1. (4.14.5)
Care sunt opțiunile disponibile de depunere, de către subiectul impunerii cu accize, a cererii de anulare a înregistrării statutului de subiect al impunerii cu accize?
Anularea înregistrării statutului de subiect al impunerii cu accize, pentru subiectul conectat la Serviciul Informațional Automatizat „e-Cerere", se va efectua prin depunerea de către subiectul impunerii cu accize a înștiințării prin intermediul SIA „e-Cerere".
În cazul în care solicitantul care deține statut de plătitor de accize nu este conectat la serviciul electronic „e-Cerere", acesta va depune cererea pe suport de hârtie în adresa Direcției deservire fiscală în raza căreia se deservește, iar funcționarul fiscal din cadrul Direcției deservire fiscală care deține rol atribuit pentru accesarea SIA „e-Cerere", va asigura înregistrarea cererii.
2. (4.3.17)
Care sunt opțiunile disponibile, de depunere a cererii de solicitare a certificatului de acciz, pentru agentul economic care urmează să se înregistreze în calitate de subiect al impunerii cu accize?
Pentru obținerea statutului de plătitor de accize, contribuabilul care preconizează să se ocupe sau care se ocupă cu prelucrarea și/sau fabricarea mărfurilor pasibile impunerii cu accize are două opțiuni de depunere a cererii de solicitare a Certificatului de acciz:
1)pe suport de hârtie;
2)prin intermediul Sistemului Informațional Automatizat „e-Cerere".
În situația în care solicitantul statutului de plătitor de accize nu este conectat la serviciul electronic „e-Cerere", cererea se va depune pe suport de hârtie în adresa Direcției deservire fiscală în raza căreia se deservește, iar funcționarul fiscal din cadrul Direcției deservire fiscală care deține rol atribuit pentru accesarea SIA „e-Cerere", în mod obligatoriu, urmează să asigure înregistrarea cererii depuse de contribuabil pe suport de hârtie.
Solicitanții statutului de plătitor de accize, conectați la serviciul electronic „e-Cerere", vor depune cererea de solicitare a certificatului de acciz prin intermediul acestui serviciu.