    • Modele de contracte
    • Planul de conturi
    • Legislația

    Contacte

    +373 22224937+373 60347700
    office@contabilsef.md

    Chișinău, str. Mitropolit
    Varlaam 65, of.313, MD-2001

    2023 © ContabilSef

    With CreativSoft