37.9k
Home  »  Legislaţia  »  Legislaţia fiscală  »  Ordine   »   Baza generalizată a practicii fiscale Ordinul SFS nr. 216 din 18.07.2017

Baza generalizată a practicii fiscale Ordinul SFS nr. 216 din 18.07.2017

19.07.2017
(Nu există încă evaluări)
Se încarcă...

1. (29.1.7.2)
    Cum se impozitează venitul persoanei fizice obținut în formă de cadouri, premii, câștiguri în cadrul desfășurării de către întreprindere a acțiunilor de publicitate, care nu cad sub incidența noțiunii de campanie promoțională? Care sunt criteriile după care o campanie promoțională este calificată ca fiind anunțată public?

În conformitate cu art. 5 pct. 38) din Codul fiscal, campania promoțională este modalitatea de promovare a vânzărilor prin organizarea de concursuri, jocuri, loterii anunțate public și desfășurate pe o perioadă de timp limitată, cu acordarea de cadouri, premii, câștiguri.

Potrivit art. 20 lit. p1) din Codul fiscal, cîştigurile obţinute de la campaniile promoţionale şi/sau din loterii reprezintă sursă de venit neimpozabilă.

Astfel, dacă acordarea cadourilor, premiilor și câștigurilor în folosul persoanei fizice, ce nu practică activitate de întreprinzător, reprezintă rezultatul desfășurării unei campanii promoționale, acestea nu se vor impozita.

În cazul în care acordarea cadourilor, premiilor și câștigurilor în folosul persoanei fizice, ce nu practică activitate de întreprinzător, nu reprezintă rezultatul desfășurării unei campanii promoționale, acestea se vor impozita în conformitate cu art. 90 alin. (1) din Codul fiscal, care prevede că persoanele care desfășoară activitate de întreprinzător, rețin, ca parte a impozitului, o sumă în mărime de 7% din plățile efectuate în folosul persoanei fizice, exceptând întreprinzătorii individuali și gospodăriile țărănești (de fermier), pe veniturile obținute de către aceasta conform art. 18 din Codul fiscal.

Totodată, potrivit prevederilor cap. III din Legea cu privire la publicitate (nr. 1227 din 27 iunie 1997), accesul la publicitate se realizează prin intermediul mijloacelor de informare precum: radioul, televiziunea, presa periodică, în serviciile cinematografice, video, informaționale, cu folosirea rețelelor telefonice, telegrafice, telex, publicității exterioare, amenajarea locurilor de comerț și de prestări de servicii, publicitatea pe mijloacele de transport și pe trimiterile poștale.

Prin urmare, caracterul public al campaniei promoționale se va asigura pe una din sursele specificate la Legea nominalizată.

Arhiva
Cum se impozitează venitul persoanei fizice obținut în formă de cadouri, premii, câștiguri în cadrul desfășurării de către întreprindere a acțiunilor de publicitate, care nu cad sub incidența noțiunii de campanie promoțională? Care sunt criteriile după care o campanie promoțională este calificată ca fiind anunțată public?

În conformitate cu art. 5 pct. 38) din Codul fiscal, campania promoțională este modalitatea de promovare a vânzărilor prin organizarea de concursuri, jocuri, loterii anunțate public și desfășurate pe o perioadă de timp limitată, cu acordarea de cadouri, premii, câștiguri. 

Dacă acordarea cadourilor, premiilor și câștigurilor în folosul persoanei fizice, ce nu practică activitate de întreprinzător, reprezintă rezultatul desfășurării unei campanii promoționale, acestea vor fi impozitate conform art. 901 alin. (33) din Codul fiscal, adică din fiecare câștig, plătitorul de câștig este obligat să rețină și să verse la buget un impozit în mărime de:
        - 18% din câștigurile de la campaniile promoționale, în partea în care valoarea fiecărui câștig depășește 10% din scutirea personală stabilită la art. 33 alin. (1), dar nu depășește 50 mii lei;
        - 25% din câștigurile de la campaniile promoționale, în partea în care valoarea fiecărui câștig este egală sau depășește 50 mii lei.

Potrivit art. 20 lit. p1) din Codul fiscal, câștigurile de la campaniile promoționale, în partea în care valoarea fiecărui câștig nu depășește 10% din scutirea personală stabilită la art.33 alin.(1) reprezintă sursă de venit neimpozabilă.

În cazul în care acordarea cadourilor, premiilor și câștigurilor în folosul persoanei fizice, ce nu practică activitate de întreprinzător, nu reprezintă rezultatul desfășurării unei campanii promoționale, acestea se vor impozita în conformitate cu art. 90 din Codul fiscal, care prevede că persoanele care desfășoară activitate de întreprinzător, rețin, ca parte a impozitului, o sumă în mărime de 7% din plățile efectuate în folosul persoanei fizice, exceptând întreprinzătorii individuali și gospodăriile țărănești (de fermier), pe veniturile obținute de către aceasta conform art. 18 din Codul fiscal.

Totodată, potrivit prevederilor cap. III din Legea cu privire la publicitate (nr. 1227 din 27 iunie 1997), accesul la publicitate se realizează prin intermediul mijloacelor de informare precum: radioul, televiziunea, presa periodică, în serviciile cinematografice, video, informaționale, cu folosirea rețelelor telefonice, telegrafice, telex, publicității exterioare, amenajarea locurilor de comerț și de prestări de servicii, publicitatea pe mijloacele de transport și pe trimiterile poștale.

Prin urmare, caracterul public al campaniei promoționale se va asigura pe una din sursele specificate la Legea nominalizată.

Arhiva
(Modificare în Baza generalizată a practicii fiscale în temeiul art. 20 lit. p1) din Codul fiscal în redacția Legii nr. 307 din 26 decembrie 2012, publicată în M.O nr. 26/95 din 4 februarie 2013, precum și în temeiul art. 901 din Codul fiscal în redacția Legii nr. 324 din 23 decembrie 2013, publicată în M.O nr. 320-321/871 din 31 decembrie 2013)

    Care este regimul fiscal al acţiunilor de publicitate însoţite de acordarea cadourilor, premiilor, cîştigurilor, care nu cad sub incidenţa noţiunii de companie promoţională? Care este regimul fiscal al cadourilor, premiilor, cîştigurilor, primite de către persoanele fizice în cadrul desfaşurării de către întreprindere a acţiunilor de publicitate, care nu cad sub incidenţa noţiunii de companie promoţională? Care sunt criteriile după care o companie promoţională este calificată ca fiind anunţată public?

În conformitate cu art. 5 pct. 38) al Codului fiscal, campania promoţională este modalitatea de promovare a vînzărilor prin organizarea de concursuri, jocuri, loterii anunţate public şi desfăşurate pe o perioadă de timp limitată, cu acordarea de cadouri, premii, cîştiguri.

În cazul în care, acordarea cadourilor, premiilor şi cîştigurilor în folosul persoanei fizice, ce nu practică activitate de întreprinzător, reprezintă rezultatul desfăşurării unei campanii promoţionale, acestea vor fi impozitate conform art. 901 alin. (1) din Codul fiscal, adică din fiecare cîştig, plătitorul de cîştig este obligat sa reţină şi să verse la buget un impozit în mărime de 10%.

În cazul în care, acordarea cadourilor, premiilor şi cîştigurilor în folosul persoanei fizice, ce nu practică activitate de întreprinzător, nu reprezintă rezultatul desfăşurării unei campanii promoţionale, acestea se vor impozita în conformitate cu art. 90 din Codul fiscal, care prevede că persoanele care desfăşoară activitate de întreprinzător, indicate la alin. (1) a aceluiaşi articol, reţin, ca parte a impozitului, o sumă în mărime de 7% din plăţile efectuate în folosul persoanei fizice, exceptînd întreprinzătorii individuali şi gospodăriile ţărăneşti (de fermier), pe veniturile obţinute de către aceasta conform art. 18 din Codul fiscal.

Totodată, ţinem să menţionăm că potrivit prevederilor cap. III din Legea cu privire la publicitate (nr. 1227 din 27 iunie 1997), accesul la publicitate se realizează prin intermediul mijloacelor de informare precum: radioul, televiziunea, presa periodică, în serviciile cinematografice, video, informaţionale, cu folosirea reţelelor telefonice, telegrafice, telex, publicităţii exterioare, amenajarea locurilor de comerţ şi de prestări de servicii, publicitatea pe mijloacele de transport şi pe trimiterile poştale.

Prin urmare, caracterul public al Campaniei promoţionale se va asigura pe una din sursele specificate la Legea nominalizată.

[Modificare în Baza generalizată a practicii fiscale în temeiul Legii pentru modificarea şi completarea unor acte legislative nr. 267 din 23.12.2011 (publicată în Monitorul Oficial nr. 13-14 din 13.01.2012), în vigoare aprobării de la data publicării.]

Care este regimul fiscal al acţiunilor de publicitate însoţite de acordarea cadourilor, premiilor, cîştigurilor, care nu cad sub incidenţa noţiunii de companie promoţională? Care este regimul fiscal al cadourilor, premiilor, cîştigurilor, primite de către persoanele fizice în cadrul desfaşurării de către întreprindere a acţiunilor de publicitate, care nu cad sub incidenţa noţiunii de companie promoţională? Care sunt criteriile după care o companie promoţională este calificată ca fiind anunţată public?

În conformitate cu art. 5 pct. 38) al Codului fiscal, campania promoțională este modalitatea de promovare a vânzărilor prin organizarea de concursuri, jocuri, loterii anunțate public si desfășurate pe o perioada de timp limitată, cu acordarea de cadouri, premii, câștiguri.

În cazul în care, acordarea cadourilor, premiilor și câștigurilor în folosul persoanei fizice, ce nu practică activitate de întreprinzător, reprezintă rezultatul desfășurării unei campanii promoționale, acestea vor fi impozitate conform art. 901 alin. (1) din Codul fiscal, adică din fiecare câștig, plătitorul de câștig este obligat să rețină și să verse la buget un impozit în mărime de 10%.

Nu se efectuează reținerea menționată, în partea în care valoarea fiecarui câștig nu depășeste 10% din indicatorul specificat la art. 33 alin. (1) din Codul fiscal.

În cazul în care, acordarea cadourilor, premiilor si câștigurilor în folosul persoanei fizice, ce nu practică activitate de întreprinzător, nu reprezintă rezultatul desfășurării unei campanii promoționale, acestea se vor impozita în conformitate cu art. 90 alin. (3) din Codul fiscal, care prevede că persoanele care desfășoară activitate de întreprinzător, indicate la alin. (1) a aceluiași articol, rețin, ca parte a impozitului, o sumă în mărime de 5% din plățile efectuate în folosul persoanei fizice, exceptând întreprinzătorii individuali și gospodăriile țărănești (de fermier), pe veniturile obținute de către aceasta conform art. 18 din Codul fiscal.

Totodată, ținem să menționăm că potrivit prevederilor cap. III din Legea cu privire la publicitate (nr. 1227 din 27 iunie 1997),accesul la publicitate se realizează prin intermediul mijloacelor de informare precum: radioul, televiziunea, presa periodică, în serviciile cinematografice, video, informaționale, cu folosirea rețelelor telefonice, telegrafice, telex, publicității exterioare, amenajarea locurilor de comerț si de prestări de servicii, publicitatea pe mijloacele de transport si pe trimiterile poștale.

Prin urmare, caracterul public al Campaniei promoționale se va asigura pe una din sursele specificate la Legea nominalizată.

2. (29.1.7.21)
    Urmează de a reține impozitul pe venit la sursa de plată în cazul achitării plăților pentru prestarea serviciilor de către deținătorii patentei de întreprinzător?

În conformitate cu prevederile art. 90 alin. (1) din Codul fiscal, orice persoană care desfăşoară activitate de întreprinzător, cu excepţia deţinătorilor de patente de întreprinzător, orice reprezentanţă conform art.5 pct.20), reprezentanţă permanentă, instituţie, organizaţie, inclusiv orice autoritate publică şi instituţie publică, reţine, în prealabil, ca parte a impozitului, o sumă în mărime de 7% din plăţile efectuate în folosul persoanei fizice, cu excepţia deţinătorilor de patente de întreprinzător, a întreprinzătorilor individuali şi a gospodăriilor ţărăneşti (de fermier), a persoanelor menţionate la cap.101, pe veniturile obţinute de către aceasta conform art.18.

Nu se reţine în prealabil suma în mărime de 7% din plăţile efectuate în folosul persoanei fizice pe veniturile obţinute de către aceasta, conform art.20, 88, 89, 901 şi 91, din înstrăinarea mijloacelor de transport rutier, din înstrăinarea valorilor mobiliare, precum şi din suma arendei terenurilor agricole şi/sau înstrăinării activelor de capital ale persoanelor fizice cetăţeni ai Republicii Moldova conform contractelor de leasing, lease-back, gaj, ipotecă şi/sau în cazurile de înstrăinare forţată a activelor de capital, iar în cazul lichidării agentului economic - din plăţile la lichidare în formă nemonetară.

Totodată, potrivit prevederilor art. 12 alin. (1) din Legea cu privire la patenta de întreprinzător nr. 93-XIV din 15 iulie 1998, impunerea fiscală a titularului patentei se efectuează sub forma de taxă pentru patentă, care include impozitul pe venit, taxele pentru resursele naturale, taxa pentru unităţile comerciale şi/sau unităţile de deservire socială, taxa pentru amenajarea teritoriului.

De asemenea, potrivit prevederilor art. 20 lit. x) din Codul fiscal, veniturile persoanelor fizice obţinute din activitatea în bază patentei de întreprinzător, sunt considerate surse de venit neimpozabile.

Astfel, ţinând cont de prevederile legislaţiei fiscale, nu urmează de a reţine impozitul pe venit la sursa de plată din plăţile achitate în favoarea titularului patentei de întreprinzător.

Arhiva
    Urmează de a reţine impozitul pe venit la sursa de plată în cazul achitării plăţilor pentru prestarea serviciilor de către deţinătorii patentei de întreprinzător?

În conformitate cu prevederile art. 90 din Codul fiscal, orice persoană care desfăşoară activitate de întreprinzător, cu excepţia deţinătorilor de patente de întreprinzător, orice reprezentanţă conform art.5 pct.20), reprezentanţă permanentă, instituţie, organizaţie, inclusiv orice autoritate publică şi instituţie publică, reţine, în prealabil, ca parte a impozitului, o sumă în mărime de 7% din plăţile efectuate în folosul persoanei fizice, cu excepţia deţinătorilor de patente de întreprinzător, a întreprinzătorilor individuali şi a gospodăriilor ţărăneşti (de fermier), pe veniturile obţinute de către aceasta conform art.18. 

Nu se reţine în prealabil suma în mărime de 7% din plăţile efectuate în folosul persoanei fizice pe veniturile obţinute de către aceasta, conform art.20, 88, 89, 901 şi 91, precum şi din suma arendei terenurilor agricole. Totodată, potrivit prevederilor art. 12 alin. (1) din Legea cu privire la patenta de întreprinzător, impunerea fiscală a titularului patentei se efectuează sub forma de taxă pentru patentă, care include impozitul pe venit, taxele pentru resursele naturale, taxa pentru unităţile comerciale şi/sau unităţile de deservire socială, taxa pentru amenajarea teritoriului.

De asemenea, potrivit prevederilor art. 20 lit. x) din Codul fiscal, veniturile persoanelor fizice obţinute din activitatea în bază patentei de întreprinzător, sunt considerate surse de venit neimpozabile.

Astfel, ţinând cont de prevederile legislaţiei fiscale, nu urmează de a reţine impozitul pe venit la sursa de plată din plăţile achitate în favoarea titularului patentei de întreprinzător.

[Modificare în Baza generalizată a practicii fiscale în temeiul Legii pentru modificarea şi completarea unor acte legislative nr. 267 din 23.12.2011(publicată în Monitorul Oficial nr. 13-14 din 13.01.2012), în vigoare aprobării de la data publicării.]

(în vigoare pînă la 13.01.2012) 27.1.7.21 Prevederile stabilite prin art. 901 alin. (31) lit.b)) din Codul fiscal, urmau a fi aplicate fata de titularii patentei de întreprinzator pentru perioada anului 2009 la achitarea în folosul acestora a venitului pentru prestarea serviciilor?

    Care este modalitatea retinerii impozitului pe venit, pentru perioada anului 2010-2011, din venitul achitat în folosul detinatorilor patentei de întreprinzator pentru prestarea serviciilor?

În conformitate cu prevederile art. 901 alin. (31) lit.b din Codul fiscal, pentru perioada fiscală a anului 2009, persoanele specificate la art. 90 alin. (1) urmau să rețină un impozit în mărime de 15% din plățile îndreptate spre achitare persoanelor fizice în forma monetară și nemonetară, a căror suma nu este deductibilă în scopuri fiscale și nu este calificată ca venit impozabil pentru persoane fizice, în conformitate cu art. 18, inclusiv patrimoniul transmis către persoanele fizice cu titlul de donație. Totodată, potrivit prevederilor art. 12 alin. (1) din Legea cu privire la patenta de întreprinzător, impunerea fiscală a titularului patentei se efectuează sub forma de taxa pentru patentă, care include impozitul pe venit, taxele pentru resursele naturale, taxa pentru unitățile comerciale și/sau unitățile de deservire socială, taxa pentru amenajarea teritoriului. De asemenea, potrivit prevederilor art. 20 lit. x) din Codul fiscal, veniturile persoanelor fizice obținute din activitatea în baza patentei de întreprinzător, sunt considerate surse de venit neimpozabile. Astfel, ținând cont de prevederile legislației fiscale, pentru anul 2009, precum și pentru perioada fiscală 2010-2011, nu urmează de a retțne impozitul pe venit la sursa de plată în mărime de 15% din plățile achitate în favoarea titularului patentei de întreprinzător.

3. (29.1.7.19)
    Urmează a se reține impozitul pe venit la sursa de plată în cazul în care o persoană juridică achiziționează de la o persoana fizică valori mobiliare?

În conformitate cu prevederile art. 90 alin. (1) din Codul fiscal, orice persoană care desfăşoară activitate de întreprinzător, cu excepţia deţinătorilor de patente de întreprinzător, orice reprezentanţă conform art.5 pct.20), reprezentanţă permanentă, instituţie, organizaţie, inclusiv orice autoritate publică şi instituţie publică, reţine, în prealabil, ca parte a impozitului, o sumă în mărime de 7% din plăţile efectuate în folosul persoanei fizice, cu excepţia deţinătorilor de patente de întreprinzător, a întreprinzătorilor individuali şi a gospodăriilor ţărăneşti (de fermier), a persoanelor menţionate la cap.101, pe veniturile obţinute de către aceasta conform art.18.

Nu se reţine în prealabil suma în mărime de 7% din plăţile efectuate în folosul persoanei fizice pe veniturile obţinute de către aceasta, conform art.20, 88, 89, 901 şi 91, din înstrăinarea mijloacelor de transport rutier, din înstrăinarea valorilor mobiliare, precum şi din suma arendei terenurilor agricole şi/sau înstrăinării activelor de capital ale persoanelor fizice cetăţeni ai Republicii Moldova conform contractelor de leasing, lease-back, gaj, ipotecă şi/sau în cazurile de înstrăinare forţată a activelor de capital, iar în cazul lichidării agentului economic - din plăţile la lichidare în formă nemonetară.

Arhiva
    Urmează a se reține impozitul pe venit la sursa de plată în cazul în care o persoană juridică achiziționează de la o persoana fizică valori mobiliare?

În conformitate cu prevederile art. 90 din Codul fiscal, orice persoană care desfăşoară activitate de întreprinzător, cu excepţia deţinătorilor de patente de întreprinzător, orice reprezentanţă conform art.5 pct.20), reprezentanţă permanentă, instituţie, organizaţie, inclusiv orice autoritate publică şi instituţie publică, reţine, în prealabil, ca parte a impozitului, o sumă în mărime de 7% din plăţile efectuate în folosul persoanei fizice, cu excepţia deţinătorilor de patente de întreprinzător, a întreprinzătorilor individuali şi a gospodăriilor ţărăneşti (de fermier), a persoanelor menţionate la cap.101, pe veniturile obţinute de către aceasta conform art.18.

Nu se reţine în prealabil suma în mărime de 7% din plăţile efectuate în folosul persoanei fizice pe veniturile obţinute de către aceasta, conform art.20, 88, 89, 901 şi 91, din înstrăinarea mijloacelor de transport rutier, din înstrăinarea valorilor mobiliare, precum şi din suma arendei terenurilor agricole şi/sau înstrăinării activelor de capital ale persoanelor fizice cetăţeni ai Republicii Moldova conform contractelor de leasing, lease-back, gaj, ipotecă şi/sau în cazurile de înstrăinare forţată a activelor de capital.

Totodată, potrivit art. 92 alin. (3) din Codul fiscal, persoanele care sînt obligate să reţină impozitul în conformitate cu art. 88-90 şi art. 91 vor prezenta o dare de seamă care va include şi datele despre persoanele şi/sau veniturile scutite de impozitare prealabilă conform art. 90, precum şi sumele veniturilor achitate în folosul lor.

    Cum se va efectua impozitarea la sursa de plata în cazul procurării hârtiilor de valoare de la persoanele fizice?

În conformitate cu prevederile art. 90 din Codul fiscal, orice persoană care desfășoară activitate de întreprinzător, cu excepția deținătorilor de patente de întreprinzător, orice reprezentanță conform art. 5 pct. 20), reprezentanță permanentă, instituție, organizație, inclusiv orice autoritate publică și instituție publică, reține, în prealabil, ca parte a impozitului, o sumă în mărime de 7% din plățile efectuate în folosul persoanei fizice, cu excepția deținătorilor de patente de întreprinzător, a întreprinzătorilor individuali și a gospodăriilor țărănești (de fermier), a cabinetului avocatului, a notarului public, a executorului judecătoresc, a biroului individual al mediatorului, pe veniturile obținute de către aceasta conform art.18 din Codul fiscal.

Conform prevederilor art. 18 lit. e) din Codul fiscal, în componența venitului impozabil se include creșterea de capital definită la art. 37 alin. (7).

Astfel, entitatea care procură de la persoane fizice active de capital urmează să retină la sursa de plată, în prealabil, un impozit în mărime de 7% din suma creșterii de capital, dacă dispune de documente confirmative privind baza valorică a activului procurat.

Lista documentelor confirmative ce reprezintă temei pentru confirmarea bazei valorice ajustate a activelor de capital (anexa nr. 3) este aprobată prin Ordinului IFPS nr. 402 din 13.05.2015.

În cazul în care entitatea nu dispune de documente confirmative privind baza valorică a activului procurat sau aferent documentelor prezentate apar suspiciuni, aceasta urmează să retină la sursa de plată, în prealabil, un impozit în mărime de 7% din plățile efectuate în folosul persoanei fizice, fără a determina suma creșterii de capital.

Cum se va efectua impozitarea la sursa de plata în cazul procurarii hîrtiilor de valoare de la persoanele fizice?

În conformitate cu prevederile art. 90 din Codul fiscal, orice persoană care desfăşoară activitate de întreprinzător, cu excepţia deţinătorilor de patente de întreprinzător, orice reprezentanţă conform art.5 pct.20), reprezentanţă permanentă, instituţie, organizaţie, inclusiv orice autoritate publică şi instituţie publică, reţine, în prealabil, ca parte a impozitului, o sumă în mărime de 7% din plăţile efectuate în folosul persoanei fizice, cu excepţia deţinătorilor de patente de întreprinzător, a întreprinzătorilor individuali şi a gospodăriilor ţărăneşti (de fermier), pe veniturile obţinute de către aceasta conform art.18.

Nu se reţine în prealabil suma în mărime de 7% din plăţile efectuate în folosul persoanei fizice pe veniturile obţinute de către aceasta, conform art.20, 88, 89, 901 şi 91, precum şi din suma arendei terenurilor agricole. Articolul 18 din Codul fiscal prevede sursele de venit impozabile, care se includ în venitul brut si din care se reține impozitul pe venit.

Modul de reţinere de la persoanele fizice a impozitului pe venit din plăţile efectuate în folosul acestora este prevăzut în Regulamentul cu privire la reţinerea impozitului pe venit la sursa de plată din alte plăţi decât salariul, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 77 din 30.01.2008 (Monitorul Oficial nr. 32-33 din 15.02.2008, art.174).

Potrivit pct.4 al Regulamentului indicat, obiect al impunerii la sursa de plata este: pentru cetăţenii Republicii Moldova, cetăţenii străini şi apatrizii: a) venitul îndreptat spre achitare în folosul lor, altul decât cel sub formă de salariu, inclusiv în formă nemonetară, care reprezintă surse de venit impozabile, indicate în art.18 al Codului.

Astfel, în cazul procurării de la persoanele fizice a hârtiilor de valoare impozitul pe venit la sursa de plata se reţine din suma îndreptată spre achitare. Suplimentar menţionam că potrivit art. 24 alin. (8) din Legea pentru punerea în aplicare ale titlurilor I si II ale Codul fiscal, nu se impozitează până la 1 ianuarie 2015 valorile mobiliare corporative sub forma de obligaţiuni emise pe un termen ce depăşeşte 3 ani.

[Modificare în Baza generalizată a practicii fiscale în temeiul Legii pentru modificarea şi completarea unor acte legislative nr. 267 din 23.12.2011(publicată în Monitorul Oficial nr. 13-14 din 13.01.2012), în vigoare aprobării de la data publicării.]

(în vigoare pînă la 13.01.2012) În conformitate cu prevederile art. 90 alin. (3) din Codul fiscal, persoanele indicate la alin. (1) din acest articol retin de asemenea, în prealabil, ca parte a impozitului, o suma în marime de 5% din platile efectuate în folosul persoanelor fizice, exceptând întreprinzătorii individuali și gospodăriile țărănești (de fermier), pe veniturile obținute de către acesta conform art. 18 din Codul fiscal. Articolul 18 din Codul fiscal prevede sursele de venit impozabile, care se includ în venitul brut și din care se reține impozitul pe venit. Modul de reținere de la persoanele fizice a impozitului pe venit din plățile efectuate în folosul acestora este prevăzut în Regulamentul cu privire la reținerea impozitului pe venit la sursa de plată din alte plăși decît salariul, aprobat prin Hotarîrea Guvernului nr. 77 din 30.01.2008 (Monitorul Oficial nr. 32-33 din 15.02.2008, art.174). Potrivit pct.4 al Regulamentului indicat, obiect al impunerii la sursa de plată este: pentru cetățenii Republicii Moldova, cetățenii străini și apatrizii: a) venitul îndreptat spre achitare în folosul lor, altul decît cel sub forma de salariu, inclusiv în forma nemonetară, care reprezintă surse de venit impozabile, indicate în art.18 al Codului. Astfel, în cazul procurării de la persoanele fizice a hârtiilor de valoare impozitul pe venit la sursa de plată se reține din suma îndreptată spre achitare. Suplimentar menționăm că potrivit art. 24 alin. (8) din Legea pentru punerea în aplicare ale titlurilor I si II ale Codul fiscal, nu se impozitează pînă la 1 ianuarie 2015 valorile mobiliare corporative sub forma de obligațiuni emise pe un termen ce depășește 3 ani.

5. (29.1.7.14)
    Care este regimul fiscal al ajutoarelor materiale oferite persoanelor terțe, care nu sunt angajați ai întreprinderii?

În conformitate cu prevederile art. 90 alin. (1) din Codul fiscal, orice persoană care desfăşoară activitate de întreprinzător, cu excepţia deţinătorilor de patente de întreprinzător, orice reprezentanţă conform art.5 pct.20), reprezentanţă permanentă, instituţie, organizaţie, inclusiv orice autoritate publică şi instituţie publică, reţine, în prealabil, ca parte a impozitului, o sumă în mărime de 7% din plăţile efectuate în folosul persoanei fizice, cu excepţia deţinătorilor de patente de întreprinzător, a întreprinzătorilor individuali şi a gospodăriilor ţărăneşti (de fermier), a persoanelor menţionate la cap.101, pe veniturile obţinute de către aceasta conform art.18. Nu se reţine în prealabil suma în mărime de 7% din plăţile efectuate în folosul persoanei fizice pe veniturile obţinute de către aceasta, conform art.20, 88, 89, 901 şi 91, din înstrăinarea mijloacelor de transport rutier, din înstrăinarea valorilor mobiliare, precum şi din suma arendei terenurilor agricole şi/sau înstrăinării activelor de capital ale persoanelor fizice cetăţeni ai Republicii Moldova conform contractelor de leasing, lease-back, gaj, ipotecă şi/sau în cazurile de înstrăinare forţată a activelor de capital, iar în cazul lichidării agentului economic - din plăţile la lichidare în formă nemonetară.

Respectiv, acordarea unui ajutor material persoanelor care nu sunt angajaţi ai entităţii, constituie, în conformitate cu prevederilor art. 18 lit. o) din Codul fiscal, sursa de venit impozabilă, pentru care, entitatea reţine, în prealabil, ca parte a impozitului, o sumă în mărime de 7% din plăţile efectuate în folosul persoanei fizice.

De asemenea, articolul 92 din Codul fiscal stabilește obligațiunea de achitare a impozitelor reținute la sursa de plată și prezentarea dărilor de seamă fiscale privind plățile și impozitele reținute către Serviciul Fiscal de Stat.

Prin urmare, suma plăţii precum şi suma impozitului reținut din acesta se vor reflecta în „Darea de seamă privind suma venitului achitat şi impozitul pe venit reţinut din acesta" (forma IRV14, în rîndul 31, codul sursei de venit "SER"), anexa nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 697 din 22.08.2014, care se prezintă Serviciului Fiscal de Stat pînă la data de 25 a lunii următoare lunii în care au fost plățile respective.

Arhiva
    Care este regimul fiscal al ajutoarelor materiale oferite persoanelor terțe, care nu sunt angajați ai întreprinderii? 

În conformitate cu prevederile art. 90 din Codul fiscal, orice persoană care desfăşoară activitate de întreprinzător, cu excepţia deţinătorilor de patente de întreprinzător, orice reprezentanţă conform art.5 pct. 20), reprezentanţă permanentă, instituţie, organizaţie, inclusiv orice autoritate publică şi instituţie publică, reţine, în prealabil, ca parte a impozitului, o sumă în mărime de 7% din plăţile efectuate în folosul persoanei fizice, cu excepţia deţinătorilor de patente de întreprinzător, a întreprinzătorilor individuali şi a gospodăriilor ţărăneşti (de fermier), a cabinetului avocatului, a notarului public, a executorului judecătoresc, a biroului individual al mediatorului, pe veniturile obţinute de către aceasta conform art.18. Nu se reţine în prealabil suma în mărime de 7% din plăţile efectuate în folosul persoanei fizice pe veniturile obţinute de către aceasta, conform art.20, 88, 89, 901 şi 91, precum şi din suma arendei terenurilor agricole şi/sau înstrăinării activelor de capital ale persoanelor fizice cetăţeni ai Republicii Moldova conform contractelor de leasing, lease-back, gaj, ipotecă şi/sau în cazurile de înstrăinare forţată a activelor de capital.

Respectiv, acordarea unui ajutor material persoanelor care nu sunt angajaţi ai entităţii, constituie în conformitate cu prevederilor art. 18 lit. o) din Codul fiscal, sursa de venit impozabilă, pentru care, entitatea reţine, în prealabil, ca parte a impozitului, o sumă în mărime de 7% din plăţile efectuate în folosul persoanei fizice.

De asemenea, menţionam că art. 92 din Codul fiscal stabileşte obligaţiunea de achitare a impozitelor reţinute la sursa de plată şi prezentarea către organele fiscale şi contribuabili a documentelor privind plăţile şi/sau impozitele reţinute.

Prin urmare, suma plăţii precum şi suma impozitului reţinut din acesta se vor reflecta în „Darea de seamă privind suma venitului achitat şi impozitul pe venit reţinut din acesta" (forma IRV14, în rîndul (codul 31) - codul sursei de venit "SER"), anexa nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 697 din 22.08.2014, care se prezintă organului fiscal teritorial în termen de o lună de la încheierea lunii în care au fost efectuate plăţile.

    Care este regimul fiscal al ajutoarelor materiale oferite persoanelor terte, care nu sunt angajati ai întreprinderii?

În conformitate cu prevederile art. 90 din Codul fiscal, orice persoană care desfăşoară activitate de întreprinzător, cu excepţia deţinătorilor de patente de întreprinzător, orice reprezentanţă conform art.5 pct.20), reprezentanţă permanentă, instituţie, organizaţie, inclusiv orice autoritate publică şi instituţie publică, reţine, în prealabil, ca parte a impozitului, o sumă în mărime de 7% din plăţile efectuate în folosul persoanei fizice, cu excepţia deţinătorilor de patente de întreprinzător, a întreprinzătorilor individuali şi a gospodăriilor ţărăneşti (de fermier), pe veniturile obţinute de către aceasta conform art.18.

Nu se reţine în prealabil suma în mărime de 7% din plăţile efectuate în folosul persoanei fizice pe veniturile obţinute de către aceasta, conform art.20, 88, 89, 901 şi 91, precum şi din suma arendei terenurilor agricole.

Respectiv, acordarea unui ajutor material persoanelor care nu sunt angajaţi ai entităţii, constituie în conformitate cu prevederilor art. 18 lit. o) din Codul fiscal, sursa de venit impozabilă, pentru care, entitatea reţine, în prealabil, ca parte a impozitului, o sumă în mărime de 7% din plăţile efectuate în folosul persoanei fizice.

De asemenea, menţionam că, art. 92 din Codul fiscal stabileşte obligaţiunea de achitare a impozitelor reţinute la sursa de plată şi prezentarea către organele fiscale şi contribuabili a documentelor privind plăţile şi/sau impozitele reţinute.

Prin urmare, suma plăţii precum şi suma impozitului reţinut din acesta se vor reflecta în „Darea de seamă privind suma venitului achitat şi impozitul pe venit reţinut din acesta" (forma IRV09, în rîndul (codul 32) - codul sursei de venit "SER b)"), anexa nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 10 din 19.01.2010, care se prezintă organului fiscal teritorial în termen de o lună de la încheierea lunii în care au fost efectuate plăţile.

[Modificare în Baza generalizată a practicii fiscale în temeiul Legii pentru modificarea şi completarea unor acte legislative nr. 267 din 23.12.2011(publicată în Monitorul Oficial nr. 13-14 din 13.01.2012), în vigoare aprobării de la data publicării.]

(în vigoare pînă la 13.01.2012) În conformitate cu prevederile art. 90 alin. (3) din Codul fiscal, persoana care desfășoara activitate de întreprinzator, orice reprezentanță, conform art.5 pct.20), instituție, organizație, inclusiv orice autoritate publică și instituție publică, rețin, de asemenea, în prealabil, ca parte a impozitului, o sumă în mărime de 5% din plățile efectuate în folosul persoanei fizice, exceptînd întreprinzătorii individuali și gospodăriile țărănești (de fermier), pe veniturile obținute de către aceasta conform art.18. Nu se reține în prealabil suma în mărime de 5% din plățile efectuate în folosul persoanei fizice pe veniturile obținute de către aceasta conform art.20, 88, 89, 901 alin.(3) si 91 din Codul menționat. Respectiv, acordarea unui ajutor material persoanelor care nu sunt angajați ai entității, constituie în conformitate cu prevederile art. 18 lit. o) din Codul fiscal, sursa de venit impozabilă, pentru care, entitatea reține, în prealabil, ca parte a impozitului, o sumă în mărime de 5% din plățile efectuate în folosul persoanei fizice. De asemenea, menționăm că, art. 92 din Codul fiscal stabilește obligațiunea de achitare a impozitelor reținute la sursa de plată și prezentarea către organele fiscale și contribuabili a documentelor privind plățile și/sau impozitele reținute. Prin urmare, suma plății precum și suma impozitului reținut din acesta se vor reflecta în „Darea de seamă privind suma venitului achitat și impozitul pe venit reținut din acesta" (forma IRV09, în rîndul (codul 32) - codul sursei de venit "SER b)"), anexa nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 10 din 19.01.2010, care se prezintă organului fiscal teritorial în termen de o lună de la încheierea lunii în care au fost efectuate plățile.

6. (29.1.7.8)
    Entitatea efectuează donații ale bunurilor în folosul persoanelor fizice în formă monetară și nemonetară. Se reține impozitul la sursa de plată?

Donația în folosul persoanelor fizice se efectuează prin încheierea unui contract de donaţie, în conformitate cu prevederile art. 827 din Codul civil.

Patrimoniul primit de către persoane fizice cetățeni ai Republicii Moldova cu titlu de donaţie, potrivit prevederilor art. 20 lit. i) din Codul fiscal, reprezintă sursă de venit neimpozabilă.

Astfel, la efectuarea donației persoana juridică nu va reține impozit la transmiterea bunurilor și a mijloacelor bănești în folosul persoanelor fizice cetățeni ai Republicii Moldova.

Totodată, potrivit prevederilor art. 40 alin. (4) din Codul fiscal, persoana care face o donaţie se consideră că a vândut bunul donat la un preț ce reprezintă mărimea maximă din baza lui valorică ajustată sau prețul lui de piață la momentul donării.

Calcularea bazei valorice ajustate a proprietății la momentul donaţiei se efectuează ţinând cont de prevederile art. 26 și conform art. 42 alin. (1) din Codul fiscal, separat pe fiecare obiect donat.

Baza valorică a proprietății donate se consideră, pentru destinatar, mărimea determinată în conformitate cu art. 42 alin. (1) din Codul fiscal.

De asemenea, potrivit art. 21 alin. (4) din Codul fiscal, persoana care face o donaţie sub formă de mijloace băneşti se consideră drept persoană care a obţinut venit în mărimea sumei mijloacelor băneşti donate.

Arhiva
    Contribuabilul efectuează donații ale bunurilor în folosul persoanelor fizice în formă monetară și nemonetară, care nu sunt deductibile în scopuri fiscale. Se reține impozitul la sursa de plată?

Donația în folosul persoanelor fizice se efectuează prin încheierea unui contract de donaţie, în conformitate cu prevederile art. 827 din Codul civil.

Patrimoniul primit de către persoane fizice cetățeni ai Republicii Moldova cu titlu de donaţie, potrivit prevederilor art. 20 lit. i) din Codul fiscal, reprezintă sursă de venit neimpozabilă.

Astfel, la efectuarea donației persoana juridică nu va reține impozit la transmiterea bunurilor și a mijloacelor bănești în folosul persoanelor fizice cetățeni ai Republicii Moldova.

Totodată, potrivit prevederilor art. 42 din Codul fiscal, persoana care face o donaţie se consideră că a vândut bunul donat la un preț ce reprezintă mărimea maximă din baza lui valorică ajustată sau prețul lui de piață la momentul donării.

Calcularea bazei valorice ajustate a proprietății la momentul donaţiei se efectuează ţinând cont de prevederile art. 26 și conform art. 38 alin. (1) și (2), separat pe fiecare obiect donat.

Baza valorică a proprietății donate se consideră, pentru destinatar, mărimea determinată în conformitate cu art. 42 alin. (1) din Codul fiscal.

De asemenea, potrivit art. 21 alin. (4) din Codul fiscal, persoana care face o donaţie sub formă de mijloace băneşti se consideră drept persoană care a obţinut venit în mărimea sumei mijloacelor băneşti donate.

Contribuabilul efectuează donații a bunurilor în folosul persoanelor fizice în formă monetară și nemonetară, care nu sunt deductibile în scopuri fiscale, urmează în cazul dat de a reține impozitul la sursa de plată?

Donarea unor bunuri în folosul persoanelor fizice se efectuează prin încheierea unui contract de donaţie, în conformitate cu prevederile art. 287 din Codul civil.

Patrimoniul primit de către persoane fizice cetățeni ai Republicii Moldova cu titlu de donaţie, potrivit prevederilor art. 20 lit. i) din Codul fiscal, reprezintă sursă de venit neimpozabilă. Totodată, potrivit prevederilor art. 42 din Codul fiscal, persoana care face o donaţie se consideră că a vândut bunul donat la un preţ ce reprezintă mărimea maximă din baza lui valorică ajustată sau preţul lui de piaţă la momentul donării.

Calcularea bazei valorice ajustate a proprietăţii la momentul donaţiei se efectuează ţinând cont de prevederile art.26 şi conform art.38 alin.(1) şi (2), separat pe fiecare obiect donat.

Baza valorică a proprietăţii donate se consideră, pentru destinatar, mărimea determinată în conformitate cu alin.(1). Persoana care face o donaţie sub formă de mijloace băneşti se consideră drept persoană care a obţinut venit în mărimea sumei mijloacelor băneşti donate. De asemenea, potrivit prevederilor art. 15 lit. b) din Codul fiscal, suma totală a impozitului pe venit se determină pentru persoanele juridice - în mărime de 12% din venitul impozabil.

[Modificare în Baza generalizată a practicii fiscale în temeiul Legii pentru modificarea şi completarea unor acte legislative nr. 267 din 23.12.2011(publicată în Monitorul Oficial nr. 13-14 din 13.01.2012), în vigoare aprobării de la data publicării.]

(în vigoare pînă la 13.01.2012) Donarea unor bunuri în folosul persoanelor fizice se efectuează prin încheierea unui contract de donație, în conformitate cu prevederile art. 287 din Codul civil. Patrimoniul primit de către persoane fizice ai Republicii Moldova cu titlu de donatie, potrivit prevederilor art. 20 lit. i) din Codul fiscal, reprezintă sursa de venit neimpozabilă. Regimul fiscal al cheltuielilor suportate de contribuabil, în cazul efectuării unor donații în folosul persoanelor fizice, este stabilit de art. 902 alin. (3) din Codul fiscal.

7. (29.1.7.5)
    Care este modalitatea de impozitare a ajutorului bănesc primit de persoanele fizice de la asociațiile obștești?

În cazul în care ajutoarele sunt oferite în conformitate cu statutul asociației obștești filantropice, ele reprezintă venit neimpozabil, în conformitate cu art. 20 lit. l) din Codul fiscal.

În cazul în care statutul organizației nu prevede acordarea ajutoarelor, aceste venituri se califică drept impozabile, în conformitate cu art. 18 din Codul fiscal și potrivit prevederilor art. 90 alin. (1) din Codul fiscal entitatea reține în prealabil 7% din plățile efectuate în folosul persoanei fizice.

Arhiva
    Care este modalitatea de impozitare a ajutorului banesc primit de persoanele fizice de la asociatiile obstesti?

În cazul în care ajutoarele sunt oferite în conformitate cu statutul asociaţiei obşteşti filantropice, ele reprezintă venit neimpozabil, în conformitate cu art. 20 lit. l) din Codul fiscal.

În cazul în care statutul organizaţiei nu prevede acordarea ajutoarelor, aceste venituri se califică drept impozabile, în conformitate cu art.18 din Codul fiscal şi potrivit prevederilor art. 90 din Codul fiscal entitatea reţine în prealabil 7% din plăţile efectuate în folosul persoanei fizice.

[Modificare în Baza generalizată a practicii fiscale în temeiul Legii pentru modificarea şi completarea unor acte legislative nr. 267 din 23.12.2011(publicată în Monitorul Oficial nr. 13-14 din 13.01.2012), în vigoare aprobării de la data publicării.]

(în vigoare pînă la 13.01.2012) În cazul în care ajutoarele sunt oferite în conformitate cu statutul asociatiei obstesti, ele reprezintă venit neimpozabil, în conformitate cu art. 20 lit. l) din Codul fiscal. În cazul în care statutul organizației nu prevede acordarea ajutoarelor, aceste venituri se califică drept impozabile, în conformitate cu art.18 din Codul fiscal și potrivit prevederilor art. 90 alin. (3) din Codul fiscal entitatea reține în prealabil 5% din plățile efectuate în folosul persoanei fizice.

8. (29.1.7.4)
    Cum se va retine impozitul pe venit la sursa de plată în cazul achiziționării de la persoanele fizice a unui activ de capital?

În conformitate cu prevederile art. 90 alin. (1) din Codul fiscal, orice persoană care desfăşoară activitate de întreprinzător, cu excepţia deţinătorilor de patente de întreprinzător, orice reprezentanţă conform art.5 pct.20), reprezentanţă permanentă, instituţie, organizaţie, inclusiv orice autoritate publică şi instituţie publică, reţine, în prealabil, ca parte a impozitului, o sumă în mărime de 7% din plăţile efectuate în folosul persoanei fizice, cu excepţia deţinătorilor de patente de întreprinzător, a întreprinzătorilor individuali şi a gospodăriilor ţărăneşti (de fermier), a persoanelor menţionate la cap.101, pe veniturile obţinute de către aceasta conform art.18.

Conform prevederilor art. 18 lit. e) din Codul fiscal, în componența venitului impozabil se include creșterea de capital definită la art. 40 alin. (7).

Astfel, entitatea care procură de la persoane fizice active de capital urmează să rețină la sursa de plată, în prealabil, un impozit în mărime de 7% din suma creșterii de capital, dacă dispune de documente confirmative privind baza valorică a activului procurat.

Lista documentelor confirmative ce reprezintă temei pentru confirmarea bazei valorice ajustate a activelor de capital este aprobată prin Ordinului SFS nr. 134 din 30 mai 2017.

În cazul în care entitatea nu dispune de documente confirmative privind baza valorică a activului procurat sau aferent documentelor prezentate apar suspiciuni, aceasta urmează să retină la sursa de plată, în prealabil, un impozit în mărime de 7% din plățile efectuate în folosul persoanei fizice, fără a determina suma creșterii de capital.

Arhiva
    Cum se va retine impozitul pe venit la sursa de plată în cazul achiziționării de la persoanele fizice a unui activ de capital? 

În conformitate cu prevederile art. 90 din Codul fiscal, orice persoană care desfășoară activitate de întreprinzător, cu excepția deținătorilor de patente de întreprinzător, orice reprezentanță conform art. 5 pct. 20), reprezentanță permanentă, instituție, organizație, inclusiv orice autoritate publică și instituție publică, reține, în prealabil, ca parte a impozitului, o sumă în mărime de 7% din plățile efectuate în folosul persoanei fizice, cu excepția deținătorilor de patente de întreprinzător, a întreprinzătorilor individuali și a gospodăriilor țărănești (de fermier), a cabinetului avocatului, a notarului public, a executorului judecătoresc, a biroului individual al mediatorului, pe veniturile obținute de către aceasta conform art.18 din Codul fiscal.

Conform prevederilor art. 18 lit. e) din Codul fiscal, în componența venitului impozabil se include creșterea de capital definită la art. 37 alin. (7).

Astfel, entitatea care procură de la persoane fizice active de capital urmează să retină la sursa de plată, în prealabil, un impozit în mărime de 7% din suma creșterii de capital, dacă dispune de documente confirmative privind baza valorică a activului procurat.

Lista documentelor confirmative ce reprezintă temei pentru confirmarea bazei valorice ajustate a activelor de capital (anexa nr. 3) este aprobată prin Ordinului IFPS nr. 402 din 13.05.2015.

În cazul în care entitatea nu dispune de documente confirmative privind baza valorică a activului procurat sau aferent documentelor prezentate apar suspiciuni, aceasta urmează să rețină la sursa de plată, în prealabil, un impozit în mărime de 7% din plățile efectuate în folosul persoanei fizice, fără a determina suma creșterii de capital.

    Se va reține la sursa de plata impozitul pe venit în cazul achiziționării de la persoanele fizice a unui activ de capital?

Capitolul 5 ,,Creşterea şi pierderile de capital" din Codul fiscal reglementează recunoaşterea şi determinarea creşterii si pierderilor de capital. Totodată, în conformitate cu art. 90 din Codul fiscal, orice persoană care desfăşoară activitate de întreprinzător, cu excepţia deţinătorilor de patente de întreprinzător, orice reprezentanţă conform art.5 pct.20), reprezentanţă permanentă, instituţie, organizaţie, inclusiv orice autoritate publică şi instituţie publică, reţine, în prealabil, ca parte a impozitului, o sumă în mărime de 7% din plăţile efectuate în folosul persoanei fizice, cu excepţia deţinătorilor de patente de întreprinzător, a întreprinzătorilor individuali şi a gospodăriilor ţărăneşti (de fermier), pe veniturile obţinute de către aceasta conform art.18.

Nu se reţine în prealabil suma în mărime de 7% din plăţile efectuate în folosul persoanei fizice pe veniturile obţinute de către aceasta, conform art.20, 88, 89, 901 şi 91, precum şi din suma arendei terenurilor agricole.

Astfel, entitatea care procură de la persoane fizice active de capital urmează să rețină la sursa de plată, în prealabil, un impozit în mărime de 7% din plăţile efectuate în folosul persoanei fizice.

În vigoare pînă la 13.01.2012
Capitolul 5 ,,Cresterea si pierderile de capital" din Codul fiscal reglementează recunoașterea și determinarea creșterii și pierderilor de capital. Totodată, în conformitate cu art. 90 alin. (3) din Codul fiscal, persoanele indicate la art. 90 alin.(1) din Codul fiscal rețin, de asemenea, în prealabil, ca parte a impozitului, o suma în mărime de 5% din plățile efectuate în folosul persoanei fizice, exceptînd întreprinzătorii individuali și gospodăriile țărănești (de fermier), pe veniturile obținute de către aceasta conform art.18 din Codul fiscal. Nu se reține în prealabil suma în mărime de 5% din plățile efectuate în folosul persoanei fizice pe veniturile obținute de către aceasta conform art.20, 88, 89, 901 alin.(3) si 91 din Codul fiscal. Astfel, entitatea care procura de la persoane fizice active de capital urmează să rețină la sursa de plata, în prealabil, un impozit în mărime de 5% din plățile efectuate în folosul persoanei fizice.

Înregistrare

Restabilirea parolei

Se încarcă...