+373 22224937

office@contabilsef.md

Nu au fost gasit nimic!

ContabilSef Logo
  • Noutăţi
    • Contabilsef.md
    • Știri
  • Articole
    • Contabilitate
    • Fiscalitate
    • Întrebări-Răspunsuri
    • Resurse Umane
    • Sinteza Monitorului Oficial
    • Diverse
  • Instruire
    • Orarul seminarelor
    • Cursuri video
  • Servicii
    • Consultații online
    • Revista electronică ”Contabilsef.md”
    • Ziua internațională a contabililor
    • Abonamente la revistă
    • Completăm Declarația VEN12
  • Informaţii utile
    • Indicatori fiscali
    • SNC 2020
    • Formulare
      • Contabile
        • Documente primare cu regim special
        • Documente primare
      • Fiscale
      • Rapoarte statistice
      • Situatii financiare
    • Modele de contracte
    • Planul de conturi
    • Legislația
      • Legislația contabilă
        • Acte normative
        • Scrisori
      • Legislaţia fiscală
        • Acte normative
        • Scrisori
        • Codul Fiscal
        • Impozitarea internationala
        • Acte ale autorităților locale publice
      • Legislaţia muncii
        • Acte normative
        • Codul Muncii
      • Asigurarea socială şi medicală
        • Acte normative
        • Scrisori
        • Tratate internaționale
  • Despre noi
  • Contacte

Nu au fost gasit nimic!

ContabilSef Logo
  • Noutăţi
    • Contabilsef.md
    • Știri
  • Articole
    • Contabilitate
    • Fiscalitate
    • Întrebări-Răspunsuri
    • Resurse Umane
    • Sinteza Monitorului Oficial
    • Diverse
  • Instruire
    • Orarul seminarelor
    • Cursuri video
  • Servicii
    • Consultații online
    • Revista electronică ”Contabilsef.md”
    • Ziua internațională a contabililor
    • Abonamente la revistă
    • Completăm Declarația VEN12
  • Informaţii utile
    • Indicatori fiscali
    • SNC 2020
    • Formulare
      • Contabile
        • Documente primare cu regim special
        • Documente primare
      • Fiscale
      • Rapoarte statistice
      • Situatii financiare
    • Modele de contracte
    • Planul de conturi
    • Legislația
      • Legislația contabilă
        • Acte normative
        • Scrisori
      • Legislaţia fiscală
        • Acte normative
        • Scrisori
        • Codul Fiscal
        • Impozitarea internationala
        • Acte ale autorităților locale publice
      • Legislaţia muncii
        • Acte normative
        • Codul Muncii
      • Asigurarea socială şi medicală
        • Acte normative
        • Scrisori
        • Tratate internaționale
  • Despre noi
  • Contacte
Contact information

+373 22224937

office@contabilsef.md

Follow us
    Știri
    Bilanț semestrial în vamă: încasările au crescut cu circa 10%
    02.08.2016
    Sursă
    SursaServiciul Vamal al RM

    Bilanț semestrial în vamă: încasările au crescut cu circa 10%


    Sporirea încasărilor, creșterea ratei de depistare a fraudelor vamale, profesionalizarea angajaților din sistem - printre principalele rezultate înregistrate de Serviciul Vamal în primul semestru de activitate al acestui an. Datele au fost prezentate în cadrul unei ședințe de bilanț, prezidate de către Directorul General al Vămii, Vitalie Vrabie.

    Referitor la suma colectărilor pentru bugetul de stat, în perioada de referință, Serviciul Vamal a încasat drepturi de import în valoare de 7,602 mlrd. lei, fiind consemnată o creștere de 9,89% sau cu 684 mln. lei mai mult față de perioada similară a anului trecut.

    La capitolul combaterea fraudelor vamale, doar în primele șase luni ale acestui an au fost relevate 2.124 de tentative de încălcare a legislației vamale, fiind înregistrată o majorare semnificativă a ratei de depistare cu 55% față de același interval din anul 2015. Potrivit datelor statistice, cele mai  frecvente încălcări sunt consemnate în cazul depistării articolelor de tutungerie, nedeclarării bunurilor și diminuării valorii în vamă a mărfurilor.

    De asemenea, în vederea excluderii unor eventuale riscuri de aplicare eronată a reglementărilor vamale, Serviciul Vamal a desfășurat un control riguros al activității brokerilor și antrepozitelor vamale, în privința cărora au fost semnalate anumite încălcări.

    Un alt punct de pe ordinea de zi l-a constituit atestarea colaboratorilor din sistem, procedură care a relevat, pe de o parte, o pregătire insuficientă pentru circa 10% din cei 505 colaboratori supuși până în prezent atestării, dar și o categorie de angajați care dispun de un nivel înalt de profesionalism, aceștia urmând a fi stimulați conform legislației în vigoare.

    Per ansamblu, pe parcursul primului semestru, au încetat raporturile de serviciu 167 de colaboratori, dintre care 51 de angajați, ca rezultat al atestării pentru necorespundere cu funcția deținută sau probleme de integritate, iar restul 116 - concediați în urma sancțiunilor disciplinare sau depunerii cererii de demisie din proprie inițiativă.

    Amintim că, rezultatele atestării per sistem vor fi cunoscute după data de 18 august curent, când vor fi efectuate totalizările pentru toate subdiviziunile subordonate.

    Referitor la reorganizarea instituției, Vitalie Vrabie a  menționat că aceasta va fi realizată prin optimizare, cu transfer de competențe și responsabilități de la nivel administrativ către birourile și posturile vamale, în acest sens fiind preconizate cursuri de specializare și perfecționare pentru toți colaboratorii din prima linie de control. Până în prezent au fost organizate deja patru sesiuni, în cadrul cărora au fost instruiți 88 de angajați.

    Printre realizările obținute în această perioadă se numără și introducerea Coridoarelor verzi la patru dintre cele mai solicitate posturi de frontieră, dezvoltarea TARIM-ului și conceptului de AEO, precum și aprobarea de către Executiv a noilor Regulamente privind protecția proprietății intelectuale și respectiv, valoarea în vamă.

    "Rezultatele obținute denotă eficientizarea activității întregului sistem vamal, realizare care a fost posibilă doar printr-o abordare responsabilă în ceea ce privește implementarea reformelor demarate.", a conchis Directorul General al Vămii.

    TAGS:
    02.08.2016
    Serviciul Vamal al RM
    Share:
    Comentarii

    articol form name icon
    articol form email icon
    articol form message icon
    Adresa dvs. de e-mail nu va fi publicata. Campurile obligatorii sunt marcate *

    Instruire

    Vezi toate

    Cursuri video

    contabilsef.md

    Mai detaliat
    ContabilSef Logo

    Contabilsef.md este pagina web destinată contabililor, auditorilor, consultanților fiscali și specialiștilor în resurse umane. Vizitând pagina noastră, vă veți extinde cunoștințele privind contabilitatea, impozitarea, modul corect de organizare a evidenței contabile, întocmirea completă și corectă a rapoartelor și declarațiilor fiscale și multe alte. Totodată puteți găsi o mulțime de materiale relevante legate de aplicarea legislației fiscale și cea a muncii.

    ContabilSef LogoContabilSef Logo
    +373 22224937+373 60347700
    office@contabilsef.md

    Chișinău, str. Mitropolit
    Varlaam 65, of.313, MD-2001

    Despre noi

    • Contacte
    • Consultații online
    • Termeni și condiții
    • Despre noi

    Noutăţi

    • Contabilsef.md
    • Știri

    Articole

    • Contabilitate
    • Fiscalitate
    • Întrebări-Răspunsuri
    • Resurse Umane
    • Sinteza Monitorului Oficial
    • Diverse

    Informaţii utile

    • Indicatori fiscali
    • SNC 2020
    • Formulare
    • Modele de contracte
    • Planul de conturi
    • Legislația

    Contacte

    +373 22224937+373 60347700
    office@contabilsef.md

    Chișinău, str. Mitropolit
    Varlaam 65, of.313, MD-2001

    2023 © ContabilSef

    With CreativSoft